Beginner en oordoppen tegen geluid

1
hi allemaal, ik heb enkele weken de diagnose slaapapneu gekregen (ben net 48 geworden). Buiten dat ik best aan de "boodschap" moest wennen, ben ik wel gelijk gestart met de therapie. Het gaat wisselend. Sommige nachten heb ik het masker maar 2 a 3 uur op, maar over het algemeen ligt de score nu na 3 weken tussen de 4 en 6 uur per nacht. Inslapen gaat over het algemeen wel, maar als ik ergens in de nacht wakker wordt ben ik me ineens heel bewust van het masker en gaat ie meestal af omdat ik dan niet meer kan inslapen.
Tot nu toe merk ik nog geen groot verschil met mijn gevoel overdag (ik had, buiten het snurken, sowieso zelf weinig tot geen klachten, het was meer mijn omgeving die last had van het geluid).
Als tip voor mensen die last hebben van het geluid wil ik meegeven dat ik gewoon oordoppen in doe (ben een slechte inslaper als er geluid om me heen is). Dat helpt, want zo hoor je het geluid van het apparaat niet.

Re: Beginner en oordoppen tegen geluid

2
MightyMickey76 schreef: 11 apr 2024, 13:01 aar als ik ergens in de nacht wakker wordt ben ik me ineens heel bewust van het masker en gaat ie meestal af omdat ik dan niet meer kan inslapen.
Maskerlekkage is meestal de boosdoener. Wij kunnen alleen tips geven als we exacte informatie hebben over welk apparaat en welk masker u heeft.
MightyMickey76 schreef: 11 apr 2024, 13:01 Tot nu toe merk ik nog geen groot verschil met mijn gevoel overdag
Dat kan wel, als je alleen de eerste helft van de nacht beschermd bent tegen ademverstoringen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i