Ademhaling als hobby

1
Beste mensen, even een berichtje omdat ik de laatste tijd weinig op het forum ben geweest. Dat had te maken met vervelende omstandigheden in huis (in een woord: waterschade) maar ook met iets anders. Toen ik net aan het ontdekken was hoe erg mijn slaapademhalingsprobleem was en wat eraan te doen viel, las en schreef ik vol enthousiasme mee op dit fijne forum. Ik nam de woorden van een wijze deelnemer (wie het precies was weet ik niet meer) ter harte: probeer er je hobby van te maken. Die aanwijzing hielp me om interesse en plezier te vinden in het uitpluizen van de beste oplossing voor mij. Want als ik een ding geleerd heb, is dat ieder mens weer anders is en een eigen individuele manier moet zoeken om gezonde slaap te krijgen. Sinds 21 januari slaap ik met een iNAP. De eerste maand met irritante pijn aan mijn verhemelte, die is nu weg maar goed slapen daarmee nog niet altijd makkelijk. En ik merkte dat ik last van mijn nieuwe 'hobby' begon te krijgen. 's Nachts in bed dacht ik te veel na over wat ik op het forum gelezen had en over het apparaat dat mijn luchtweg vrijhoudt. Dat hielp niet met slapen, dus ik probeer nu mijn aandacht op andere zaken te richten. Soms kom ik nog wel eens langs en ik zal ook nog wel eens reageren als dat zo uitkomt, maar ik moet op zoek naar een andere hobby.

Groeten en liefs aan allen, Carla
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Ademhaling als hobby

2
Alles op je eigen tempo, naar je eigen capaciteit. Ik heb de laatste tijd ook wel geleerd dat dit volstrekt normaal is. Je weet ons te vinden :D
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Ademhaling als hobby

3
Goed om je teken van leven hier te lezen ;)

Idd, alles op je eigen tempo. Het leven is te kort om veel te piekeren.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."