Operatie

1
Nu bijna 5 jaar bekend met Slaapapneu en gebruiker van CPAP. Nog steeds kan ik slecht wennen aan dit apparaat. Inmiddels slaap ik ook met mond strips op de mond omdat tijdens het slapen altijd mijn mond open gaat. Mijn partner wordt dan wakker van het lawaai. Met de strips gaat het beter, minder lawaai.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met operatie? Wat hebben ze laten doen en wat zijn hun ervaringen?

Re: Operatie

2
Kievit, hoe is jouw begeleiding in de afgelopen vijf jaar geweest? Is er gekeken naar een fine tuning van de drukinstelling? Diverse maskers uitgeprobeerd? Vaste druk of Variabele druk? Obstructieve stops, Centrale stops, Hypopneus? Hoe hoog is de AHI score? Hoe voel jij je bij deze therapie?

Snijden door operaties daar zijn sommige artsen dol op, maar vaak helpt het niet en meestal is het onomkeerbaar.

Het niet wennen is eigenlijk vaak, weinig begeleiding door hulpverleners omdat men geen tijd heeft om je echt goed te begeleiden in dit proces.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Operatie

3
Beste Kievit,
Ook ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die een operatie hebben gehad tegen apneu. Er zijn maar weinig ervaringsverhalen zie ik.
10 oktober laat ik een slaapendoscopie doen om te onderzoeken of er mogelijkheden zijn om operatief van mijn apneu af te komen.
Wanneer het kan, zal ik mijn ervaringsverhaal hier op dit forum zeker delen.
Ik hoop dat er nog ervaringsverhalen geschreven zullen worden door mensen, naar aanleiding van je oproep! Ik lees graag mee.
Hartelijke groeten van Carin