Re: Ik heb al een boek!

42
Hoi Bram,
Kun jij wel twee dingen gelijk, is toch voor alle apneuers moeilijk of heb ik dat mis?
Ieder mens heeft zo zijn specialiteiten, vandaar dat jij bepaalde dingen misschien wel tegelijk kunt en dat is toch mooi meegenomen! :wink:

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

44
Hoi Ingrid, Bram en Boedha,

Als ik mijn man vraag om iets voor me te doen en hij is dan net met iets anders bezig dan zegt hij steevast: 'Ik ben geen vrouw. Ik kan geen twee dingen tegelijk!'
Verder is ie wel lief.....

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

45
Hoi Anne Marie,
Wat fijn dat hij dan toch nog lief is!

Ben vanmiddag weer verder gegaan in mijn boek, maar moet je zeggen dat het pittig is.
Het is zo confronterend dat je niet lang door kunt lezen.
Het is net of ik in dat verhaal voor kom en dat is heftig.
Dus het is geen luchtig romannetje voor op het terras in de zon.
Daarom had ik het vanmiddag maar aan de kant gelegd en ben spontaan in slaap gevallen in de zon!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

47
Hoi Boedha, ik weet dat het slecht is was ook helemaal kapot!
Dan moet ik ook zo'n apparaat in de tuin hebben snap je, maar wat een lekker weer hadden we gisteren.
Ik woon in de Achterhoek en daar was het goed uit te houden met dat mooie weer, maar kijk nu naar buiten en het is helemaal grijs en de eerste druppels zijn al gevallen.
Ik zal dus vandaag niet in de tuin in slaap vallen!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

48
'Butcher's Crossing' van John Williams.

Net als 'Stoner' kan ik 'Butcher's Crossing' aanbevelen. De schrijfstijl van Williams is briljant, hij sleurt je mee het verhaal in, ik zag de plaatjes voor me. Hij schrijft zo beeldend, je voelt de kou en ruikt het vuur. Williams is in staat de karakters in een paar zinnen neer te zetten en diept ze gaandeweg het verhaal verder uit. De bisonjacht is natuurlijk een heel stoer onderwerp, maar het is helemaal geen mannenboek pur sang, het heeft mij van het begin tot het einde geboeid. Stond mijn hele kast maar vol met zulke prachtige boeken......
Als je als kind de 'Kinderkaravaan' (An Rutgers van der Loeff) mooi vond, dan vind je dit ook prachtig!

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

49
'De laatste brief' van Sarah Blake.

Mooi boek, vooral het verhaal is geweldig, de schrijfstijl is niet bijzonder.
Het beschrijft de WO II door de ogen van een Amerikaanse journaliste, die in Europa is en via haar radioreportages de Amerikanen wakker wil schudden over o.a. de jodenvervolging (die werd toen door de Amerikanen nog ontkend). Verder wordt verteld over de jonge vrouw van een huisarts die naar Europa is gegaan om daar in de hospitalen te kunnen werken, hij komt om in Londen. Als rode draad door het verhaal loopt zijn laatste brief, die in handen komt van postbeambte Iris in het kleine stadje aan de Amerikaanse oostkust.
Een heel andere en verrassende invalshoek dus, met heftige passages. Ik had zelf graag de karakters nog iets meer uitgediept gezien, maar ik vind het een mooi hartverscheurend verhaal, zeker het lezen waard.
Mijn man heeft er ook in gelezen, hij vindt het een vrouwenboek, dus......

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

50
Hoi Anne-Marie,

Fijn dat je weer wat boeken hebt besproken, daar hebben wij allemaal wat aan.

Ik heb , bij toeval het boek LUCHT van Peter van der STEEN in handen gekregen.
Dit is een boekje die je als Apneuer echt gelezen moet hebben, kan het aanraden!
Peter beschrijft zijn weg van diagnose tot en met de cpap.
Het is makkelijk geschreven en prettig te lezen.

Eerste druk Januari 2008
Tweede druk Januari 2014

Groet Ingrid
P.s. Vindt het jammer dat ik dit boek niet eerder in huis had want ik heb mij aan het begin van de cpap therapie, heel vaak hulpeloos, eenzaam en verdrietig gevoeld. Nu gaat het GOED hoor.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

51
Dag, allemaal,

Fijn, dat deze topic bestaat!

Zojuist pas ontdekte ik deze boekbesprekingen, en genoot direct al van de beschrijvingen .
Er kwam een sterk gevoel van heimwee naar de tijd dat ik nog twee abonnementen had.
In gedachten meereisde in tijd en verre landen..en meeleefde met de ervaringen en gevoelens van de personen.

Achteraf besefte ik, hoe goed het plezier in lezen werd gestimuleerd door ons hoofd van de lagere school.
Sommige jonge kinderen kwamen graag op hun vrije middag terug naar school om daar stilletjes in de zesde klas aan te schuiven op lege bankjes,.Daar mochten we een boekje uitzoeken en gaan lezen in wat ik later herkende als presentexemplaren.

