Een ander slaapgerelateerd onderwerp

1
Hallo,

Zaterdag was ik op de seniorenexpo in Veldhoven. Daar bezocht ik ook de stand van onze vereniging.

Wij hebben twee nachten in het nabijgelegen hoel geslapen. Een vliegende kraai vangt altijd wat. Zo ook in dat hotel.

De bedden op de twin-kamers hebben daar een 1-persoonsdekbed. Die waren super stevig opgemaakt. Na 2 nachten was dat dekbed aan het voeteneind nog niet van zijn plek, zat het waar het eerst ook zat, sloot het nog steeds goed. Resultaat een constante temperatuur en ondanks dat ik veel wakker was beter door geslapen en ook een goede kwaliteit van slaap.

Samen met het zijslapen valt hier voor mij winst te behalen.

Ik heb nu thuis bedsokken aan gedaan. Je kunt kijken of het dekbed beter vast kan. Dat zal moeilijk zijn met een 2-persoons dekbed. Je kunt denken een een "trappelzak" :blush: aan een voetenwarmer.

Zijn hier nog suggesties voor?

Groet,

Jan Flikweert
"ïk denk dat" en "ik hoef geen deskundige te zijn om iets te beweren" zouden mijn ideale openingszinnen zijn, "ik respecteer dat" hoop ik die van de lezer.......

Re: Een ander slaapgerelateerd onderwerp

2
Eventuele oplossing die ik nu gebruik.

Een langwerpig smal kussen (matras breed) tussen het houten schot en het matras gestoken die voor de helft in hoogte boven het matras uitsteekt. Over dat kussen heen een éénpersoonsdekbed of tweepersoonsdekbed en het voeteneinde van het dekbed tussen schot en lang smal kussen vast steken.

Dan over de gehele breedte van het bed, vaak tweepersoonsbed, een eenpersoons verzwaarde deken (7kg) leggen aan het voeteneinde.

De voeten blijven dan lekker warm, benen bewegen minder, je draait minder. In plaats dat je voeten tegen het houten koude schot aankomt, komt het nu tegen het langwerpige kussen aan. Door het verzwaarde deken blijft het dekbed op het voeteneinde ook beter op zijn plaats. Je moet alleen een eventuele partner hierin mee krijgen. In de zomermaanden kan dit een te warme oplossing zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een ander slaapgerelateerd onderwerp

4
In de winter: sokken, absoluut. Kun je ook makkelijk uittrekken als het toch te warm wordt. En ik draag een slaapmutsje.
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP