Groot verschil tussen OSCAR en Prisma TS

1
Kan iemand mijn uitleggen waarom dit verschil zo groot is. Per 1jan 2024 ben ik weer van Cpap naar Apap gegaan, nu met een druk van 5-14. Als ik in de app op de telefoon en in de PrismaTS kijk, en vergelijk het met OSCAR, dan is het verschil best wel groot in stops. In de periode voor 1 jan. was er ook wel een verschil maar niet zo groot, ongeveer maximaal 5 a 7. Nu kan er wel een verschil onstaan van maximaal 20 stops pr uur. Ook zijn de lekkage toe genomen naar die zijn gelijk gebleven aan elkaar, maar ze zijn wel te hoog.

Ik gebruik een Löwenstein Prisma Smart, de bevochtiger staat op 4. en gruik een ResMed AirFit P30i masker

Hierbij een voorbeeld van vandaag.
Bijlagen

Re: Groot verschil tussen OSCAR en Prisma TS

2
Het verschil is dit keer wel groot.

Oscar houdt geen rekening met cH = 1/uur en telt deze gewoon op bij de Hypopneu van obstructieve aard.

PrismaTS rond alle getallen af op gehele getallen.

PrismaTS = OAi + CAI +0Hi + HDrAi + cHi = 14/uur.
PrismaTS = 3 + 0 + 5 + 5 +1 = 14/uur

IIk weet niet waar HDrAi voor staat.

Oscar = OAi + UAi + CAI + Hi = 25,64/uur
Oscar = 2,93 + 16,36 + 0,00 + 6,35 = 25,64/uur

Het verschil zit hem vooral in de UAi of wel onbekende apneu die Oscar wel registreert en PrismaTS dus niet en in de Hypopneu.

Normaal in de PrismaTS app wordt de cH niet meegerekend, maar dat zou een verschil hebben gegeven van slechts 1 /uur. Met die afrondingen van PrismaTS valt dit ook nog in het niets.

Dus conclusie: dit keer voor mij ook nog een raadsel...
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar