cannabis

1
Beste mede tobbers,

Mensen met cara cq astma kunnen baat hebben bij het roken van cannabis, omdat dat de luchtwegen bij deze mensen opent..

Aangezien ik hier vroeger heerlijk van in slaap viel en als een roos de nacht door sliep, vroeg ik mij af of wij hier ook baat bij hebben ??

Heeft iemand hier antwoord op ??

groetjes Jeroen

2
Volgens mij ben je met een pilletje beter af Aart.
Als ik ga roken, dan kan ik er op rekenen dat mijn longarts mij zodanig gaat bewerken dat ik dat noooooit meer zal doen. :(

Michiel

3
ha jeroen,

gewoon doen..!! ik rook af en toe een jointje vanwege spierspanningshoofdpijn, het ontspant inderdaad geweldig en je valt er veel relaxter door in slaap...

( niet overdrijven dan, stromende bergbeken, gevulde koeken en de eiffel-toren, die hoef ik niet persé te zien als ik mijn ogen dicht doe... :D )

en daarbij, het is minder schadelijk dan een paar glazen alcohol, je hebt de volgende dag geen duffe kop en als je in een beetje ehmmm... 'enthousiaste stemming' ( :mrgreen: ) bent kan je partner er ook nog van meegenieten...
Afbeelding


Afbeelding
dick

4
Roken werd mij zowiezo afgeraden maar een jointje roken vlak voor t slapengaan tsja.. als het mij helpt met 'doorslapen'...

Die cpap van mij is hopelijk eind dit jaar verledentijd..
Bij mij stagneert het op 2 plaatsen achter elkaar en de cpap moet bijna op tornado stand gezet worden, wil alles open gaan..
Is gebleken uit een endoscopie.

Dus het mes en laser gaan er bij mij in..

nog 1 nachtje slapen in Amsterdams ziekenhuis en nog een endoscopie er achteraan en ik weet wat ze in de o.k. met me uit gaan spoken..

Zolang er lucht is, blijf ik vrolijk happen
----------------------------------------------

Re: cannabis

5
Ik heb Cannabis geprobeerd toen ik nog niet wist dat ik apneu had. Ik was zo'n slechte slaper. Geen toffe ervaring. Ik kreeg er vreselijke nachtmerries van.

Ik heb verschillende patiënten die het gebruiken en we schrijven er ook wel eens recepten voor uit. Cannabis versterkt je stemmingen. Bij mensen die depressief zijn of de neiging daartoe hebben zou ik het niet adviseren.

Je hoeft overigens niet te roken. Je kunt space cake maken, thee, maar daar moet dan wel boter in omdat het alleen met water niets schijnt te doen. Je kunt het in chocolade en in lollies krijgen. Heb ik eerder in Rotterdam wel vaker een proefpakketje van besteld voor patiënten. Ik weet niet of die firma nog bestaat.

Verder kun je medicinale verdampers ervoor gebruiken. Die kun je eerst een maand op proef krijgen tegen een borgsom. Als die bevalt, kun je hem kopen. Bevalt hij niet dan krijg je een groot deel van je borg terug. als je de verdamper weer inlevert. Het adres van die firma moet nog ergens in mijn oude PC staan. Ik heb die wel vaker voor mensen geregeld. Wel met een medische indicatie.

Groetjes Thea

6
Ik heb vroeger ook wel jointjes gerookt toen ik nog niet wist dat ik slaapapneu heb. Ik werd er erg moe van wilde alleen maar slapen. Heb het ook nog eens gerookt met CPAP maar het is niks voor mij. Wordt er een beetje raar en bang van in mijn hoofd. Kan het niet goed uitleggen. De artsen zeggen ook stoppen met roken dus een jointje lijkt me dan ook niet zo verstandig. Overigens dat stoppen met roken is ook een drama want je komt dan weer aan en dan weer afvallen. Volgens de arts kan je niet alles tegelijk dus beginnen met stoppen met roken en dan weer afvallen. Heb het er maar druk mee.

7
Ha Viersje,

Herkenbaar hoor!!! Zelf ga ik eerst maar (proberen) af (te) vallen, voordat ik ga stoppen met roken. Ik heb er de laatste 1,5 jaar 2 stoppogingen opzitten (1 keer half jaar, 1 keer 2,5 maand) en toch steeds weer opnieuw begonnen. Heeft me wel zo'n 10 kg extra opgeleverd (krijgt mijn man er gratis bij :D ).