In die naoorlogse jaren hadden kinderen niet vaak eigen boeken.
Soms kreeg je er een met Sinterklaas, of met Kerst van de zondagsschool,en daar ging je dan heel voorzichtig mee om.

Negen was ik, toen ik vroeg lid te mogen worden van `de leeszaal`, zoals we dat gebouw bij ons noemden.
Dat gebouw waar je moest fluisteren en waar de boeken voor je uitgezocht werden.Alleen al de geur..
Een wereld ging open…prachtig.

Al jaren lees ik geen boeken meer, e-boeken vormen ook geen oplossing, en bij gesproken boeken slaap ik in..
Gebrek aan concentratie..
Ja, ik mis het zeer.
Wie weet komt dat nog weer terug!

Deze topic zal ik voortaan vaak bezoeken,want alleen al de vaak enthousiaste besprekingen doen me ouderwets genieten..
Bedankt, dat deze topic ooit geopend is..

En jullie die altijd al, of dankzij de therapie ook weer meer kunnen lezen, wens ik veel , héél veel leesgenot!

Warme groeten,
Annie

Re: Ik heb al een boek!

52
Gelukkig kan ik weer wat beter lezen en onthouden en daarom wil ik jullie een boek aanraden wat prettig is geschreven en ook nog precies op dit forum hoort omdat het over lekker slapen gaat. Het is de moeite waar om het te gaan lezen! Ik ben al begonnen!
Afbeelding



Sent from my iPad using Tapatalk
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Ik heb al een boek!

53
'De zoon uit Spanje' door Tessa de Loo.

Een lekker boekje om te lezen. Het is zeker geen niemendalletje maar ook niet zwaar of moeilijk, wèl indringend en op sommige momenten confronterend.
Kort samengevat: Pa is jarig en dat wordt in familiekring gevierd. Zijn vrouw is een paar jaar eerder overleden en zijn dood komt ook steeds dichterbij. De kinderen hebben ieder hun eigen leven en besognes, maar ze moeten knopen doorhakken: hoe lang kan Pa nog in zijn huis blijven wonen? wie gaat er voor hem zorgen?
Met één zoon/broer hebben ze al jarenlang geen contact meer, die is dertig jaar geleden het huis uitgezet. Maar deze zoon uit Spanje komt over om de verjaardag van zijn vader te vieren en hij zet tegelijkertijd de hele familie op zijn kop.
Ik heb ervan genoten!

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Ik heb al een boek!

54
Charles Chadwick, Een toevallige ontmoeting.

Klein boekje, 168 pagina’s. Chadwick schrijft mooi over niet alledaagse thema’s. Dit verhaal gaat over een misvormde vrouw die daardoor geïsoleerd leeft. In haar vrije tijd bezoekt ze tuinen. Ze heeft een moeizaam contact met haar moeder, die ze regelmatig bezoekt met de bus. Daar komt ze een man tegen die haar vertelt dat hij in de gevangenis heeft gezeten. In zekere zin zijn ze lotgenoten. Ze ontwikkelen een ongewone relatie en gaan samen op een leegstaand huis passen.
Het is met vaart geschreven, ik vond het spannend en verrassend, ik las het in een avond uit!

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

56
Dat had ik ook Truus!

Maar bij mij is het teruggekomen, niet helemaal hoor, maar wel genoeg.

Ik ben begonnen met kinderboeken te lezen, dat ging op een gegeven moment zo goed dat ik over ben gestapt op tiener en nu zit ik op 15+, dat zijn wel volwassen boeken, maar het is allemaal niet zo complex.

Ik zou dolgraag Game of Thrones verder willen lezen, maar dat lukt me niet, gewoon echt niet.
Nu lees ik met heel veel plezier Gone en dat leest heerlijk weg!

Re: Ik heb al een boek!

57
Kun je je het voorstellen. Ik zou voor mijn werk graag de cursus togaf architecture gaan volgen. Maar ik ga het niet doen. het lesmateriaal is een boek van 750 pag. In het het fijnste engels. Mijn collega die het engels als tweede moedrtaal beheerst had er moeite mee. Dus mij voorlopig niet gezien

Re: Ik heb al een boek!

60
Hoi Truus,

Nou, hou het maar in gedachten voor de volgende keer!
Ik heb een kast vol kinder- en prentenboeken, want die verzamel ik. Ben me net weer helemaal te buiten gegaan in de kinderboekenweek. Ik kan je dus voorlezen uit Aadje Piraatje, Alfred Lobel of Annie M.G. Schmidt en alles wat daar tussen zit, maar het liefst lees ik je iets voor van John Williams, dat is voor volwassenen en zonder plaatjes, maar zo prachtig mooi.

Groetjes,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!