F&P Evora masker (full face)

1
Hoi hoi,

Na lang klungelen met de c-pap en zelfs een b-pap geprobeerd te hebben, heb ik nu dan toch enige tijd de juiste combinatie voor mij.
(Resmed airsence 11, met full face Evora masker)
De b-pap bleek mij hyperventilatie te geven en nog meer claustrofobie gevoel.
Loop nu enige tijd bij de fysiotherapeut voor ademhaling therapie en merk duidelijk verbetering. Zowel met de c-pap, dan gewoon in het dagelijkse leven.
(Ik ademde compleet verkeerd, nu al 75% verbetering mbt ademen)

Nu loop ik echter tegen het volgende aan. Bij het full face masker zit een soort tussenstukje tussen je neus en lippen.
Doordat ik nu meer door mijn neus adem, (maar nog niet continue) merk ik dat dit in mijn slaap vaak verschuift, waardoor ik het onder tegen mijn neusgaten krijg te zitten en hierdoor minder tot geen lucht krijg.
Het masker zelf verschuift niet, het is alleen dat kleine stukje. Nu vraag ik mij af, zou je dat eraf kunnen knippen? Andere maskers hebben dit nl ook niet. Of sluit hij dan niet meer, daar dit een ander model is en niet geheel over je neus zit..
* Een groter maat masker is niet mogelijk

Een ander volgelaat masker proberen is geen optie. Dit is de enige waarbij ik kan slapen.. bij de anderen blaast het masker mij de lucht in de ogen, waardoor ik continue droge en pijnlijke ogen heb. Ik heb echt alle maskers al geprobeerd.

Het gaat dus om het omcirkelde gedeelte op de afbeelding
IMG-20240104-104924.jpg IMG-20240104-104924.jpg 446 keer bekeken 6.54 KiB

Re: F&P Evora masker (full face)

2
Afknippen of wegknippen moet je niet doen. Als het tussenstuk weghaalt, valt de verbinding uit elkaar en trek je met de banden het masker tegen je gezicht aan met meer risico op maskerlekkage.

Je kunt dan beter, als je liever (ook veel beter) door de neus wilt gaan leren ademen, het ResMed Airfit P30i neusdoppen masker gaan gebruiken in combinatie met de achterband van het Philips Dreamwear masker. Er ontsnapt bij een neusdoppen masker sowieso geen lucht richting de ogen.

Lees deze twee berichten eens door:

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=11426


https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=15079

Ik verwacht dat je dan veel beter leert slapen met het apparaat en het ademhalen via de neus ook sterk verbetert.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar