Jaar set: Masker.

1
Ik heb een vraag.

Mijn moeder gebruikt de Resmed airsense 11, nu gaat alleen de siliconen rand van het inzet masker steeds stuk en trekt het apparaat lucht.
Het is een F&P Simplus full face masker,, de leverancier ( Vivisol) geeft nu aan dat ze maar ‘één nieuw kapje per jaar mag hebben van de zorgverzekeraar (Menzis).

ik heb zitten zoeken want bij Vivisol zijn de prijzen echt absurd, maar ook bij andere leveranciers komt € 60,- eerst plus verzendkosten. Als je om de paar maanden een nieuwe nodig hebt is dat best veel geld.
Heeft iemand een tip waar we mogelijk goedkopere kapjes kunnen bestellen (‘alleen het inzet stuk geen geheel masker)

Alvast dank.

modedit RuudJ: Bericht verplaatst, Titel en bericht aangepast, Nu eigen topic.

Re: Jaar set: Masker.

2
Waar gaat het masker steeds stuk? Laat de lijm verbinding steeds los?

De leverancier behoort ervoor te zorgen dat jouw moeder een goed werkend masker geleverd krijgt en als het masker stuk gaat om fabricage fouten, dan moet de leverancier hun beklag doen bij de fabrikant Fisher en Paykel.

Ook is het belangrijk over welke maat het gaat als je op zoek gaat waar deze te koop zijn.

Amazon heeft bijvoorbeeld nog 2 kussens te koop rondom €48 stuk maar alleen maat Large.

https://www.amazon.nl/Fisher-Paykel-Sim ... B00ICYQZTQ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Jaar set: Masker.

3
Beste Ruud,

Dank voor je reactie, het masker scheurt steeds onderaan de rand van het siliconen, vermoedelijk door het ademen.
Eerder zei Vivisol dat het niet op de juiste manier schoongemaakt zou worden. Maar dat deed ze juist zoals het ziekenhuis gemeld had bij aflevering. Toch de adviezen weer van Vivisol opgevolgd maar het blijft. Het siliconen zachte rand wordt heel dun en scheurt dan in. Men zegt dan moet je het plakken met ducktape, echter niks blijft plakken op dat siliconen randje.

Ik had gezien welke maat nodig is en zag ze ook bij Amazon maar mijn moeder heeft een M nodig.

Re: Jaar set: Masker.

6
De rand aan de onderkant is standaard vanuit de fabriek dunner dan de rest. Wordt het masker niet te strak gebruikt? (Ik heb zelf een paar jaar een Simplus gebruikt)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i