met horten en stoten weer begonnen met de cap

1
sinds 2.5 jaar geleden mijn cap gekregen omdat ik bleek dat ik 31 stops per uur had tegen het gevaarlijke aan zat .
de eerste 5 weken gingen redelijk.maar na een soort van stik gevoel tijdens mijn corona ging het berg af met de cap en heb het niet kunnen volhouden nu ben ik weer 2 jaar bijna verder en heel vaak weer geprobeerd. kreeg ik na een soort van dip na 5 weken gelden na vele inspanning van wandelen opeens een hele vaste nacht vast geslapen en levendig dromen met het gevolg dat ik als een pannekoek wakker werd en me zo ellendig heb gevoelt net of had ik wolken in me hooft die gehele dag...nu ben ik dus sinds die tijd weer begonnen met de resmed airsense 10 cap en wonderbaarlijk ik slaap nu een 6 weken alle nachten weer met de cap op heb een gemiddelde van 2.0 ahi volgense de resmed. maar nu heb ik soms wel het gevoel dat mn lichaam niet goed raad weet met de extra zuurstof voel me niet echt slecht maar nog wel regelmatig licht in m'n hooft en dergelijke nu is m'n vraag wanneer voel je iets van verbetering...waarschijnlijk heb ik de apneu klachten al vanaf mijn jeugd jarenen over al die jaren de nodige schade aan gericht.overigens heb ik aan mijn consulentes weinig hou vast gehad over de jaren

Re: met horten en stoten weer begonnen met de cap

2
Welkom!

We kunnen alleen iets concreets zeggen over het functioneren van uw CPAP als u de data van uw SD kaart uploadt, bijvoorbeeld naar WeTransfer.

Geef ook een beschrijving van de laatste paar nachten (of hoe ver terug u herinnert).

Zie dit plaatje voor de locatie van de SD kaart in uw apparaat:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

4
1) Haal de SD kaart uit de CPAP (eenmaal drukken, dan klikt hij naar buiten)

2) Steek de SD kaart in de PC

3) Ga naar wetransfer.com en selecteer alle bestanden en mappen op de SD kaart bij het uploaden

4) Stuur ons de link op het forum, zij het openbaar of via PB
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit

6
klaas schreef: 02 jul 2024, 21:02 ik kan maar 1 map selectere welke ben uw nodig de datlog ?
Nee, dat is niet voldoende. De andere bestanden/mappen die naast DATALOG staan moeten ook mee.

7
Volgens mij klikt u op "Or select a folder" in Wetransfer. U moet in plaats daarvan op "Upload files" klikken, daarmee kan je wel alle bestanden uploaden.

We hebben namelijk alles nodig van: DATALOG Identification.crc Identification.tgt SETTINGS STR.edf

9
Geef ook een beschrijving van de laatste paar nachten (of hoe ver terug u herinnert). Wanneer in slaap gevallen, wanneer wakker, of er tussendoor is wakkergelegen etc.

10
ik val meestal rond 12 uur half 1 in slaap..en vaak midden in de nacht even wakker wc en dergerlijke..maar vaak rond de 4 a 5 uur wil ik ook nog wel eens wakker worden effe wc of dergelijke. maar word ook vaak gestoord in mijn nacht slaap door m'n dochter die regelmatig nachts bij ons verder gaat slapen ik heb de laatste jaren nog nooit geslapen van 12 tot 8 in 1 slaap zonder wakker te worden

12
Ik heb gekeken naar de laaste 3 dagen, en mijn indruk is dat de druk nog wel iets hoger kan. Er is nog veel flow limitation de hele nacht door, en zelfs snurken. Uw druk is nu 7, u kunt deze verhogen naar 8, en dan kunnen na een week kijken of dat het beeld wat heeft verbeterd.

13
Ja ik had zelf ook het idee dat het wel wat hoger kan apparaat geeft druk 6.8..maar de tegen druk met uit ademen moet niet tehoog worden daar hoef ik niks voor aan tepassen...ik las ook iets over de adrinaline kick die men gaat.missen na een week of 8 a 10 ik geloof dat ik daar ook last van heb maar zijn er ook duidelijke symtomen die daar mee samen hangen ik begin me voor mijn gevoel helderder in het hooft tevoelen alleen zo nu en dan weer een lichte terug val qua helderheid.ik zal de druk vanavond even omhoog zetten.

14
klaas schreef: 08 jul 2024, 09:17 maar de tegen druk met uit ademen moet niet tehoog worden
Als dat een probleem wordt, dan kunt u ervoor kiezen om EPR in de "full time" stand te zetten. Momenteel heeft u EPR alleen tijdens de Ramp geactiveerd.
klaas schreef: 08 jul 2024, 09:17 ...ik las ook iets over de adrinaline kick
Dat staat los van de vraag of je druk adequaat is.

15
ja dat snap ik dat de adrenaline kick er los van staat maar vroeg me meer af wat dit exact voor symptomen geeft aangezien ik wel 30 jaar slecht slaap en nu dus weer een tijdje weer normaal lucht krijg.als ik geen kids in me leven had gekregen had ik waarschijnlijk nooit er voor
na de huis arts gegaan want daar door kreeg ik de klap allemaal klachten door dat het slapen toen bijna helemaal bijna nul was en daardoor kwam het in een sneltrein.

16
Klachten door de zogenaamde zes - weken dip is een terugval in de behandeling.

Je lijkt dan weer terug bij af te zijn, weer zwaar vermoeid, hersenmist, minder helder nadenken, kortom herkenbare klachten keren terug.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

19
ik ben in het klinisch menu en dan omhoog zetten en weer uitloggen heb ik iets over het hooft gezien heb wel het idee dat de machine meer blaast.overigens heb ik een verwarmbare slang gekocht aangezien ik steeds een droge mond nog heb en met de gewone slang boven de vocht instelling 6 kom er allemaal water bellen en druppels in de slang komen.ik hoop dat dit voor bij is met de verwarmbare slang