Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

21
.... en ik ben weer terug bij de P10i ...

Na een aanvankelijk vliegende start met de P30i, merkte ik eind vorige week dat ik niet lekker sliep. Vage hoofdpijn en spierpijn in de benen. En het gevoel dat het uitademen niet 'lekker' ging... Ook nog steeds veel condens in het neusstuk van de P30i, zo flink dat het filter iedere nacht kletsnat werd. Ja, verwarmde slang en de slaapkamer temp nu nog 15 a 16 graden. Bevochtiger op stand 3 en slangtemp op 27. De rest van het masker condensvrij alleen dat neusstuk werd steeds nat?

Terug de P10i gaan gebruiken. Ademt 'vrijer', geen lichamelijke klachten meer behalve weer die zere neus. Rode plekjes aan de voorkant van m'n neusvleugels (net onder het puntje van je neus, links en rechts) en irritatie aan het tussenschotje (hoe heet 't ook al weer...).
Wacht, ik heb nog een L neusstuk liggen... die begin deze week gepakt en dat is wel een flinke stap vooruit. Ondanks dat ik denk (haha) dat ik een normale neus heb, past en vooral voelen de Large neusdoppen het comfortabelst. De openingen vallen precies in mn neusgaten, dit itt de M en S, waarbij de openingen naar mijn gevoel te dicht op elkaar zitten en zo tegen het middenschot van m'n neus aankomen.

De druk staat nu op 6.6 (van initieel 6.8, door OSAS teruggezet naar 6.0 ivm opgeblazen gevoel) maar ik wil 'm binnenkort toch weer op 6.8 zetten.

Ik slaap prinsheerlijk, al nu bijna zes weken. Ik kijk er naar uit om naar bed te gaan en slaap gemiddeld tussen de 8 a 9 uur per nacht met de CPAP.
Man (1967) - beginneling- ResMed AirSense 11 Elite - ResMed ClimateLineAir 11 - ResMed AirFit P30i