Vaker migraine door effectieve behandeling CPAP?

1
Goedemiddag,

Ik heb de afgelopen week (iets meer) zo'n beetje om de dag een migraine aanval. Ik heb vanaf begin januari gelukkig een effectieve behandeling met een CPAP (eigenlijk APAP). Nu is mijn vermoeden dat mijn lichaam aan het stabiliseren is nu de behandeling aanslaat. Dat dit hormoonschommelingen met zich mee brengt en ik daar dan die migraine van krijg. Nu is mijn vraag: Hebben meer mensen last van een toename van migraine door de CPAP behandeling?
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Vaker migraine door effectieve behandeling CPAP?

3
Integendeel.
Sinds ik aan de slurf ben is het significant gezakt.
Van ongeveer wekelijks naar maandelijks en sinds kort meer dan dat en dan óók nog eens minder heftig.

Maar het is niet gezegd dat dat door de cpap komt, uiteraard.
Kan best dat ik er gewoon minder gevoelig voor word.
Om een heel andere reden.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Vaker migraine door effectieve behandeling CPAP?

4
Ik verwacht eigenlijk ook dat het beter wordt, dat dit effect maar tijdelijk is. Normaal is het bij mij ook 1x per maand ongeveer. Maar jouw bericht geeft wel hoop Menno!

@RuudM Ik had al wel gezocht, maar niet gevonden wat ik zocht. Wel een heel stuk gelezen over de hersengebieden die van invloed zijn op zowel migraine als slaap.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Vaker migraine door effectieve behandeling CPAP?

5
Bij mij lijkt de trigger toch wel slaaptekort te zijn.
Zij het kwalitatief dan wel kwantitatief.

Van de week had ik na een periode van 62 dagen migrainevrij geweest te zijn een (vrijwel) slapeloze nacht achter de rug en ja hoor: prijs.
Niet gelijk die dag, maar we de dag erop.
Maar het is bij aura en een heel licht pijntje gebleven.

Ik kan je de app "Migraine Budy" aanbevelen.
Daar houd je van alles in bij en na een tijdje heb je een overzicht waarin je wellicht een patroon ontdekt en waar je op kunt anticiperen.
Zo kwam ik erachter dat slaaptekort mijn trigger is.
En dat past ook in ons apneupatroon en dat het beter wordt wanneer je aan de PAP gaat, uiteraard
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/