Ksyos

1
Goedendag,

Ik heb een half jaar geleden een slaaponderzoek gedaan via Ksyos (na verwijzing huisarts). De nightowl gebruikt, en daarna een diagnose om een cpap te gebruiken.

Lang verhaal kort. Ik heb een resmed gekregen en het werkt enorm goed. Ik heb 0 tot 1 apneu per uur per nacht. Ik slaap veel dieper kom weer in mijn diepe slaap terecht en ben een ander mens. Groot succes.

Hier mijn vraag over Ksyos. Ik krijg nu een rekening van 1622 euro. Zonder specificaties. De technicus van de toeleverancier heeft me eigenlijk alles uitgelegd. Ksyos, naast het opsturen van die zelftest heeft nagenoeg niks gedaan of betekend.

Na het opvragen van specificaties krijg ik een enorm algemeen antwoord dat het een gemiddelde is van wat het landelijk kost. Maar dat zijn dus ziekenhuiskosten. Dat klopt toch helemaal niet om dat te vergelijken. Een is thuis met een goedkoop zelftest aparaatje de ander een opname in ziekenhuis met alle toeters en bellen

Nu lijkt het me dus dat ze gebruik maken van mogelijkheden om dit bedrag in rekening te brengen, terwijl er nagenoeg geen werk aan hun kant is gedaan.

Ik heb ook gelezen over de nightowl, niet betrouwbaar is. En er vaak tientallen punten naast kan zitten

Ik krijg trouwens alles vergoed, dus is dat niet het probleem. Ik maak me gewoon zorgen over hoe we hier dit soort bedrijfjes vrijuit kunnen laten gaan en maximale prijzen hanteren voor minimale service. Op kosten van de belastingbetaler. Zeker in zaken als onderwijs en zorg

Graag jullie inzicht in deze.

Wat koste het slaaponderzoek bij jullie?
Heeft U wel specificaties gekregen van uw rekening?
Heeft U soortgelijke ervaringen?
Valt er iets tegen te doen?

Dank U.

Dirk

Re: Ksyos

2
Had u nog een declaratiecode gekregen?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Ksyos

3
Dirk, naar aanleiding van het onderzoek met de Nightowl, heeft een longarts de resultaten bekeken en dus een cpap voorgeschreven. Waarschijnlijk zal dit alles online zijn verlopen.

Dit gebeurd, denk ik, vaak ook als je een Watchpat krijgt thuisgestuurd en dan naar aanleiding daarvan een diagnose slaapapneu krijgt.

Het verschil is hier dat Ksyos de rekening naar jou toe stuurde en dat je deze zelf moet indienen bij jouw Zorgverzekeraar. Daarom kreeg je de rekening onder ogen die normaal rechtstreeks direct wordt ingediend. En hoe vaak kijkt men de eigen Zorgkostennota's na die door de Zorgverzekeraar worden vergoed? Zolang je die niet onder ogen krijgt en niet zelf hoeft te betalen, kraait er vaak geen haan naar. De Zorg is echt onnodig duur. Voorbeeld, één pilletje uit een doosje van 30 gebruiken en vervolgens over stappen op een ander middel en het doosje met 29 pillen moet vernietigd worden, hoewel zij in een strip zitten. Pure kapitaal vernietigingen.

Dat je het niet eens bent met de hoge in rekening gebrachte kosten kan ik inkomen en kan ik mij wel voorstellen. Helaas zijn er veel mensen die als Don Quichot tegen de stroom ingaan om hoge kosten te bestrijden, maar tegen de Marktwerking valt niet op te roeien.

Hopelijk kiest het volk op 22 november 2023 de juiste partijen die hier wel wat in willen betekenen. Voor jezelf zou je de energie die je hiervoor insteekt beter voor je eigen gezondheid kunnen benutten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar