kabel tussen accu en philips dreamstation past wel - werkt niet

1
Ik ben van plan om naar Australië te reizen en wil graag mijn accu en CPAP-apparaat meenemen. Ik beschik over een goede accu die -waarschijnlijk- toegestaan is in het vliegtuig.

Maar...zodra ik de kabel aansluit, schakelt de accu uit. Ik gebruik de Medistrom DreamStation 2 Kit kabel [ via Oxigo.]

Het lijkt erop dat er een beveiliging op de DreamStation zit.

Welke kabel moet ik gebruiken? Of is er een andere oplossing? Ik gebruik geen bevochtiger. gebruik ik de Medistrom DreamStation 2 Kit kabel via Oxigo.

Ik heb een filmpje van mijn probleem gemaakt:

https://youtu.be/0CemHxvAvZ8

groet,

Jochanan

Re: kabel tussen accu en philips dreamstation past wel - werkt niet

4
U heeft een kabel die bedoeld is voor de Medistrom Pilot-12 gebruikt met een random "AliExpress" powerbank. Dat kan goed gaan, maar ook niet. Ik vermoed dat de polariteit niet goed is, en dat de Dreamstation daartegen beveiligd is. Gelukkig maar, want anders was hij nu Heulemaal Kaput.

Het lijkt me een goed idee om eens de multimeter te pakken en de polariteit van de plug die in de Dreamstation gaat te checken. Dat kan door een pennetje tegen de buitenkant en binnenkant van de grote plug te houden. Let daarbij op dat je het kleine pennetje in het midden van de plug niet raakt. Dus de vraag is: wat is plus en min, van binnen en buiten.

10A bij 12V lijkt me onwaarschijnlijk, dat is waarschijnlijk Chinese aanstellerij. Maar zelfs als het maar 3A of 4A zou zijn, dan is hij nog prima geschikt. Met 100W·h aan capaciteit kan je de bevochtiger toch niet gebruiken.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i