In de iNAP-pauze

1
Afgelopen zondag werd de pijn aan mijn verhemelte me te veel en besloot ik om tijdelijk terug te gaan naar CPAP om te kijken of de iNAP daarna wel voor me zou werken, als de boel weer een beetje tot rust gekomen zou zijn.

Dus de P30i kwam uit de kast en omdat ik geen zin had in weer een mondlek-ramp pakte ik ook de Fixomull Stretch-tape erbij. Die tape lijkt heel goed te werken, er doorheen ademen is echt geen optie en ik heb maar een keer een heel klein lekje gevoeld bij een mondhoek omdat ik hem daar te krap geplakt had. Mijn huid hield het de eerste dagen verrassend goed vol, er was ook geen irritatie voelbaar. Daarna begonnen toch wel wat ruwe plekken te ontstaan. Die zijn de voorbode van een eczeem-uitbraak.

Vanwege een doorzeurende lichte verkoudheid ging het ademen met de neusdoppen niet zo makkelijk als eerder. Het slapen met CPAP en tape was ook weer erg wennen en is in die vier nachten niet echt goed gelukt. Dus zeer vermoeid geraakt. Hier is een screenshot van de vierde en beste nacht, waar best wat flow limitation aanwezig is die er eerder niet zo was, en ook wat lekjes, waarschijnlijk door bewegen en dat de doppen dan even kierden.
Alles bij elkaar was deze hernieuwde CPAP-kennismaking niet van dien aard dat ik me erop verheugde om ermee door te gaan. Dus vannacht terug naar iNAP, met de Biotène mondspoeling die door de Amerikaanse iNAP-site wordt aangeraden. Het was weer behoorlijk wennen en ik merkte dat ik angstig was dat de pijn terug zou komen maar dat is niet gebeurd, alleen de normale druk en aanwezigheid van het mondstuk. De verkoudheid is er nog steeds en die zorgde voor wat keelpijn en een licht verstopte neus maar bij de iNAP kan je gewoon een rauw uitje naast je bed zetten. Wel wat last van droge lucht in de slaapkamer, de luchtbevochtiger zal weer van zolder moeten komen.

Het testen gaat dus door en een conclusie volgt later.
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: In de iNAP-pauze

2
Verkoudheid en CPAP is echt naar. Het lukt mij dan ook gewoon niet om goed te slapen. Vaak wakker, slecht in slaap komen, etc.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."