Nieuw, gemotiveerd maar....

1
Sinds 3 nachten heb ik een CPAP. Het is een Airsense 11 Autoset met daarbij een Airfit N30i. Eerste nacht ging best goed vond ik, 3,51 uur. Maar de overige 2 nachten waren drama. Bijna 2 uur waarin ik heb wakker gelegen heb dus niet geslapen en uiteindelijk het masker afgezet. Ik werd wat paniekerig, daar werk ik aan. Ik heb zo'n moeite met uitademen door de neus, het lijkt wel dat ik niet compleet kan uitademen door de druk die ik krijg van het masker. Als ik dan mijn mond open doe, lijk ik wel al mijn zuurstof uit te ademen, ik lig voornamelijk op mijn buik bij het inslapen. Kan ik hier wat aan doen?

Re: Nieuw, gemotiveerd maar....

2
Wat is bij jou de ingestelde druk? Maak je gebruik van een lagere startdruk met een Aanlooptijd en hoe lang is die aanlooptijd dan? Maak je ook gebruik van de EPR functie? Deze vergemakkelijkt het uitademen tegen de luchtstroom in.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nieuw, gemotiveerd maar....

3
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Het begint met 5.0 w(at ik begreep is dit alleen voor het inslapen) en wanneer ik slaap verhoogd de druk zich naar 7.0. Of ik de functie gebruik durf ik niet te zeggen, ik neem aan dat ik dit terug kan vinden bij het menu van het apparaat. Aanlooptijd van 5.0 is een kwartier.

Re: Nieuw, gemotiveerd maar....

4
Rarends schreef: 05 apr 2024, 12:59 Ik heb zo'n moeite met uitademen door de neus, het lijkt wel dat ik niet compleet kan uitademen door de druk die ik krijg van het masker
EPR gaat hier zeker mee helpen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i