Greetz,
Peer

8
wat ben ik dan toch gelukkig, dat de PCAP of CPAP, of hoe dat ding heet, goed helpt.
ik vertel er wel bij, dat ik nog steeds op mijn rug slaap, waar ik overigens geen hekel aan heb.
mijn uitslagen zijn tussen de 1.1 en 2.0.
0 % lekkage.

maar probeer ik op mijn zij te slapen, dan gaat het masker lekken, en ik heb dan last van de banden van mijn masker.
aangezien ik een buikslaper was, wat ik dus niet meer mag vanwege mijn rug, heb ik een lang kussen waar ik dan tegen aan ga liggen en net iets verder draai dan op mijn zij,
:D
en ja, daar protesteert mijn masker tegen. :evil:
probeer ik echt op mijn zij te slapen....dan kom ik niet in slaap.
dan maar op de rug, wat heel goed gaat.

ik slaap ook heel goed. :D
meestal in een ruk tot de volgende morgen. wel ben ik dan een paar keer aan de "oppervlakte" geweest.

en ik hoef er bijna nooit meer uit om te plassen.
zelfs 's morgens is dat niet eens het eerste wat ik ga doen.
voorheen soms wel 3 keer.
groetjes Pauline
ik heb een Res Med air sense 10, en een masker van Res Med Wisp.
http://www.cpap.nl/c-698316/resmed/

Re: cannabis

9
Ik zou nu geen joint meer roken, de THC die nu in de wiet zit is vele malen sterker dan in het verleden. Jammer. :roll:

Nederwiede wiede wiet......

10
Hallo

Ik heb altijd nog dat kleine hulpmiddeltje achter de hand als het echt niet meer gaat qua slapen. Ik heb nu weer een periode achter de rug dat ik gemiddeld 3 uur per nacht sliep, en dat breekt me dan meestal na een paar weken weinig slaap op. Dan haal ik me wat wiet (ik rook verder niet), een jointje is genoeg en ik slaap 16 uur met kleine onderbrekingen en kan er weer een paar maanden tegen aan.

Het werkt dus goed ook al besef ik dat het de spieren verslapt en dus wellicht ook extra apneutjes veroorzaakt. Maar toch werkt het en kan ik er slaap mee inhalen en ik vraag me eigenlijk af waarom het werkt, wat doet wiet met me dat ik kennelijk op andere nachten niet lukt zonder wiet.

Groetjes
Niek
It's never so bad that it can't get worse

Re: Nederwiede wiede wiet......

11
Hoi Niek

Ik heb wel eens een joint geprobeerd vanwege de slaapproblemen maar krijg er vreselijke nachtmerries van waardoor ik wakker schrik en niet meer in slaap kom door de rare ervaringen. Daarna ben ik dus helemaal gesloopt. Je hoeft het trouwens niet persé te roken. Je kunt er ook thee van maken. Daar moet je dan wel boter in doen anders wordt de werkende stof niet opgenomen. Er zijn ook verdampers. Je betaald daar borg voor en als je besluit hem niet te houden krijg je de borg terug. Als je hem houdt is de borg meteen de prijs van de verdamper. (ik meen 200 euro) Een waterpijp is ook mogelijk. Spacecake kan ook.

Voor mijn MS patiënten die medicinale wiet willen gebruiken bestel ik wel eens een proefpakketje. Daar zit in:
- Chocolade met wiet
- Een wiet lolly
- Gewoon wiet om te roken of ander gebruik als boven beschreven.

Ook medicinale wiet moet je zelf betalen (ca 50 euro per gram) Daarom verwijs ik wel eens naar een koffieshop in de buurt waar een constant goede kwaliteit wordt geleverd (wordt geregeld gecontroleerd).

Groetjes, Thea

Re: Nederwiede wiede wiet......

12
Ik heb me een tijd geleden eens verdiept in het gebruik van wiet. Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Een collega van mij is ervaringsdeskundig en waarschuwde mij. Je moet dit de eerste keer altijd onder begeleiding gebruiken. sommigen krijgen nachtmerries of zelfs psychoses. Anderen zitten op de roze wolk en zijn heel ontspannen.
Hij gaf me een boekje waarin de effecten van diverse soorten drugs stonden. Hierin stond dat het gebruik van wiet je suikerhuishouding helemaal overhoop kan gooien en dus gevaarlijk kan zijn voor diabetici. Dat is de reden dat ik het nog steeds niet heb aangedurfd om onder zijn begeleiding eens te ervaren wat wiet met je doet.
Aangezien veel apneuers ook aan diabetes lijden wil ik jullie dit meegeven.

