Wanneer is de druk te hoog?

1
Zoals je in mijn onderschrift kunt zit ik op een aardig hoge druk. Ik heb nog niet het idee dat de Centrale Apneu's de overhand krijgen.

Ik weet dat er richtlijnen zijn van bijvoorbeeld ResMed over het titreren en daarin staat een grenswaarde van 15 cmH2O.
Waneer is de druk te hoog? Kan een hoge druk zelf voor een verstoorde slaap zorgen? Dus even los van een toenemend aantal CA's, masker lek problemen, etc.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Wanneer is de druk te hoog?

2
Er zijn mensen die wakker kunnen worden van een steeds wisselende druk als deze variabel is ingesteld. Het op en neer gaan kan dit dan veroorzaken. Met een hoge vaste druk zou men wakker kunnen worden van flabberende lippen of opgeblazen bolle wangen en eventueel een opgeblazen gevoel (Aerofagie).

Aerofagie is de medische term voor lucht slikken. Dit gebeurt vaak onbewust, tijdens het eten of drinken. Overmatige aerofagie kan leiden tot een vol gevoel in de buik, het moeten laten van meer boeren dan normaal, of tot het overmatig laten van winden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar