Lucht in de maag

1
Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraag, ik slaap al 9 jaar met een cpap, zonder enig probleem.
Maar sinds kort word ik misselijk wakker, en dat gaat na een paar uur wel weer over.
Nu heb ik ergens gelezen in de nieuws brief van de apneu vereniging dat het kan komen door te veel lucht in de maag.
Nu heb ik sinds 15 jaar al een niet goed sluitende maagklep, dus dat kan de oorzaak
zijn dat er te veel lucht in mij maag komt.
Ik wil graag weten of iemand ook dat probleem heeft, en wat aan gedaan kan worden?
Vriendelijke groeten Kees Rutten.

Re: Lucht in de maag

3
Is voeding in orde? Denk aan calcium, magnesium, kalium. Ik had verschrikkelijke luchtmaag 's ochtends en overdag veel reflux totdat ik vitamine D3 supplementen begon te nemen. Ik bleek een D3 tekort te hebben, en dat is nadelig omdat dit automatisch ook tot een onvoldoende opname van calcium leidt. Deze micronutrienten zijn belangrijk voor de zenuwgeleiding. De bovenste en onderste slokdarmkringspieren worden ook aangestuurd met zenuwen. Toen ik mijn D3 gebrek had opgelost waren mijn slokdarmkringspieren weer goed gesloten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i