Even voorstellen

1
goedemorgen,

mijn naam is Edwards en maak al 5 jaar gebruik van mijn dreamstation van Philips.

ik heb al een vervangende unit ontvangen. nu heb ik hier een vraag over?
sind ik deze nieuwe unit gebruik heb ik veel last van water in de slang van het masker.
herkent iemand dit? en zo ja wat kan je hier aan doen?

Re: Even voorstellen

2
Welkom Edward, je kunt een verwarmde slang gebruiken die condens in de slang en het masker kan tegen gaan. Deze slang voor de Dreamstation het HT15 en dit staat voor Heated Tube met een diameter van 15 mm.

Mocht je deze al in gebruik hebben, dan kan het liggen aan een instelling van de verwarmde slang.

Misschien stond deze in jouw oude apparaat goed (stand Adaptief) en is op het vervangende exemplaar net de andere instelling (Vast) keuze ingesteld.

Het verschil tussen vast en adaptief is, dat bij de stand Vast de Dreamstation gewoon water geeft en ook teveel water geeft. Bij de stand adaptief wordt er rekening gehouden met de omgevingstemperatuur en de relatieve vochtigheid. De Dreamstation werkt dan samen met de verwarmde slang en de omgevingsfactoren. In vaste stand is het gewoon een 'dom' apparaat die de gewenste hoeveelheid vocht afgeeft die de gebruiker wenst en dit kan wel eens teveel zijn en dan kun je wakker worden met een plonsje water in het gezicht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar