Bij Tui-fly mag de CPAP niet meer als extra handbagage meegenomen worden

1
Ik gebruik al 20 jaar een CPAP en maak regelmatig vliegreizen. Afhankelijk van de maatschappij meld ik hem aan en dan kan ik hem zonder problemen als extra handbagage meenemen. Nooit problemen mee gehad. Ik ga binnenkort een vliegvakantie maken met TUI-Fly. Na aanmelden van de CPAP krijg ik bevestiging dat dit geaccepteerd is maar dat hij niet als extra handbagage meegenomen mag worden. Dat houdt in dat de CPAP in een ander koffertje gedaan moet worden om toch nog ruimte over te houden voor een minimale hoeveelheid andere bagage die je niet in de ruimbagage stopt zoals medicijnen, opladers, leesvoer, flesje water....
Ik vind dit erg klantonvriendelijk. Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groet, Jan

Re: Bij Tui-fly mag de CPAP niet meer als extra handbagage meegenomen worden

2
mosklwd schreef: Dat houdt in dat de CPAP in een ander koffertje gedaan moet worden
Dit is toch in overeenstemming met het al enige tijd geldende idee dat zo lang de CPAP/adapter/masker/slang in een eigen tas (zoals die wordt geleverd door ResMed of Philips) wordt meegenomen, deze niet wordt meegerekend tov. het beperkte aantal stukken cabin luggage?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Bij Tui-fly mag de CPAP niet meer als extra handbagage meegenomen worden

3
Na aanmelden van de CPAP krijg ik bevestiging dat dit geaccepteerd is maar dat hij niet als extra handbagage meegenomen mag worden.
PLP, ik lees dit niet zo. Hier wordt volgens mij de Cpap benodigdheden in een extra tas (Cpap tas), uitgesloten van extra kosteloos mee te nemen handbagage. M.a.w. je bent haast verplicht dit in de normale handbagage mee te nemen en dit gaat dan ten koste van de ruimte voor andere inhoud van deze normale handbagage.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Bij Tui-fly mag de CPAP niet meer als extra handbagage meegenomen worden

4
Hmm. De handleiding van Vitalaire stelt
De meeste luchtvaartmaatschappijen tellen CPAP-apparaten niet mee in de handbagage(4,5,6,7,8).
Dus kennelijk is het geen algemene regel. We kunnen wellicht concluderen dat TUI-Fly een klantonvriendelijke maatschappij is voor mensen met slaap-ademstoornissen.

Transavia heeft iets vergelijkbaars:

"Prop het in je handbagage, of geef het als ruimbagage af (met alle risico van dien!)" dus maw. zak er lekker in met je medische hulpmiddel.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Bij Tui-fly mag de CPAP niet meer als extra handbagage meegenomen worden

8
Ik ben 2 weken geleden met Transavia naar Spanje gevlogen. Had vantevoren gebeld over de cpap ( want die had ik nog niet bij het boeken) Mij is toen verteld dat ik hem gewoon als extra bagage mee kon nemen dus naast mijn koffertje van 10 kg.
Ik had keurig een paspoort bij me. Bij de controle is daar niet naar gevraagd. Het was gewoon: "oh cpap. Loopt u maar door." Ze zien per dag honderden van die apparaten voorbij komen.
Op de terugweg is er helemaal geen woord aan vuil gemaakt.
Resmed 11 autoset cpap 5.0 met P30i masker. AHI van 24.3 naar 0.1