Ik heb al een boek!

1
De meeste apneuers hebben moeite met het lezen van boeken, maar als de therapie aanslaat beginnen velen van ons weer lekker met lezen. Soms kom ik zulke mooie boeken tegen, dat ik ze met jullie zou willen delen.

Ik start hiermee een topic over boeken.
Recensies, aanbevelingen en kritieken (positief en negatief) op een boek, alles kun je hier kwijt.
Hopelijk kunnen we elkaar zo stimuleren om de mooiste boeken te lezen en je gevoelens daarover te delen.

Als het niet werkt, dan zal een van de moderatoren het topic wel sluiten over een poosje.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

2
Leuk Anne Marie.
Ik heb net m'n kleindochter plaatjes zitten kijken en verhaaltjes voorgelezen uit het prentenboek "het dikkerdandikker avonturen boek" van Dikkie Dik geschreven door Jet Boeke.

Boeken lezen is voor mij al jaren geen optie meer want bij pagina 2 slaap ik al.
Een tijdschrift doorbladeren en hier en daar een artikeltje lezen gaat nog net.

Maar een leuk initiatief van je.
Hoop dat er veel reakties komen.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Ik heb al een boek!

3
Zal ik dan maar de aftrap doen?

Het boek dat ik al jaren als een van mijn favorieten beschouw is "To kill a mockingbird" ("Spaar de spotvogels") van Harper Lee. Zij won hiermee de Pulitzer Price (1960).
Het verhaal gaat over een blanke advocaat in een klein Amerikaanse stadje. De advocaat is weduwnaar en zijn kinderen (een jongen en een meisje) worden opgevoed door een zwarte huishoudster. Een (blank) meisje beschuldigt een zwarte man van verkrachting. De advocaat twijfelt aan de beschuldigingen en gaat hem verdedigen. De rassenhaat laait hoog op en ook het advocatengezin moet het ontgelden.
Verder wil ik niks verklappen, maar de geschiedenis wordt verteld vanuit het perspectief van de dochter van de advocaat (zij is op dat moment een jaar of 10, denk ik).
Prachtig mooi geschreven boek. Het is echt een boek in mijn stijl, heel beeldend, maar ook erg confronterend, vooral voor de Amerikaanse gemeenschap toendertijd (en in sommige staten nog steeds).
Het is later nog verfilmd met Gregory Peck in de hoofdrol (Oscar), in die film wordt de broeierige sfeer heel goed weergegeven.

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

7
Ik kan wel korte verhalen lezen maar een boek lukt nog steeds niet. Ook de reden waarom ik met het schrijven van mijn boek steeds blijf steken. Ik heb wel de verhaallijn maar verlies de concentratie bij het grote geheel. In 2003 heb ik voor het laatst TV kunnen kijken. Ik mis het nooit maar mijn boeken wel.

Groetjes,Thea

Re: Ik heb al een boek! Biologisch Tuinieren

8
Een goed boek voor mensen met een moestuin, zoals ik, is het bovenstaande boek van Catherine Osgood Forster.
Er staat van alles in, van grondonderzoek tot beschrijving van planten, om deze zonder spuiten te kweken. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Ik heb al een boek!

10
Gisteravond zaten we lekker buiten en heb ik voor het donker werd mijn boek uitgelezen. Ik heb daarna nog even in het donker gezeten om erover na te denken en ik ben tot de conclusie gekomen dat dit één van de beste boeken is die ik ooit gelezen heb.
'Stoner' door John Williams. Echt een aanrader, heel beeldend geschreven. Het beschrijft het leven van een heel gewoon iemand, er gebeuren eigenlijk geen extreme dingen in en dat maakt het juist zo goed. Het is niet echt heel erg spannend, maar het boek heeft me tot het einde geboeid. Het is zó knap geschreven en in 1965 voor het eerst uitgegeven. Het is nu opnieuw uitgebracht en een terechte best seller!
Ik vind het een kippenvel-boek.

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

11
Ik word er een beetje jaloers op Anne Marie. Het lezen mis ik erger dan de TV. Ik heb wel veel boeken met korte verhalen nu maar ook dan kan ik niet lang lezen. Mijn E reader is geleend door mijn schoondochter vorig jaar augustus. Ik denk dat ik aan Sinterklaas maar een nieuwe vraag ;)

Re: Ik heb al een boek!

12
Ik ben net zo jaloers als Thea. Ik heb altijd vol passie boeken gelezen. ik heb het de laatste maanden een paar keer geprobeerd, maar na twee pagina's ben ik de draad alweer kwijt. Korte verhalen lukt wel.
Overigens Thea en Anne Marie ik mis jullie nieuwe creaties :?:

Re: Ik heb al een boek!

13
truuskef schreef: Overigens Thea en Anne Marie ik mis jullie nieuwe creaties :?:
Ha Truus

Ik mis die van Anne Marie ook. Die van mij zijn op het moment kladjes in Word met grofweg wat steekwoorden. De inspiratie is er wel maar de tijd ontbreekt. Ik hoop alleen dat ik straks nog weet waar die steekwoorden over gaan :oops:

Groetjes, Thea

Re: Ik heb al een boek!

15
BOEDHA schreef:Thea,
Iets minder van die gekoelde rooie rakkers en als loopt een stuk makkelijker dus kom op maak ons blij :roll:
Ik heb er al een te veel gehad dus ik stop voor dat ik ga lallen :shock:
Lol A, donderdagavond had ik er geen rekening mee gehouden wat de warmte in combinatie met alcohol doet en liep het een beetje mis :shock: Gevolg: Een dikke kater gisteren. Helemaal jippie met die hitte :roll:

Re: Ik heb al een boek!

17
Ik heb ook weleens last van een kater..... die van de buren. Hij struint rond in onze tuin, waartoe hij zich toegang verschaft via mijn auto en het dak van de garage. Onze tuin staat vol met onkruid en bodembedekkers dus gelukkig geen ideale omstandigheden om bij ons zijn behoefte te doen. We hebben voor alle ramen horren, want anders komt ie gewoon naar binnen als er een raam openstaat. Hij heeft ook als eens een dag of wat opgesloten gezeten in de garage. Ja, wisten wij veel dat we een insluiper hadden.
Het is nu trouwens witte-wijn-weer, ik drink het gekoeld en met mate, heerlijk!

Over mijn schrijfsels: ik heb wel verhalen geschreven, maar die zijn allemaal veel te persoonlijk en te heftig, dus niet geschikt voor publicatie. Ik zal ze nog eens lezen, misschien dat ik ze met kleine aanpassingen toch kan posten.
Eventjes geduld nog!

Groetjes,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

18
Ha Anne Marie

We wachten vol verwachting af :) Buiten die kater van gisteren heb ik nog 1 kater en 2 poezen maar die mogen onze eigen tuin niet uit. Die hebben we omdat wij ze leuk vinden en niet om de buren te ergeren :)

@A Volgende keer nodig ik je uit maar dan heb ik wel keurig een badpak aan in de jacuzzi [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile]

Re: Ik heb al een boek!

20
Hoi Thea,

Die kat is er ook niet om ons te ergeren en we gaan heel goed om met onze buren, maar ik ben allergisch voor katten (en honden etc.), dus hij mag echt niet naar binnen. Er zijn nog meer katten in de buurt, maar die zijn veel minder ondernemend.
Katten doen toch wat ze zelf willen, dus we hebben ons er allang bij neergelegd en maatregelen getroffen (horren bijvoorbeeld, zijn ook goed tegen de muggen).

Groetjes,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!