Ik heb al een boek!

82
In september zijn we nog een week weg geweest, het was niet zulk geweldig weer en het werd 's avond al vroeg donker en koud, dus ik heb weer eens wat boeken gelezen en herlezen.

'Het huis van de moskee' van Kader Abdolah.
Prachtig verhaal over de invloedrijke familie van een rijke tapijtfabrikant in het veranderende Iran ten tijde van de revolutie (1979), als de ayatollahs de macht grijpen en de sjah moet vertrekken. De hele familie woont in het grote huis en leeft vreedzaam volgens de wetten van de Koran, maar ook zij ontkomen niet aan de strenge regels van de religieuze machthebbers. Het land wordt verscheurd door terreur en radicalisme. Het is verbluffend hoe actueel het verhaal blijft. Ik vond het boeiend, bovendien is het erg knap geschreven in een toegankelijke beeldende schrijfstijl. Heerlijk, zo'n boek waarin de woorden schilderijtjes maken. Abdolah is een verteller pur sang.
360 pagina's, maar wees gewaarschuwd: je leest het in een ruk uit.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

83
Dank je Anne Marie

In mijn vakantie heb ik een boek gelezen over hetzelfde Iran maar dan uit de 17e eeuw. Ook over tapijtwevers maar dan een vrouw die zich in de mannen cultuur waar weet te maken. Door een man geschreven en prachtig. Nu weet ik even niet waar mijn E reader ligt. Mijn laatste week revalidatie en werken samen, vreselijk vermoeiend maar ontzettend leuk. Ik ga de schrijver en de titel opzoeken zodra ik meer tijd heb.

Groetjes, Thea

Re: Ik heb al een boek!

84
Ik heb twee boeken van Maarten `t Hart gelezen.
Mensen, die me kennen, zijn verbaasd, dat ik literatuur lees en het boek ook nog uitkrijg. Het zijn De Jacobsladder en Het Woeden der gehele Wereld. Het speelt rond Maassluis en Schipluiden en gaat over het Protestantisme. Spreekt wel aan. Het Hersteld klokje zegt weinig mensen wat. Het in een schuurtje (op de uienzolder) beginnen met een nieuw geloof, ga zo maar door.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

85
bmwpiet schreef:Ik heb twee boeken van Maarten `t Hart gelezen.
Mensen, die me kennen, zijn verbaasd, dat ik literatuur lees en het boek ook nog uitkrijg. Het zijn De Jacobsladder en Het Woeden der gehele Wereld. Het speelt rond Maassluis en Schipluiden en gaat over het Protestantisme. Spreekt wel aan. Het Hersteld klokje zegt weinig mensen wat. Het in een schuurtje (op de uienzolder) beginnen met een nieuw geloof, ga zo maar door.
De lettertjes blijven beter hangen in de grijze massa, plus dat ik na twee dagen nog weet, waar het over gaat, als we verder gaan met lezen. Komt vast door de therapie.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

86
Fijn Piet, dat je weer boeken kunt lezen, en het je ook nog kunt herinneren waar het over gaat!
Wat therapietrouw allemaal niet kan bewerkstelligen..
Wie weet welke vooruitgang je nog meer krijgt te ontdekken!

Groeten,
Annie

Re: Ik heb al een boek!

87
Ja, Annie,
Dit boek wordt te spannend om in te slapen. Hoofdpersoon heeft samen met iemand een auto van de Gestapo gestolen en rijdt nu rond met een wapen op schoot.
Hij is ook, verkleed als verpleegster op bezoek geweest in de kraamkliniek voor hun doodgeboren kind van zijn Joodse vriendin. Dat kind wordt helemaal beschreven.
Het boek stond ergens in een boekenkast. Is Van W.F Hermans en gaat over het verzet. Dat bleek gaandeweg.
Maar ja, de Amerikanen zijn er al bijna, dus ik lees nog even verder.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

88
Het gaat ineens snel, in 2 bladzijden zitten ze met de auto ineens in bevrijd Brabant en heeft hij de officier om zeep geholpen.
Hoofdpersoon is weer gearresteerd. Nu door geallieerden. Weer een verhoor. Boek is bijna uit.

