Een paarse krokodil

1
Kennen jullie die paarse krokodil nog??

-ooit was er een verzekeringsmaatschappij die hier een reclame spotje van gemaakt heeft - google nog maar eens..


Maar nu heb ik een dikke vette paarse krokodil aan de haak geslagen; lezen jullie mee

Ruim 3jr geleden kreeg ik via mijn leverancier een Resmed Bipap (Aircurve 10 V-Auto). Helaas kon ik hier niet mee uit de voeten, dus belande deze 'dure' machine in mijn kast. Ik kocht een andere met de juiste software en ik slaap al jaren als een roosje. Begin vorig jaar kwam ik die Resmed Aircurve tegen in de kast en dacht, weet je wat, ik stuur em terug, ik heb dr niks aan, wie weet kan iemand anders deze machine wel gebruiken EN DAARMEE ving ik de dikste PAARSE KROKODIL ooit.

De machine ging terug en wat blijkt dan ineens: je hebt geen recht meer op maskers, filters, onderdelen, want je hebt geen machine meer. (heb ik wel, maar zelf gekocht) en dan begint de ellende.

Ik sta onder controle bij SEIN, niks aan de hand, maar als ik nu onderdelen nodig heb.. mag ik die zelf betalen.
Terwijl ademzorg in de basis van de zorgverzekering is opgenomen, iedereen heeft er recht op.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Een paarse krokodil

2
Grrrrrrrr wat een stelletje onmensen zijn het ook. Volgens mij moet je ze wel kunnen terugfluiten door je SD kaart te geven aan je arts van SEIN. De moeite waard om te proberen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Een paarse krokodil

3
Hallo

Het Nederlandse systeem is helaas zo ingericht dat als je een pap apparaat vergoed krijgt je de disposables gratis krijgt.
Met het terugsturen van het apparaat is voor de leverancier de therapie gestopt.

Beste optie is natuurlijk om de juiste therapie voorgeschreven te krijgen via SEIN.
Met je SD kaart kun je aantonen dat je een effectieve therapie hebt en zo kun je SEIN overtuigen om dit ook voor te schrijven dan wel je door te sturen naar centrum voor thuisbeademing voor de ASV therapie.

Succes met je zoektocht

Re: Een paarse krokodil

4
harks37 schreef: 03 jan 2024, 15:03 Het Nederlandse systeem is helaas zo ingericht dat als je een pap apparaat vergoed krijgt je de disposables gratis krijgt.
Dat is niet zo. Verbruiksartikelen kunnen ook los vergoed worden door de verzekering.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Een paarse krokodil

5
Ik gebruik ook een eigen ASV en dit doorgegeven aan mijn leverancier. Deze vergoed nog steeds jaarlijks mijn filters, kinband en masker onder het motto je bent en blijft een apneu patiënt dus heb je recht op deze attributen vanuit het basispakket.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een paarse krokodil

7
Vitalaire. Of tegenwoordig AirLiquide Healtcare geheten.

Maar veel mensen hebben daar weer minder goede ervaringen mee. Zo is er altijd wat....
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een paarse krokodil

8
Goedenavond,

Tja ik ben ook 1 van de mensen die minder goede ervaring(en) heeft.
Zo erg dat ik 2023 besloten heb om over te stappen naar Vivisol.
November 2023 overstapformulier verzonden, anno 25 februari 2024 nog steeds niet voor elkaar. Vivisol communicatie / terugkoppeling / bereik is top. AirLiquide.................

Iemand ervaring met overstappen van A naar B? Tip, truuks?