Re: STOOMSEIZOEN

61
Het kletscafé:
Leuke dag gehad, maar op Dordt met de fiets naar Zuid en 1 station met de Sprinter, daar vergeten uit te checken bij de concurrentie.

Op Amersfoort daar nog even gefilmd en een praatje gemaakt met de verklede man met een buikorgeltje op een kinderwagenonderstel. Veel gezien op de Spoorparade en meteen twee keer gesolliciteerd.

Er was van alles te beleven, het leukste was een tuinbaan, waar ze op hun buik een locje lagen te repareren met een waterpomptang. Ze kon maar net in de rookkast met hun hand. Straks eens gaan bekijken, wat ik gefilmd heb.

Nu na gaan denken over onze rit naar de Kerstmarkt in Aken.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

62
Hallo Piet,

Heb jij de telegraaf van gisteren gelezen van 26-11?

Daar stond een stoomlocomotief op twee wielen in.

Een prachtige motor met maximale snelheid 9 km per uur.

Echt een beauty.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: STOOMSEIZOEN

63
Ruud J, schreef:Hallo Piet,

Heb jij de telegraaf van gisteren gelezen van 26-11?

Daar stond een stoomlocomotief op twee wielen in.

Een prachtige motor met maximale snelheid 9 km per uur.

Echt een beauty.

Groet RuudJ
Nee, Ruud,
Krant niet gezien, ligt hier ook niet in de bibliotheek. Ik heb geen krant meer en kijk maar af en toe journaal.

Stoommachines op 2 wielen zie je niet vaak.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

64
Hallo, allemaal
Er zijn even geen ritten meer, tot april wordt er alleen onderhoud gedaan. Het is intern al deels bekend, waar we aan deel gaan nemen. Maar dat publiceer ik niet.
De Kerstrit naar Aken is goed bevallen. Ik ben niet meegeweest. Op Youtube zijn de eerste films te bewonderen w.o. de doorkomst op Geldermalsen op volle snelheid. De stoompluim is in de koude heel goed te zien en blijft heel lang hangen. :D :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

65
bmwpiet schreef:Hallo, allemaal
Er zijn even geen ritten meer, tot april wordt er alleen onderhoud gedaan. Het is intern al deels bekend, waar we aan deel gaan nemen. Maar dat publiceer ik niet.
De Kerstrit naar Aken is goed bevallen. Ik ben niet mee geweest. Op Youtube zijn de eerste films te bewonderen w.o. de doorkomst op Geldermalsen op volle snelheid. De stoompluim is in de koude heel goed te zien en blijft heel lang hangen. :D :D
Ook heb ik zelf wat stukjes HD film op youtube gezet onder mijn echte naam.
o.a. van de Eifelrit van Hemelvaart.

Werkplaats
De 011075 loc is in onderhoud en staat met losgekoppelde tender binnen. Het oude NS rijtuig, wat waterwagen wordt staat langs ons perron, mogelijk op nood- draaistellen. Er worden ook personeels zitbanken ingebouwd. Zo te zien komen die banken uit vroegere IC rijtuigen, de voorgangers van de huidige vliegtuigstoelen.

En het leukste was, dat ik, nog maar een kwartier binnen op het depot, er al een kindje van een bezoeker zat te spelen met mijn meegebrachte stoomfabriekje. Ze was zo klein, dat ze op een stoel moest klimmen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

66
Ik heb een nieuw stoomketeltje voor het fabriekje gekocht en onder stoom gebracht, na een paar nieuwe pakkingen komt er stoom uit en blijft het vliegwiel bijna uit zichzelf draaien. JIPPIE JIPPIE.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

67
Nog iets met treinen.
Hierbij slaat fantasie op hol. ik zie allerlei mensen als muizen door de lucht vliegen.
De draaideuren van de nieuwe stationshal in Delft draaien te hard als er een doorgaande trein door de tunnel suist en een luchtdrukgolf veroorzaakt. Ze mogen nu tijdelijk maar 80 km/h. Bron: SpoorPro.
Sorry, fantasie werkt ontspannend op de kwaal.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

68
Nog even en de ritten beginnen weer. De eerste stoomrit is van Rotterdam via Dordrecht naar Nijmegen. De 65018, de enige hoofdlijn locomotief die nog rijdt van dit type brengt onze personentrein naar Dordrecht.
Daar wordt hij (de 065) afgekoppeld en gaat terug naar Rotterdam. De 01 1075 loc, ook op stoom en kolen brengt de trein naar Nijmegen. In Dordt staan we meestal op spoor 4 of 5. :D
De 65 kan te weinig water meenemen voor het hele stuk. Alle voorzieningen voor waternemen zijn verdwenen in de loop van de jaren. In Dordt was er toen bij de Markettenweg zelfs een draaischijf.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