p.s. Sorry, ik lees in mijn vorige bericht, dat ik soms van de hak op de tak ga. Ik kan het niet meer verbeteren. [bigsmile]
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

89
Ha boeken!
Ja k ben dr weer gek op. Kon me maar moeilijk concentreren en heb wat weinig kracht in mn handen voor echte boeken. E-readertje was de uitkomst voor me. Ik ben niet zo van romantische of culturele zaken maar meer van flinke actie en thrillers zoals:
-Tess Gerritsen
-Lee Child
-Allistar McLean
-Dick Francis.
Sinds ik een week aan de smurfslurf zit kan ik me ook veel beter concentreren en hoef minder terug te bladeren.
Lekker half uurtje lezen en dan lekker slapen.

Re: Ik heb al een boek!

91
Baantjer....
Wel een beetje hetzelfde elke keer, hoor.
Ze zitten op het aloude bureau aan de Warmoesstraat.
Voor ze naar huis gaan gaat de telefoon.
Een lijk.

Dr. Den Koninghe licht beleefd zijn Garibaldi hoed en zijn knieën kraken als hij naast het lijk gaat zitten.
Den Koninghe zegt dat "hij dood is " en DeCock vermoedde zoiets al, droogjes.
Het onderzoek loopt vast waardoor DeCock moeie voeten met venijnige duiveltjes krijgt.
Dan gaan ze naar Smalle Lowietje om cognac te drinken.
Lowietje zegt iets waardoor De Cock een ingeving krijgt.

De dader wordt gepakt, en tijdens de arrestatie moet Prins een sprintje trekken.
Uiteindelijk komen ze bij elkaar bij DeCock thuis, waar mevrouw DeCock schalen vol lekkernijen ptesenteert en wij, de lezer eindelijk uitgelegd krijgen hoe DeCock de zaak heeft opgeost.
En dat is altijd door iets dat je als lezer niet doorgehad hebt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

92
Fijn Menno. Nu kan ik mijn luisterboeken wel wissen :evil: [bigsmile]
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Ik heb al een boek!

93
Menno M. schreef:Baantjer....
Wel een beetje hetzelfde elke keer, hoor.
Ze zitten op het aloude bureau aan de Warmoesstraat.
Voor ze naar huis gaan gaat de telefoon.
Een lijk.

Dr. Den Koninghe licht beleefd zijn Garibaldi hoed en zijn knieën kraken als hij naast het lijk gaat zitten.
Den Koninghe zegt dat "hij dood is " en DeCock vermoedde zoiets al, droogjes.
Het onderzoek loopt vast waardoor DeCock moeie voeten met venijnige duiveltjes krijgt.
Dan gaan ze naar Smalle Lowietje om cognac te drinken.
Lowietje zegt iets waardoor De Cock een ingeving krijgt.

De dader wordt gepakt, en tijdens de arrestatie moet Prins een sprintje trekken.
Uiteindelijk komen ze bij elkaar bij DeCock thuis, waar mevrouw DeCock schalen vol lekkernijen ptesenteert en wij, de lezer eindelijk uitgelegd krijgen hoe DeCock de zaak heeft opgeost.
En dat is altijd door iets dat je als lezer niet doorgehad hebt.
Menno,
ha,ha, je hebt wel gelijk. Maar dat café van Smalle Lowietje bestaat nog steeds, bij de wallen geloof ik. Je ziet op TV altijd leuke dames op de achtergrond, bij rood verlichte ramen, als De Cock die ingeving krijgt....
Makkelijk te vinden, dus.?? (Ik bedoel het café).
Hier krijgen we reacties op, denk ik. :D :D
Piet
p.s.
En ik hoorde dat Amsterdam deze donkere dagen, speciaal verlicht is. Dussss.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

94
Agnes-HAM schreef:Fijn Menno. Nu kan ik mijn luisterboeken wel wissen :evil: [bigsmile]
Dit wist je nog niet, Agnes?
De rest van NL. wel hoor. :mrgreen: :P
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

95
Helaas Piet.
Dat café bestaat niet echt.
Is een decorstuk in de studio.
Evenals het straatje met dames.

Schijnen ze juist gedaan te hebben om Baantjertoerisme te voorkomen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

