Verstopte neus

1
Ik denk dat het een vrij veel voorkomend probleem is bij mensen. Verstopte neus i.c.m. ResMed AirFit N30i.
Lastig ademen dus gebruik ik xylometazoline Neusspray 1.0mg/ml. Dit werkt als een tierelier. Nu mag je dit niet zolang gebruiken omdat dit slecht is voor de slijmvliezen in je neus en bovendien zou het verslavend zijn. Mijn HA heeft gezegd dat ik het gerust 3 weken lang alleen voor de nacht kan gebruiken. Ik gebruik het nu al z'on 5 weken. Ik heb ook fluticason neusspray geprobeerd die ik voorgeschreven kreeg door mijn HA. Maar helaas zonder resultaat. Ook heb ik een neusdouche geprobeerd met nasaal spoelzout. Ook dit zonder resultaat.

Ik vroeg mij ook af het het misschien een idee zou zijn om iets in je waterbakje te doen waardoor je neus open blijft?

Heeft er iemand hier ervaring mee en een mogelijk een oplossing voor. Misschien een andere beter werkende neussray?
Ik heb ook gehoord dat een neusschotcorrectie zou helpen en een eventuele "celon behandeling" waarbij de slijmvliezen met een thermische naald zouden slinken.
Dit zijn wat rigoreuze oplossingen natuurlijk.

Avast bedankt voor reacties.

Re: Verstopte neus

3
Heb je enig idee waar de verstopte door komt?
Bij mij is door wat allergieën, en gebruik de fluticason.
Aangezien die bij jou niet helpt, zal het andere oorzaak zijn.
Hiervoor heb ik avamys gebruikt, ging ook wel goed.
Maar de fluticason gaat wat beter.
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Verstopte neus

5
Paterman, ik weet even niet van welk merk cpap je gebruikt, maar weet je dat er speciale pollen filters of hypoallergene filters (ResMed) beschikbaar zijn voor jouw merk cpap? Gewoon je leverancier erom vragen deze behoren kosteloos geleverd te worden, vergoed vanuit het basispakket.

Dan nog even over de vraag om iets bij het waterbakje toe te voegen, lees dit bericht even door: https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=11969
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verstopte neus

6
Ik heb hetzelfde probleem, ook met de P10. Met een N20 neusmasker blijft mijn neus wel open, bij dezelfde instellingen. Ik zou zeggen probeer het eens.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX.
EPAP 6,2-7,0 met PS 5.2, trigger very high.