Weigering vergoeding ASV na advies arts.

1
Ben een nieuwe gebruiker van dit forum en las al veel zinvolle info waarvoor iedereen dank! 2 verschillende CPAP apparaten werkten zelfs averechts. Geen vermindering apneu's ( zijn bij vooral centraal in de hersenen) en niet te verdragen maskers. Gevoel alsof ik stikte en steeds afdoen dus. Slaaponderzoek gehad in UZ Antwerpen, wacht nog op resultaat. Prof nam voorschot over vermoedelijk advies ASV. VGZ verzekeraar zou vergoeden na verzoek prof maar trokken die toezegging in. Geen vergoeding.
Mijn vragen: Is een ASV ook ergens te huur of vergoeding via omweg toch te regelen? Kosten zijn erg hoog voor mij en ben ook bang dat indien die ook niet werkt ik voor niets 3-3500 heb neergeteld. ( Hoorde dat dat het bedrag zou zijn ongeveer)

Re: Weigering vergoeding ASV na advies arts.

3
niet alleen VGZ vergoed het niet, geen van de NL zorgverzekeringen gaan dit voorlopig doen, er is nog een lange weg te gaan voor "ons" die niet voldoende geholpen zijn met een standaard CPAP of BiPAP machine.

De studies in Apeldoorn en Arnhem zijn afgerond, advies is naar de NL zorgautoriteit (nza) gegaan, en die neemt het advies voorlopig niet over. De "groep" is te klein.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV