Van Resmed AirFit P10i naar P30i

1
Na 1 nacht: GEWELDIG!! Wat een verademing, wat zit de P30i stukken beter dan de P10i.

En volgens de ResMed app een lekkage van 0l/min... Heel erg blij mee dat ik hier die tip kreeg. Wat een waardevol forum!
Man (1967) - beginneling- ResMed AirSense 11 Elite - ResMed ClimateLineAir 11 - ResMed AirFit P30i

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

5
Ik ben nu 10 nachten verder met de P10i. Samen met de verwarmde slang en de aanpassing in de druk toch erg veel gewijzigde parameters die invloed hadden op m'n nachtrust.

Over het algemeen zit het masker heel fijn. Gisternacht werd ik wakker van een heel zere neusvleugel, waarschijnlijk had ik m'n hoofd te veel gedraaid in het kussen en is e.e.a knel komen te zitten. Dat hoofd in het kussen draaien is een oude gewoonte van voor de diagnose om toch zo veel mogelijk lucht binnen te krijgen denk ik.

De bevochtiger staat nu op 3, de temp vd slang op 27 en de druk heb ik op 6.4 staan (Ik kwam van 6.8, maar op advies OSAS verpleegkundige naar 6 gezet vanwege opgeblazen gevoel, met als gevolg een verhoging van de AHI en het snurken, dus nu op 6.4 en dat gaat eigenlijk prima zo. AHI weer rond de 1 en het snurken onder de 10 minuten).

Ondertussen ingelezen over de filter perikelen... tja... soms is te veel informatie ook weer niet goed denk ik want dan kun je je weer vanalles gaan inbeelden...
Wel goed om te weten dat dat filtertje snel kan verstoppen. Als ik m'n hand voor het masker houd en uitadem, voel ik de adem naar buiten gaan. Of het voldoende is om verse lucht binnen te laten via de CPAP, ik weet 't niet...

Wat mij wel opvalt bij de P30i is dat er best wat condens ontstaat, precies bij het neusstuk. De slang en de 'hoofdband' blijft vrij van condens. Het filter is dan ook regelmatig een beetje nat.
Man (1967) - beginneling- ResMed AirSense 11 Elite - ResMed ClimateLineAir 11 - ResMed AirFit P30i

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

6
Hoi Henri,

Met de P10 heb ik dezelfde instellingen voor vocht en slang als jij. De P10 is heel fijnmazig en wil na een tijd wel wat minder doorlaatbaar worden. Hier wordt dat opgelost met een ultrasoon apparaatje met water en een druppel Dreft afwasmiddel. Na een uurtje blaas ik hem droog met een minicompressortje.

Het filtertje van de P30i heeft een stukje filterdoek wat gaat verstoppen na verloop van tijd.
Ik vergelijk het met een goedkoop stofkapje uit de bouwmarkt, ik moet de eerste nog tegenkomen die weken met een stofkapje doet, want alleen al je uitgeademde dampe lucht maakt zo,n maskertje na een poos benauwd en onbruikbaar. Resmed wil ons een maand met zo,n filter laten doen, maar onze 'humane' leverancier/begeleiders het liefst een jaar. :sob:
Dit is wat Resmed zegt over onderdelenvervanging van masker en filters: (dit is natuurlijk financieel gekleurd om zo veel mogelijk winst te maken en hoeft wat mij betreft zo gek niet. Echter buiten dat nog een enorm verschil met de werkelijkheid bij ons).
Maar goed, ik vind met mijn eigen aanpassingen de P30i een goed masker en vocht in mijn multihole filter heb ik nog niet meegemaakt. Het wordt tijd dat onze 'weldoeners' eens wakker worden en actie ondernemen!

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

7
Ik doe maanden met het filter van het P30i masker. Wel zwarte stippen bij de gaatjes, maar de lucht hoeft er niet doorheen bij het uitademen en ook dient het niet om de lucht de cpap in te blazen wat die ingang zit op een geheel andere plaats.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

8
Ik doe maanden met het filter van het P30i masker. Wel zwarte stippen bij de gaatjes, maar de lucht hoeft er niet doorheen bij het uitademen (dient alleen om de uitgeademde lucht te verspreiden) en ook dient het niet om de lucht de cpap in te blazen wat die ingang zit op een geheel andere plaats.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

10
Rondom het filter zijn gleuven aanwezig en daar gaat de lucht door, zo ontstaat er geen luchtstroom richting de eventuele partner. Het kan natuurlijk zijn dat dit te smal is om de lucht voldoende snel uit te laten stromen, maar met mijn druk van maximaal 18,2 cmH2o heb ik er geen last van.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

13
Sorry, Henk als er iemand zich inzet voor leden en niet leden van de ApneuVereniging en zich inzet voor Apneupatiënten in het algemeen dan ben ik dat wel. Ik zit hier al sinds 2011 dagelijks op het forum en ik steek zeker geen middelvinger na jullie toe. Dus ik vind jouw reactie overtrokken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