@ Niekske, Wiet heeft op jou waarschijnlijk een ontspannende en slaapverwekkende werking!
@Thea. wordt er bij medicinaal gebruik gelet op andere aandoeningen zoals diabetes, epilepsie e.d.?

Re: Nederwiede wiede wiet......

13
truuskef schreef: @Thea. wordt er bij medicinaal gebruik gelet op andere aandoeningen zoals diabetes, epilepsie e.d.?
Hoi Truuske

Jazeker wordt daarop gelet. Ik geef uitgebreide voorlichting. Daarbij gebruik ik een vragenlijst waarop deze vragen ook staan. Bovendien kan het je stemming versterken naar euforisch maar je kunt er dus ook van in een depressie schieten, nachtmerries of zelfs wanen van krijgen. Bij aandoeningen als diabetes, epilepsie, chronische depressie maar ook apneu wordt er geen recept gegeven.

Groetjes, Thea

Re: Nederwiede wiede wiet......

15
bprosman schreef:Voor zover mij verteld is geeft wiet inderdaad een diepere slaap maar het helpt ook je REM slaap om zeep.
Daar is me niets van bekend Bram. Het wordt ook gegeven om de kwaliteit van de slaap te verbeteren. Ik ben het ook niet tegen gekomen in de literatuur. Wel dat mensen averechts reageren en juist (net als ik) niet kunnen slapen.

Groetjes, Thea

Re: Nederwiede wiede wiet......

16
Doet wiet niet hetzelfde als alcohol om je te doen laten geloven dat je beter zou slapen?

Ik heb in beide geen vertrouwen.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Nederwiede wiede wiet......

17
Ha Nico

Ik heb het gebruik van alcohol nooit helemaal uitgezocht. Het gebruik van wiet wel al wordt het tegenwoordig steeds minder op recept voorgeschreven. Meestal is dat met vlagen, net alsof het weer even een trend is. Het wordt meer in de Oncologie gebruikt dan in de Neurologie. Voor sommige mensen is het een uitkomst. Voor wie het interesseert de bijsluiter:

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 702&rId=41

Groetjes, Thea

Re: Nederwiede wiede wiet......

18
Hoi Thea en de rest,

Bedankt voor jullie reacties

Grappig dat er een bijsluiter is van wiet.. nooit bij stilgestaan.

Bij mij werkt wiet inderdaad slaapverwekkend en in de tijd dat ik veel aangezichtspijn had werkte het ook deels tegen die pijn. Het effect van wiet was vroeger - in mijn studententijd - anders, toen had ik al die gebruikelijke zaken als de vreet-, zuip- en lachkicks... en ook soms de negatieve bijwerkingen zoals een paranoïde gevoel... Nu word ik er alleen nog maar moe van... nah ja, soms seksueel opgewonden maar ik vermoed dat dat meer een klassieke conditionering uit het verleden is. Het helpt me om een slaapachterstand in te halen, ook al is een bijwerking dat ik mij 1 a 2 dagen lam voel na het blowen, maar dat neem ik voor lief. Ik voel me er ergens wel goed bij als ik dit eens in de 1 a 2 maanden gebruik, ook al merk ik wel dat als ik dan veel geslapen heb, vaak weer wat slapeloze nachten volgen, maar die kan ik dan goed hebben...

Groetjes
Niek
It's never so bad that it can't get worse

Re: Nederwiede wiede wiet......

19
Ha Niek

Fijn dat het voor jou wel werkt, al haal je met een keer 16 uur slapen je slaapachterstand niet in. Zolang je jezelf er beter bij voelt is het goed.

Groetjes, Thea

Re: Nederwiede wiede wiet......

20
Hallo Niek,
Ik heb 2 mensen die ik ken die met wiet van doen hebben. De eerste is een dienstkameraad van me die MS heeft en het daarom gebruikt om "overeind" te blijven. Hij heeft wat wietplantjes in huis en gebruikt het elke dag tegen de pijn. De tweede is een 25 jarige dochter van vrienden van ons die al een aantal jaren flink verslaafd is en al meerdere keren heeft getracht eraf te komen.
Best triest want dat lukt haar niet.
Ik heb onlangs ook eens gelezen dat je met de huidige wiet enorm uit moet kijken omdat de concentratie's foute stoffen de laatste jaren enorm omhoog gegaan zijn. (de namen van die stoffen zijn me ontschoten).

Hoe gaat het verder met je ? Wanneer was je kaakoperatie ook alweer ?
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!