Re: aankomen door CPAP?

81
Inderdaad koolhydraatarm eten ipv klassieke lijnen met allerlei moeilijke recepten.

Brood, rijst, pasta, aardappelen in het geheel niet meer eten. Dit valt aardig te vervangen met bonen, linzen, zgn. bloemkoolrijst etc in beperkte hoeveelheid. Etenswaren met verborgen suikers zoals allerlei ontbijtproducten, frisdrank, vruchtensap, zuivel zoals Vifit (10 suikerklontjes per 0,5L pak!!!) niet meer eten en drinken. Om dit langer vol te houden kan je één dag in de week het dieet loslaten en eten wat je wil (tot op bepaalde hoogte) om daarna de rest van de week weer 'streng' te zijn. Als je dit consequent vol weet te houden zal je zien dat na verloop van tijd je gewicht afneemt.

Ik merk tevens dat na de start van de therapie mijn cardiofitness veel meer zoden aan de dijk zet dan voorheen. Eerder kon ik elke dag een half uur met grote tegenzin op de crosstrainer zonder enig resultaat te zien, nu is dat veel minder het geval.

Re: aankomen door CPAP?

82
Ik lees dit ook steeds meer, dit soort diëten, en zal ongetwijfeld de nodige kilo's laten doen verdwijnen maar het volhouden en eigenlijk nooit meer terugkeren naar het oude dat is eerder het probleem, want zo gauw als je maar enigszins teruggekeerd naar je " oude " gewoonte vliegen de kilo's er weer op zelfs meer dan toen je er mee begon.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: aankomen door CPAP?

83
Het probleem is een beetje dat als je niet dagelijks fysieke arbeid verricht of anderszins langdurig beweegt je eigenlijk geen (grote hoeveelheden) koolhydraten nodig hebt. Daar komt bij dat we eigenlijk niet weten hoeveel koolhydraten/caloriëen er in doodgewoon voedsel zit. Voorbeeldje: 2 boterhammen met kaas en een pakje Vifit (uit mijn vorige bericht) is zo'n 750kcal, dat is de helft van de gemiddelde dagbehoefte voor een vrouw. Men denkt soms dat mensen met overgewicht elke dag aan de patat, snoep en gebak zitten, het is echter dus zeer gemakkelijk om overgewicht te kweken met een 'normaal' eetpatroon. Het dagelijkse bordje gekookte aardappels van vroeger is nu in de tijd van iedereen-een-auto gewoon een dikmaker.

Helaas gaat het in de voedingsindustrie ook gewoon over zo veel mogelijk centjes verdienen.

Re: aankomen door CPAP?

84
Inderdaad heb je gelijk in, daarom probeer ik zoveel mogelijk aan beweging te doen door middel van fietsen, aqua joggen en cardio fitness.

Ik zit tussendoor ook veel achter, eh eigenlijk voor de pc. :D
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: aankomen door CPAP?

85
Vorige week gehoord dat ik slaapapneu heb. Binnenkort krijg ik informatie over een cpap.
Ik heb me bij dit forum aangesloten om me in lezen.

Van dit onderwerp word ik niet erg vrolijk. Ik weeg al zo zwaar. 1.68 m en 93 kilo, pffff
Ik kan mezelf niet permitteren om aan te komen .

Mijn vraag is of in het algemeen de meesten aankomen ?

Re: aankomen door CPAP?

86
Welkom op dit forum. Het gevaar bij de behandeling van Apneu is dat men hetzelfde eetpatroon aanhoudt. Let vooral op wat je eet. Geef niet toe aan 'vreetbuien'. Let op alles waar suikers/koolhydraten inzit. Dat zijn de dikmakers.

In deze link vind je heel veel informatie voor beginners.

Begin met het artikel over Hormonen van Sandra Houtepen Strong en vervolgens het filmpje van Resmed over Sleeping Disorder Breathing.

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=40&t=10944#p120993

Sterkte met de gewenning en geef nooit op. Apneu is zeer schadelijk voor je gezondheid en mag niet lichtjes worden opgevat.
Vragen? Altijd stellen. Antwoorden kunnen snel volgen. Je kunt een mail krijgen bij een antwoord en dit kun je instellen in je profiel gegevens. Zie voor dit het menu rechtsboven onder je naam.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar