Buteyko

1
Dag lotgenoten,

Bij mij is begin november 2012 100% CSAS vastgesteld bij een AHI van 24. De CPAP die ik nu ruim 2 maanden gebruik helpt in het terugbrengen van de AHI maar met een varierend beeld van 2 tot 10 AHI. Ik ga me echter totaal niet beter voelen en lijkt eerder steeds vermoeider te worden. Ik lijk ook vocht vast te houden. De longarts denkt nu aan een BiPAP.
Als de hersenen de ademhaling sturen op een hoeveelheid CO2 of O2 (wat kennelijk een rol speelt bij het uitblijven van een ademhalingsprikkel) dan kan ik me voorstellen dat bij een onbalans t.g.v. een chronische hyperventilatie de boel goed verstoord is. Ik denk eraan om bij het Buteyko Instituut een ademhalingstherapie te volgen, om overdag althans de ademhaling balans weer terug te vinden. Ik adem overdag nl. ook erg onregelmatig en soms betrap ik me erop dat ik even niet eens ademhaal. Heeft iemand ervaring met Buteyko?

Ron

Re: Buteyko

2
Beste Ron,

Er zijn in dit forum een aantal postjes die op Buteyko betrekking hebben.
In de balk bovenaan het forum scherm vind je het woord "Zoeken"
Als je daar op klikt opent een scherm met een mogelijkheid om een woord in te voeren, waarnaar gezocht moet worden.
Als je dus hier "Buteyko" invult en daarna op zoeken klikt vind je alle postjes daarover.

Succes en houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Buteyko

3
Dag Ben,

Ja die heb ik gelezen, maar ik kom nog niemand tegen die zelf ervaring heeft. Dus mijn vraag is vanuit de achtergrond van CSAS of er iemand is die daadwerkelijk zelf heeft deelgenomen aan deze Buteyko therapie (of wellicht iemand kent of een artikel heeft uit het buitenland over deze therapie) en mij hierover kan berichten.

gr. Ron