Even voorstellen

1
Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Milan, 48 jaar en heb sinds 2020 een CPAP apparaat (Dreamstation).
Sinds vorige week ben ik op dit forum en heb het programma Oscar ontdekt.

Een paar maanden geleden nam Total Care contact met mij op, omdat de waardes al een tijdje te hoog waren.
Er zijn verschillende instellingen door hun aangepast, maar helaas zonder goed resultaat.
Ik heb zelf het vermoeden dat de Dreamstation niet het juiste apparaat voor mij is, daarom vraag ik nu jullie advies.
Het grootste probleem lijkt de obstructieve apneus te zijn. Die zijn elke nacht aan te vrij hoge kant.
Ik moet ook zeggen dat sinds ik het de CPAP gebruik, ik erg moe blijf.

N.a.v. het contact met Total Care heb ik contact gezocht met het ziekenhuis en die bellen mij morgen.
Wat kan ik het beste doen morgen? Kan ik bijvoorbeeld ook om een ander apparaat vragen?

Voor de volledigheid heb ik het Oscar rapport en de bijbehorende tab van incidenten van de afgelopen nacht bijgevoegd. Ik vind het programma lastig te begrijpen, maar misschien kan er iemand mij meer uitleggen wat de cijfers allemaal betekenen.
Alvast bedankt voor een reactie.

Groet,
Milan
Bijlagen

Re: Even voorstellen

2
Het lijkt erop dat 14 cmH2O niet adequaat is. EPAP moet dan omhoog, maar als dat oncomfortabel wordt dan komt Bilevel (BiPAP/VPAP) in beeld.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen

4
Verhoogd hoe veel? Teruggezet naar wat? Welke situatie wordt getoond op de screenshot?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen

7
Beste Milan070

als ik het goed lees heb je een autocpap.
Als de druk bij uitademing niet wordt verlaagt, heet a-flex bij philips, dan is er geen verschil in druk tussen de in en uitademing.
De minimale druk is 6 mbar en de maximale druk 14.
Bij de druk zie je dat het apparaat veel een druk van 14 handhaaft om de belemmeringen in je luchtwegen te voorkomen.
Dit lijkt onvoldoende te lukken.

Neem svp kontakt op met je arts / voorschrijver om te overleggen of de druk hoger moet of dat je overstapt naar een ander apparaat bijvoorbeeld bipap.
Dit voorkomt problemen met je uitademing door de hoge druk.

Mvgr

harks37

Re: Even voorstellen

8
Beste Harks,

Afgelopen maandag heeft het ziekenhuis gebeld.
Ze hebben de druk van 14 naar 16 gezet en een instelling gedaan dan de druk met 3 punten zakt als ik uitadem.
Zo proberen ze een soort bilevel te creëren.
Ik heb nu 2 nachten achter de rug met geen verbetering, dus ik ga het ziekenhuis weer terugbellen.

Groet,
Milan

Re: Even voorstellen

9
Milan070 schreef: 01 nov 2023, 10:54 Ze hebben de druk van 14 naar 16 gezet en een instelling gedaan dan de druk met 3 punten zakt als ik uitadem.
Dat is dus 16/13, dus je EPAP is zelfs omlaag gezet op die manier.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i