Geluid als een leeglopende balon

1
Sinds 6 weken ben ik nu bezig met de Resmed 11, ff masker. Vanaf de eerste nacht uitstekend geslapen, nauwelijks gewennings problemen ervaren, eindelijk na 3 decennia , weer diepe slaap en geen apneu meer, rond de 1. Wel nog regelmatig een droge mond. Wat me nog wel irriteert en dus wakker maakt is 2 tot 3 maal per nacht een piepend geluid als van een leeglopende ballon. Als ik dan krachtig uitadem is het weer weg om na 1 tot 2 uur later weer terug te keren. Ik heb al een verwarmde sang en zie geen condens. Heeft iemand enig idee waar dit door komt en vooral hoe dit te voorkomen is?

Re: Geluid als een leeglopende balon

3
Dat geluid betekent toch dat je masker niet helemaal goed aansluit. Tenminste zo heb ik dat ervaren. Ik heb wel 5 verschillende maskers geprobeerd eer ik een goed had. Doorzoeken dus. het kan ook zijn dat je bandjes te strak of te los zitten. Daar kun je ook nog een beetje mee experimenteren.

Re: Geluid als een leeglopende balon

4
Wat bij mij hielp (met dank aan een tip die ik op dit forum ergens vond): dagelijks het masker goed schoonmaken met zachte zeep PLUS het vervolgens heel goed droogmaken met keukenpapier oid.

Dat dagelijkse schoonmaken deed ik al, maar sinds ik het masker ook goed droogmaak heb ik nooit meer last van wakker worden door een fluitend geluid - ofwel een geluid alsof er een ballon leegloopt :)

Succes!

Re: Geluid als een leeglopende balon

5
Klinkt toch als condens in de uitblaasgaatjes.
Vooral vanwege het feit dat het weg is als je hard uitblaast.
Die druppeltjes kunnen zo klein zijn dat je ze met het blote oog niet ziet.

Verwarmde slang, slanghoes, verdamper een standje lager kan allemaal helpen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/