Philips Dreamstation 2 op accu?

1
Goedemorgen, wij hebben sinds kort een vakantiehuis off grid in Spanje met zonnepanelen. Nu wil ik voor de zekerheid een accu op de Dreamstation 2 aansluiten. Ik gebruik geen verwarmde slang en geen bevochtiger. Het gebeurt wel eens dat de stroom eind van de nacht op is hier, op een minder zonnige dag.

Ben zelf niet technisch, maar zoek een relatief goedkope oplossing zodat ik altijd kan vertrouwen op mijn apparaat.

Hoor heel graag tips en tricks.

Groetjes

Rob

Re: Philips Dreamstation 2 op accu?

2
De Dreamstation 2 kan met een simpele/goedkope kabel direct op een 12V systeem worden aangesloten. DS2 is net als de originele DS tolerant voor voltages tussen ongeveer 11V en 14V, zoals je treft in bijv. een voertuig met 12V systeem.

Zie ook dit topic: viewtopic.php?t=13811
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Philips Dreamstation 2 op accu?

3
Hi @persluchtpiraat
Dank voor je reactie!

Echt een leek hier hoor qua stroom.... Maar als ik dus de hierboven aangegeven kabel (met sigaretten aansteker stekker) koop, en een battery pack met een 12v aansluiting moet hij daarop kunnen draaien?

Hoeveel watt/volt/capaciteit (ja ja een leek) moet deze battery pack hebben om een nacht van 9 uur door te komen zonder stroom?

Re: Philips Dreamstation 2 op accu?

4
Rollo2cv schreef: 27 nov 2023, 17:37 Hoeveel watt/volt/capaciteit (ja ja een leek) moet deze battery pack hebben om een nacht van 9 uur door te komen zonder stroom?
Kijk eens op het forum naar ervaringen van mensen met een Medistrom Pilot of een Powergorilla, deze zijn 100 watt·uur en 90 watt·uur respectievelijk.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Philips Dreamstation 2 op accu?

5
Heb hier echt hulp bij nodig....

Hoever zou je hiermee komen, met de Dreamstation 2, red je hier een nacht mee? (Geen verwarmde slang en geen vernevelen)

It also has a power outlet with 230 volts and 100 watts of continuous power to connect chargers for laptops, tablets, smartphones, etc., or other electrical devices with this kind of power. The core is the built-in rechargeable battery: a powerful 155 Wh 13 Ah / 12 Volt (42000 mA / 3.7 V) lithium-ion battery. It can be charged in 8 hours with the included 230-volt charger or the 12-volt car battery charging cable. Extensive electronic safety of all current outputs: short circuit, overvoltage, overcharging or total discharge of the rechargeable battery and overheating

https://www.decathlon.es/es/p/mp/bresse ... lsrc=aw.ds

Re: Philips Dreamstation 2 op accu?

6
Deze zou je kunnen gebruiken. Gebruik dan de "DC output" ingesteld voor 12V met de sigarettenaansteker adapter, met de officiele Dreamstation sigarettenplug kabel.

Hij mag niet in het vliegtuig mee, want hij is > 100 W·h.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i