Re: Help, ik knap niet op!!!!!!

21
Ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is als de therapie niet succesvol is. Een cpap is lang niet altijd de weg naar onmiddellijk succes. Vaak zijn er comorbiditeiten die herstel bemoeilijken. Soms is het een kwestie van geduld en doorzetten, soms is verder onderzoek de goede weg. Maar in alle gevallen is goede moed de basis voor herstel! Houd moed en wees vooral assertief en kom voor jezelf op!

Re: Help, ik knap niet op!!!!!!

22
Mag ik een korte aanvulling geven?
Meten schildklier, en ook de hypofyse, doe dit aan het einde van de dag, dan is bij de apneupatient het tankje leeg, in de ochtend of in de dag heeft geen zin, om een curve te meten, want dan zal je weinig tot geen afwijkingen zien, of afwijkingen binnen de "marge"

Re: Help, ik knap niet op!!!!!!

23
Arno, is dat zo? Dat wist ik niet.
Als ik bloed laat prikken voor de schildklierwaardes dan doe ik dat 's ochtends, tot half tien kan dat in de huisartspraktijk en dat is gemakkelijk. Dus jij denkt dat het beter is om aan het eind van de middag te laten prikken?
Mij is geadviseerd door een internist dat ik altijd op hetzelfde tijdstip moet laten prikken omdat de waardes over de dag heen kunnen schommelen. En ook onder dezelfde omstandigheden laten prikken, dus altijd vóór of altijd ná het ontbijt bijvoorbeeld.
In hoeverre is het verstandig om dan nu in een keer om te schakelen op 's middags prikken? Je kunt dan de waardes niet meer vergelijken. Geloof me, ook 's ochtends kunnen de waardes behoorlijk afwijken.

Ik zit trouwens sinds vorige week weer op Thyrax, hiep hiep hoera! Die andere middelen hebben me een jaar lang alleen maar ellende bezorgd.

Anne Marie