Even voorstellen ....

1
Hallo ik ben Anja 51 jaar jong en moe moe moe maar ik ben niet de enige volgens mij .....
Een paar maanden geleden een slaaptest gedaan via HA en een paar weken geleden via het slaapcentrum in Hengelo
Pas over 10 dagen een afspraak met de longarts,kunnen jullie mij wat wijzer maken ?
Vind het allemaal wel spannend, hoop dat ze wat voor me kunnen doen
Ik heb er zo weinig verstand van dan kan ik mij een beetje voorbereiden bij de longarts .....
Bijlagen

Re: Even voorstellen ....

2
Ik zou u aanraden om CPAP te proberen. De score zal door artsen worden beschreven als "laag" maar de kans bestaat dat die 9 getelde incidenten per uur een topje van de ijsberg zijn. Bij slaaponderzoeken wordt alleen gekeken naar heel simpel vast te stellen afwijkingen aan de de ademhaling zoals apneus en hypopneus, maar niet naar RERAs omdat dit te veel tijd/moeite en dus geld kost. Dat 92% van uw incidenten hypopneus zijn doet mij vermoeden dat er meer speelt.

Met een CPAP heeft u inzicht in de kwaliteit van de ademhaling, bij positietrainers en MRAs is dat niet het geval.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen ....

5
persluchtpiraat schreef: 07 jan 2024, 23:22 De score zal door artsen worden beschreven als "laag"
Klopt, maar de meeste artsen kiezen er wel voor om een behandeling te starten bij AHI > 5 met klachten, conform de OSAS-richtlijn. Het kan zijn dat ze een MRA voorstellen @Truffel. Het is aan te raden om in plaats daarvan om een CPAP te vragen.

Re: Even voorstellen ....

6
@Sander helaas volgen ze de richtlijn alleen als het ze uitkomt, want conform de richtlijn zou je ook behandeling aan kunnen bieden bij iemand met AHI < 5.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i