Bozzie Voorstellen

1
Even voorstellen;

Ik ben inmiddels 33 en 3 jaar geleden div. keren bij de dokter geweest met vermoeidheidsklachten. Had de link zelf wel gelegd naar aangekomen gewicht.
Overgewicht heb ik altijd gehad, maar 3 jaar geleden merkte ik zelf ook dat ik wel een stuk meer was aangekomen, maar had gewoon geen energie meer had.
Mijn vrouw gaf ook aan dat ik erger snurkte en onregelmatiger ademde.

Voor corona altijd wel wat aan sport gedaan, tijdens corona is dat helemaal stil komen te liggen.

Uiteindelijk een slaaptest ondergaan en daar kwam uit wat ik eigenlijk al verwacht had, slaapapneu.
Verklaarde wel waarom ik tijdens vergaderingen 's middags moeite had om wakker te blijven en in de auto naar huis echt aan het strijden was om veilig thuis te komen.
Na werk - voor het eten - kon ik niet eens wakker blijven om te spelen met de kinderen. Erg frustrerend want je voelt je lui en een slechte vader.

Regelmatig hier eens rondgeneusd om te kijken hoe anderen dealen met deze aandoening. Zelf gaf ik ook de apneu de schuld van mijn toegenomen gewicht en het toegenomen gewicht gaf ik weer de schuld van een erger wordende apneu...

Ik zal zo meteen nog even een topic schrijven in "hoe ga jij ermee om?". Heb inmiddels aardig wat verbetering ondervonden en wellicht is er iemand die er wat aan heeft of gaat hebben die met een soortgelijk probleem zit.