Lekkend Masker

1
Hallo allemaal,
Ik gebruik sinds 17 jan jl. een masker tijdens de nacht(Apneu CiPAP). Ik slaap een paar uur goed en dan begint het lekken van het masker, waar ik dus wakker van wordt. Opnieuw stellen enz. helpt dan niet meer, blijft lekken. Ik gebruik apparatuur van resmed en een Air-Fit F20 volgelaat masker, in het ziekenhuis letterlijk alle voorhanden maskers gebruikt, sluiten geen van allen goed af. Ik wordt met boven én onderdruk s’ nachts beademd. Op het beademingsapparaat blijft de smiley groen en happy……alleen ik niet. Lees ik het apparaat uit dan geeft 12L / min lekkage aan. Ik volg de instructies nauwgezet op, daar kan het eigenlijk niet liggen. Geen vet gezicht, geen transpiratie, vocht regulaties is goed. Enz. Heeft iemand nog tips waar ik zelf niet aan gedacht heb?
Alvast bedankt,
Ropke
Leef een leven wat er toe doet

Re: Lekkend Masker

2
Ropke schreef: 14 feb 2024, 10:16 Ik wordt met boven én onderdruk s’ nachts beademd
Maw. u heeft een ResMed Aircurve10 VPAP of VAuto?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Lekkend Masker

5
Hallo Robke

maskerpas is natuurljk erg individueel aangezien ieders gezicht anders is.
Als je maskerlekkage naast je neus / bij de ogen kan een hybride fullface masker als de Evora een oplossing bieden.
Deze zit onder je neus en omsluit je mond. Daardoor niets op je neus en geen kans op lekkage op die plek.

Resmed heeft een soortgelijk masker F30 en dan is er nog het dreamwear fullface masker van Philips.

Misschien heb je hier iets aan

Mvgr

harks37

Re: Lekkend Masker

7
Halle "lekkend Masker".

Ik heb bij de start van mijn apneubehandeling ook wat problemen met lekkages gehad.
Zowel met een neusmasker als een full-face.

Ik heb nu 6 wkn het Fisher & Paykel Evora Full Face Masker. Dit bevalt me prima.
Of de waardes van de lekkages kloppen weet ik niet, maar het zit lekker, ik kan er me slapen en ik merk meestal nog niet eens meer dat ik het op heb.
Dus tevreden.

Re: Lekkend Masker

8
Van alles geporbeert ...ook het F30 neusmasker, die vloog er gelijk af in het zkh. Ik heb toch echt niet zo'n raar gezicht ':)
Maar goed ik zit er toch mee. Ik ben nu nog afhankelijk van het zkh, zij dienen ervoor te zorgen dat ik een masker krijg wat goed afluit en past.
Dus voordat ik van alles zelf ga kopen moet ik eerst die weg bewandelen. Maar het blijft wel erg vervelend.
Leef een leven wat er toe doet

Re: Lekkend Masker

9
Ropke schreef: 04 mar 2024, 08:39 Van alles geporbeert ...ook het F30 neusmasker, die vloog er gelijk af in het zkh.
De F30 schijnt flink anders te zijn dan de F30i (<- let op de i). Afstelling is niet direct perfect te krijgen, maar als hij eenmaal zit dan zit hij rotsvast.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i