Re: Hallo allemaal

41
Correctie alleen de achterband. Het frame rekt niet mee. De ventilatie gaten, zeg maar gleuf blaast mijn inziens een luchtstroom richting de dekens, cq eventuele partner en kan ook nog eens geluid veroorzaken bij weerstand.

Dus daarom ga ik voor de Resmed Airfit P30i met Philips achterband.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo allemaal

42
Ik heb het even aangepast, ik doelde ook op de achterband idd. Dank voor de correctie. Voor mij was de ResMed het net niet, vooral door de vorm van het neusstuk. Ik heb ook het kleine frame gepast van ResMed, ook dit was het net niet voor mij.

De voordelen die de ResMed voor mij had (slang aan de bovenkant, vrij zicht) heeft de Philips ook, maar wat je zegt klopt. Er komt nogal wat lucht uit aan de voorkant. Voor mij was het de pasvorm van het geheel die de doorslag gaf.

Nu nog de resultaten, maar dat laat nog een nachtje op zich wachten.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

43
Haha, succes! We zien de grafiek morgen wel! :+1:
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Hallo allemaal

44
Vandaag de eerste nacht met het Philips masker. Wat fijn! Enige minpuntje is dat ook deze wat lekt als ik op mijn zij lig. Echter, deze lekkage lijkt vooralsnog niet heel erg en heeft, zo lijkt, niet super veel invloed op het aantal of de duur van apneus.
Mijn partner had geen last van de luchtstroom zei ze. Daar had ik nog wel wat zorgen over maar die blijken dus onterecht.

Hieronder de grafieken, het kan nog beter maar ik ben hier eerlijk gezegt al best wel tevreden mee.

ps. Midden in de nacht besloot mijn dochter van nog geen half jaar oud (die nog op onze kamer slaapt) haar nieuwe vaardigheid te oefen. Haar nieuwe vaagdigheid is bellen blazen en daar maakt ze veel geluid bij, feest. Dit is in de grafiek terug te zien tussen 1 en 2 uur.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

45
Wauw, wat een verbetering. Als ik je eerste grafiek die je deelde vergelijk met de laatste, dan zie je echt in een korte tijd veel verbeteringen. Het is erg fijn dat je CA-events ook enorm zijn afgenomen. Hou dit even een tijdje in de gaten. Als het zo laag blijft, dan zou je over een tijdje kunnen proberen om de druk nog meer te verhogen, waardoor ook de laatste hypopneu's en centrale apneu's bijna helemaal weg zullen gaan. Dan merk je nog meer effecten van je therapie en voel je je nog beter, dus dat is zeker aan te raden, mits de centrale apneu's dan niet omhoog schieten.

Re: Hallo allemaal

46
Nou, inderdaad, wat Sander zegt, een geweldige verbetering en ook heel snel eigenlijk. Nu alleen nog wat puntjes op de I zetten in de afstelling van je machine en dan zien we jou hier niet meer terug.
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Hallo allemaal

47
Ik denk inderdaad dat de druk nog wat omhoog kan. Ik zal de CA's in de gaten houden maar het lijkt er inderdaad op dat de aantallen van deze meevallen.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

48
Nog even een update: Ik slaap nu al zo'n twee weken een heel stuk beter dan ik ooit gedaan heb voor mijn gevoel. De eerste week met een lage AHI had ik last met wakker worden in de ochtend, duurde soms wel tot het middaguur voordat ik me echt wakker voelde. Dat is inmiddels een stuk beter: zoals gewoonlijk is het weer opstaan en gaan. Ik geniet ook steeds meer van mijn gezin en kinderen, waar ik het allemaal voor doe.

Ik ben echt heel blij en opgelucht (letterlijk!).
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

50
Absoluut! Nog even aansterken en dan de sportschool in!
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

51
Neem voor het uitrusten zeker een half jaartje de tijd.

De therapie is pas nu succesvol en het lichaam moet hier aan wennen. Fietsen, zwemmen, wandelen prima, maar zware krachtsporten enz. nog even niet. En hou rekening met een eventuele terugval.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo allemaal

52
Dank je wel voor de waarschuwing!

Ik ben weer begonnen met wandelen, dit gaat goed en bouw ik rustig op. In de sportschool zou het vooral balans/core oefeningen zijn en cardio inderdaad maar hier wacht ik inderdaad nog even mee. Echt krachttraining ben ik niet zo van.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

53
Even een update. Ik heb afgelopen zondag even de combinatie van @RuudJ even gepast: De N30i maar dan met de dreamwear achterband, ik heb immers beide maskers. Helaas past de N30i niet meer als ik de dreamwear achterband gebruikt.

Na een aantal weken met het Philips Dreamwear (neus)masker geslapen te hebben kan ik wel stellen dat dit masker mij wel ligt. Het is wel vervelend dat dit masker zoveel lucht uitblaast aan de voorkant maar het draagcomfort weegt voor mij zwaarder. Van de N30i krijg ik last van mijn pijn aan mijn neus (tussenschot). Ik kan helaas niet op mijn zij slapen want dan gaat het masker lekker, dit is overigens ook zo (nog erger) bij de N30i. Ik begin langzaam te wennen aan slapen op mijn rug.

Bijkomend kwaaltje: ik heb nu last van droge ogen. De opticien was niet echt blij met wat ze zag. Gelukkig zijn hier gels voor.

Edit:

Ik heb inmiddels een nieuw kussen: cloudpillow. Tot nu toe zijn de resultaten hiervan niet best. Mijn AHI gaat omhoog, maar ik moet dit kussen nog goed "instellen". Ik denk dat hij nu nog wat te hoog is.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

54
Update:

Het aantal events ging de laatste dagen weer omhoog (van onder de 5 naar boven de 6 per uur). Zonder aanwijsbare reden. Maar ik zag in OSCAR dat de druk toch weer erg vaak op de max uitkwam en het aantal centrale apneus nog relatief laag was. Nu een eerste nacht met hogere druk: van 8-12 naar 10-14. De eerste nacht is veelbelovend:
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

55
Heb je al eens met een vaste druk van 14 cmh2o geslapen?

EPR gebruik kan soms ook centraal apneu uitlokken, dus deze uitzetten kan op centraal apneu van invloed zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo allemaal

56
Hoi Ruud,

Nog niet, maar dat lag al wel in de planning. Wellicht dat dat ook het aantal overige apneus laat dalen. Ik vind de EPR wel prettig, maar het is het proberen waard. Zou je wel de APAP functie aan laten? Of bedoel je met vaste druk ook deze uitzetten?
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

58
Ik ga er mee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte!
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

59
Eerste nacht weer met constante druk. Voorzichtige conclusie, het aantal centrale apneus is van 0,5 - 1,5 naar 2 gegaan. Het aantal obstuctieve apneus is naar 0,3 gedaald.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."