Masker / huid problemen

1
Ik ben mijn derde masker uit aan het proberen.
Het full-face mask tekende zich na een week als een clown af rondom mond en neus. Tevens schuur- en rode plekken.
De plekken in gesmeerd met cetamagrogol, maar de tekening bleef.

Nu een minimalistisch masker. Weer wat huid problemen. Ik zie de aftekening. Moet nu wat vaker smeren.

Ik maakte eerst, advies van vivisol, het masker schoon met afwasmiddel.
Inmiddels ben ik een week bezig om dit met sunlight zeep te doen.

Wie heeft hier ervaringen en/of adviezen in.

Re: Masker / huid problemen

2
Peter, kun je iets meer zeggen over je huidtype, had je eerder ook wel eens huidproblemen? Ik heb een hele droge en allergische huid maar het P30i neusdoppenmasker was voor mij net te doen. Nu ga ik de F30i (full face) proberen... :-O
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Masker / huid problemen

4
Hallo Allen,
Poos geleden heb ik eerder een post geplaatst waarop ik diverse reacties & adviezen mocht ontvangen, hiervoor mijn hartelijke dank maar echter zonder resultaat.
Mijn probleem is niet opgelost en wordt alleen maar erger. Krijg steeds dikkere vochtwallen onder de ogen en gaat mijn zicht hierdoor achteruit ( wazig zien ). Heb diverse andere maskers geprobeerd dit echter zonder resultaat.
Ben teruggevallen op het Philips masker Airfit F20- full Face welk het minst lekt bij mij. Wie heeft nog ideen?
Groet, David

Re: Masker / huid problemen

5
Heb je de adviezen geprobeerd? Onder andere het hoofdeind van je bed verhogen?
De Airfit F20 is van Resmed maar dat maakt verder niet uit, ik neem aan dat hij goed afgesteld is en niet bij de neus naar de ogen lekt.
Goede intranasale neusdoppen, P30i bijvoorbeeld geven weinig kans op Lek, echter dit is geen fullface masker.
Als je bij een (long) arts loopt zou ik het daar zeker aankaarten, eventueel verder laten verwijzen.