96
Leuk, een topic over boeken!! Hier een boekenworm als het gaat om vrije tijd lezen.

Ik lees over het algemeen graag thrillers en heb er honderden gelezen van o.a. John Grisham, Harlan Coben, Jonathan Kellerman, Nora Roberts, Robert Ludlum, Dan Brown, Saskia Noort, Esther Verhoef, Suzanne Vermeer etc maar ik geniet ook van Maeve Binchy, Ken Follett, Leon de Winter, en zelfs chickletschrijvers zoals Sophie Kinsella en ja... DE Fifty shades! :wink:

De afgelopen weken lees ik weer volop, dankzij mijn cpap [tanz] en heb een interessante schrijver "ontdekt": Michael Berg, thrillers met een Frans scenery. Ik ben niet zo'n ervaren Frankrijk toerist maar hij beschrijft het zo mooi dat je er graag naar toe wilt. Toevallig heb ik ook boeken van Sandra Berg gelezen, ook heel leuk maar dan met een Zweeds scenery. Ik denk dat die twee met elkaar getrouwd zijn, maar dat weet ik niet zeker. Nog meer lezers hier die hun boeken hebben gelezen?

Ik lees trouwens alleen nog maar E-boeken sinds kerst 2012 toen ik mijn E-reader kreeg en vind het zeer prettig lezen. Sony, wordt helaas niet meer geproduceerd. Vanwege ruimte gebrek heb ik veel boeken weg gegeven aan vrienden of aan de kringloopwinkel. Op vakantie, strand etc. lees ik nog wel papieren boeken, die laat ik dan daar achter of als ze nat worden, dan is het niet erg. EN.... je hoeft ze niet op te laden. :) (alhoewel mijn Sony slechts 1x per 6 weken opgeladen wordt.)

Ik heb zo'n 8000 e-books op mijn pc staan en natuurlijk kan ik nooit alles lezen, diverse genres. Na honderden thrillers versleten te hebben, stuitte ik op Ken Folletts "The Pillars of the earth" (pilaren van de aarde), mijn hemel een boek dat mij zo pakte, ik vond het vreselijk toen het uit was, ja echt, ik voelde me zo verbonden met de hoofdrolspelers. Nog nooit had een boek me zo geboeid. 1995 bladzijden!! Verhaal met een love story en verboden vriendschappen maar ook een stuk geschiedenis, speelt zich af in 12e eeuw in Engeland. Mijn man en kinderen haten lezen dus helaas kan ik mijn hobby thuis niet delen, gelukkig is hier een leeshoek gestart een tijd geleden, yeah!

Oja, ik lees alleen in bed, voor het slapen gaan en mijn bril zit wel beetje raar op mijn neus en stuk van het masker maar dat went ook weer.

greetz, Gea

Re: Ik heb al een boek!

98
Menno M. schreef:Helaas Piet.
Dat café bestaat niet echt.
Is een decorstuk in de studio.
Evenals het straatje met dames.

Schijnen ze juist gedaan te hebben om Baantjertoerisme te voorkomen.
Daar gaat mijn dagje 020. Zouden ze nog wel die lichtshow in de stad hebben? Daar las ik iets over. Was rond de kerst.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

99
Piet, de wallen zijn er nog steeds. De lichtshow trouwens ook. Deze is er nog tot en met 17 januari. Per rondvaartboot is deze in de avonduren erg mooi heb ik van een vriendin van ons gezien.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ik heb al een boek!

100
Als je slim bent, Piet boek je een zogenaamde "Diner Cruise", een rondvaart van meer dan twee uur door het verlichte Amsterdam, met uitstekend eten, en heerlijke wijnen erbij.
De sfeer is heel romantisch, mede omdat er geen commentaar wordt gegeven zoals met een gewone rondvaart
Hebben mijn vrouw en ik een paar jaar geleden gedaan, en we hebben het er nog regelmatig over.
http://www.lovers.nl/en/tickets-and-pri ... er-cruise/
Het heeft zijn prijs, maar ik vond het dubbel en dwars waard.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/