14
Weet je wat benauwdheid is? Bijna van je stokje gaan? Denk je dat iedereen even sterke longen heeft om overal doorheen te blazen?
Mijn longinhoud is 60 procent dat komt er ook nog bij.
Denk je dat ik sta te liegen als ik zeg dat ik het benauwd krijg met dat filter. Keer op keer zie ik jouw daar met gemak overheen stappen en dat ding de hemel in prijzen of je zwijgt in alle toonaarden. Als mensen weer met dezelfde klacht komen word er mijns inziens weer om de hete brij gedraaid.
Op andere forums zie ik de mensen er serieus op ingaan, blijkbaar kan dat hier niet.
Jij hebt als moderator een bepaalde macht. Je kunt ons weg modereren en/of het zwijgen opleggen. Dat maakt ons kwetsbaar. Maar je moet ook eens openstaan voor klachten. De manier van reageren doet mensen hier soms al met een paar posten weer verdwijnen en dat is zo zonde.
Als je mij kwijt wil, dan zeg je het maar. Voor mezelf zie ik dit liever als een forum waar men elkaar helpt en in discussie gaat en niet met een paar sneren afrekent wat ik hier toch geregeld zie gebeuren.

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

15
Henk, ik wil je helemaal niet kwijt en ik ontken ook niet de klachten die het P30i masker bij sommigen kunnen geven. Mensen met Astma en Copd zijn beter af met een Bipap of met een ASV en daar strijden wij ook voor als ApneuVereniging.

Ik heb actief actie ondernomen toen dit filter probleem zich hier aandiende en dit kun je terugzien in dit Topic: viewtopic.php?t=14146 en dan specifiek de berichten: #13 - #18 - # 19 - # 21

Dat dit soort Multihole filters niet los te krijgen zijn en dat leveranciers deze vaak niet wensen of willen leveren zelfs met het hele masker, daar kunnen wij moeilijk wat tegen doen. Leveranciers bepalen zelf hun inkoop beleid en daar staan wij buiten.
Jij hebt als moderator een bepaalde macht. Je kunt ons weg modereren en/of het zwijgen opleggen.
Van dit soort praktijken maak ik geen gebruik en mocht dit plaatsvinden, dan is dit altijd in overleg gebeurd met de beheerder van het forum en na meerdere waarschuwingen aan de desbetreffende gebruiker, want die heeft het er dan vaak zelf naar gemaakt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

16
Dan heb ik nog wel een vraag en verder hou ik ermee op want het probleem is niet op te lossen anders dan een ander masker te kiezen.

Wij slachtoffers van het filter hebben uiteraard geklaagd bij de leveranciers en begeleiders. Ik tenminste wel.

Wat heeft de apneuvereniging daarmee gedaan want jullie hebben ook kontakt met deze bedrijven.
Hebben jullie het daar ook aangekaart dat er leden zijn welke benauwd worden van deze filters? Hoe meer actie des te meer druk zou ik zeggen, hebben jullie daar ook correspondentie van?
Je hebt destijds met een medewerker/woordvoerder van Resmed gesproken wat helaas geëindigd is in foutieve bestelnummers, tenminste ik heb me flink boos gemaakt over de telefoon terwijl ik fout zat. Is er daarna nog navraag bij betreffende medewerker geweest?

Wat mij betreft laten we het hier verder bij, de vereniging doet goed werk en dat is het belangrijkste.

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

18
Henk, ik weet niet of mijn collega's (in totaal over heel Nederland 111 medewerkers en de meeste ken ik niet eens) nog met leveranciers contact hebben gehad. Ik kan binnenkort op 13 april dit even vragen aan de Maskerraad of zij nog met leveranciers hebben gesproken. Ik heb getracht bij mijzelf nog e-mails terug te vinden over dit onderwerp maar kon helaas niets meer terug vinden.

Ik heb ook nog gezocht op het internet of er überhaupt voor het Resmed AirFit P30i neusdoppen met MultiHoles te koop zijn, los of in een geheel van het masker. Ik kan echter niets vinden, wel die van het Resmed Airfit N30i met MultiHoles , die worden wel verkocht. Je zou dan zo'n filter in het P30i neusdoppen deel moeten overzetten, maar dit is al eerder vermeldt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Van Resmed AirFit P10i naar P30i

19
Helaas klopt dat niet. Ik heb daar ook naar gekeken, er wordt vermeld multihole maar inzoomend zie je duidelijk het quietairtype.
Meermalen gekeken maar er is een verwarring, tenminste ik kan niet ontdekken of er zo,n filter aan het neusstuk zit. Dan zou men op de gok zo,n neusdop moeten bestellen.
Maar we houden erover op. Toch bedankt en met een beetje geluk verslijt ik die van mij niet.