Taal wisselen

1
Ik wil graag van de Nederlandse versie naar de Engelse wisselen, maar dat lukt niet.
Als ik het binnen Oscar probeer stopt het programma.

Als ik opnieuw download en installeer met Engels als gekozen taal blijk ik toch weer de NL versie te hebben; zelfs als ik de Oscar-data folder heb verwijderd.

Graag de tip om het wel voor elkaar te krijgen.

Groet,
Ronald

Re: Taal wisselen

2
Ronald,

De taal van Oscar is met versie 1.5.0 in het honderd gelopen. Normaal zou je inderdaad de taal kunnen wijzigen via Help , Wijzig taal.

Om dit probleem tijdelijk op te lossen, heeft men in versie 1.5.1 het volgende bedacht: (Of dit bij jou nu ook het geval is, weet ik nu niet) Bij het starten van Oscar komt bij mij een Window te voorschijn waar ik de keuze heb uit alle talen waar Oscar in is uitgebracht. Kies ik Engels en druk dan op de onderste Button, dan wordt Oscar in het Engels uitgevoerd. Wil ik Nederlands, dan klik ik eerst op Engels en vervolgens op de Letter N dan springt de taal naar Nederlands en als ik dan op de onderste button klik start Oscar in het Nederlands.

Je kunt eventueel ook een workaround toepassen om dit te bereiken mocht bovenstaande niet werken. Zie hiervoor deze link en dan kijken bij bericht #3 https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=15023

Succes en laat mij even weten of dit gelukt is.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Taal wisselen

3
Uitstekende tip RuudJ, dank je wel.

Ik heb het argument --language toegevoegd aan de opstartregel met als gevolg dat ik bij het opstarten een taalkeuzemenu krijg. Ik koos Engels en kreeg dat ook keurig voorgeschoteld. Werkt dus prima.

Nogmaals dank!

Ronald