Is remedē de remedie?

1
Er zijn incidenteel op het forum al wel een paar meldingen over remedē geweest, maar ik geloof nog niet van mensen die er persoonlijk ervaring mee hebben. Ik ben daar heel benieuwd naar, omdat het CTB mij in die richting stuurt.
Korte inhoud van het voorafgaande: ik heb vier jaar geleden de diagnose CSAS gekregen, op basis van slaaponderzoek (AHI 29,2, waarvan 27,5 centraal). Na zinloze CPAP en Diamox heb ik al een tijdje een ASV, die ik elke avond aanzet. Als ik na drie à vijf uur wakker word, staat de ASV uit, ligt het masker in de la en is de slang keurig opgerold. Dat is dus mijn vorm van parasomnie. Het apparaat heeft dan gemiddeld drie kwartier aan gestaan. De AHI springt heen en weer tussen 0 en 40, en ik merk geen enkel verschil. Val overdag regelmatig in slaap, en zelfs daaraan raak je gewend.
ZOLL Respicardia (die daar kennelijk over gaat - ze nemen enthousiast contact met je op zodra je op internet een test hebt ingevuld) liet me weten dat Amphia Breda the place to go is, maar dat ook MST Enschede en OLVG Amsterdam op dit front in ontwikkeling zijn. De bijbehorende arts in Breda is dr. Jerryll Asin. Kent iemand hem wellicht? Nu Kempenhaeghe Oosterhout (waar ze me ook kennen) is verhuisd naar Breda ligt die stap wel voor de hand. Maar ik hoor graag ervaringen en deskundige opinies van anderen!

(Dat rare streepje op die laatste e zorgt ervoor dat Amerikanen dit woord uitspreken als remmedie, en niet als riemied)