Re: Meer lekkage na drukverhoging

42
Update: de laatste keer dat ik hier posten was 2 weken terug, ik sliep toen zo slecht dat ik er even helemaal klaar mee was. Dit was na een drukverhoging van 7 naar 8. Ik heb even doorgezet maar twee weken verder voelt dit nog steeds zo.

Nu heb ik even de gemiddelde van de 18 dagen waarin ik met een druk van 8 sliep vergeleken met de gemiddelde van de 18 dagen waarbij ik met een druk van 7 sliep.
Dan zie ik dat zowel de flow limitation als het aantal HA hoger ligt in de periode met druk 8 dan met druk 7.

95% flow limitation 0,12 (druk 7) vs 0,14 (druk 8 )
99% flow limitation 0,27 (druk 7) vs 0,31 (druk 8 )
#HA 4,11 (druk 7) vs 5,27 (druk 8 )

Dit voelt voor mij onlogisch, hogere druk zou toch minder flow limitation tot gevolg moeten hebben? Met deze cijfers lijkt het mij ook niet logisch de druk verder te verhogen? Ook niet met EPR want die gaat voor zover ik het begrijp hier geen verschil in maken toch? Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien...
ResMed AirSense 11
N30i/P30i

Re: Meer lekkage na drukverhoging

43
Ik zou niet direct zo bijsturen op basis van dat getalletje. Ik zou er zelf geen betekenis aan kunnen toekennen. De impact van FL over een hele nacht reduceren tot een getalletje, ik zie de logica er niet van in. Kijk naar de kwaliteit van de ademhaling, in de flow grafiek, voor de hele nacht. Vorm een indruk. Doe dat voor een week. Verander de instelling, en doe het met de volgende week.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Meer lekkage na drukverhoging

44
persluchtpiraat schreef: 13 jan 2024, 14:28 Ik zou niet direct zo bijsturen op basis van dat getalletje. Ik zou er zelf geen betekenis aan kunnen toekennen. De impact van FL over een hele nacht reduceren tot een getalletje, ik zie de logica er niet van in.
Snap wat je zegt, is eigenlijk de manier die ik kon bedenken. Wat jij zegt over "kijk naar de kwaliteit van de ademhaling, vorm een indruk", dat lukt mij simpelweg niet. Ik zie dat niet want er is zoveel te zien. Daarom dat ik een poging om inderdaad de hele nacht te reduceren tot een getalletje, snap je?

Ik zal wat screenshots toevoegen. Ik heb niet het idee dat het een er beter uitziet dan het ander.
Ik ben benieuwd of jij hier iets in ziet wat er op wijst dat ik op de goede weg ben?

En verander de instelling zeg je, dat is gebeurd ik ben van 7 naar 8. De vraag is wat nu, 9 lijkt mij niet logisch zoals ik aangeef. (ik kan zelf geen instellingen veranderen, ik kan alleen een verzoek indienen bij de arts maar die moet ik dus ook weten te overtuigen).
ResMed AirSense 11
N30i/P30i
Bijlagen