69
We nemen met deze locs ook deel aan de Stoomdagen in Bochum, net over de grens. De 65 loc gaat voetplaatritten rijden (je mag dan voor € 1,- een klein stukje mee bij de machinist, waar je normaal niet mag komen.)
De 01 loc gaat pendelritten rijden naar Bochum Hauptbahnhof.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

70
Met de waterwagen gaat het opschieten, zag ik woensdag. Er zit nu een brandweer koppeling onder een deur, om de watertanks ergens te kunnen vullen, vermoedelijk op een rangeerterrein. En bij het plafond zag ik nu verwarmingsplaten hangen. Er moet met een slijpschijf nog ergens in het rijtuig een raampje worden gemaakt, wat ooit is dichtgelast.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

71
Luchtsystemen werden getest in de werkplaats, de veiligheid gaat dan onverwacht open als je er net langs loopt. Leuk is dat.
1 belangrijke, grote, zware deur zat nog een beetje vast, krijgt men ook wel weer los. Dat gaat in de werkplaats wat makkelijker.
Dan pak je makkelijker ergens een moker. Morgen maar weer eens gaan buurten.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

72
Nog twee weken, dan gaan we de Karel de Grote rit naar Nijmegen rijden. Vertrek uit Rotterdam met de trein en de 65018 loc ervoor. In Gouda gaan we de eerste passagiers ophalen. Dan naar Dordrecht, waar de jubilaris, de 01 1075, klaar is met water nemen. Deze gaat dan voor de trein en brengt het spul naar Nijmegen. Op de terugweg in omgekeerde volgorde.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

73
bmwpiet schreef:Nog twee weken, dan gaan we de Karel de Grote rit naar Nijmegen rijden. Vertrek uit Rotterdam met de trein en de 65018 loc ervoor. In Gouda gaan we de eerste passagiers ophalen. Dan naar Dordrecht, waar de jubilaris, de 01 1075, klaar is met water nemen. Deze gaat dan voor de trein en brengt het spul naar Nijmegen. Op de terugweg in omgekeerde volgorde.

In Rotterdam CS zijn we niet stilstaand als trein te bekijken, zoals jaren wel kon, als je geen OV chipkaart hebt met voldoende tegoed erop om een toegangspoort te openen, die daar vorige week allemaal zijn dichtgegaan.
Zaterdag is de trein wel in Dordrecht en Gouda aankomende en stilstaand te zien. Vertrek Rotterdam tussen 8 en 9 uur. :D
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

74
Goedemorgen allemaal.
Het begint alweer op te schieten. Over 20 dagen gaan we met onze stoomtrein naar Sail in Amsterdam. We vertrekken uit Rotterdam, denk ik. Een week geleden waren er nog plaatsen vrij op de trein. Ik ga zelf mee als donateur. We hebben tegenwoordig gereserveerde plaatsen. We rijden op zaterdag 22 Augustus.
Als je een Rotterdampas hebt kun je zo naar binnen, om in ons depot alles te bekijken. Ook doen we weer mee met het Jeugdpaspoort.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

75
Straks even kijken, hoever ze met het frezen van de kappen zijn aan de ketel van de 23023, die los in het depot staat. En wat kletsen met collega`s. Over twee weken hebben we de rit naar Sail Amsterdam met een andere loc, de 01 1075.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

76
bmwpiet schreef:Goedemorgen allemaal.
Het begint alweer op te schieten. Over 20 dagen gaan we met onze stoomtrein naar Sail in Amsterdam. We vertrekken uit Rotterdam, denk ik. Een week geleden waren er nog plaatsen vrij op de trein. Ik ga zelf mee als donateur. We hebben tegenwoordig gereserveerde plaatsen. We rijden op zaterdag 22 Augustus.
Als je een Rotterdampas hebt kun je zo naar binnen, om in ons depot alles te bekijken. Ook doen we weer mee met het Jeugdpaspoort.
Kaartje en tijden van Sail zijn binnen. Nog even uitzoeken, of je van de Noordzijde van het IJ op een makkelijke manier met tram of bus terug kunt naar A`dam CS. Om de drukke pont te vermijden.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

77
Zeer geslaagde dag gehad. Met een collega zijn we meerdere schepen af geweest aan de noordzijde. Ruim de tijd voor een praatje. Bij diverse schepen ging het touw van de loopplank, toen ze hoorden hoe we gekomen waren en mochten we verder komen. De klapper was de George Stephenson. Heel mooi opgebouwd. Super mooi weer. 300 man blij gemaakt.
De door ons gerepareerde omroep deed het prima in de trein. Filmpje van het vertrek staat inmiddels op Youtube. Leuk gezelschap bij mij in de coupe. De brandweer is ook weer uitgerukt, iemand had gebeld over een brandende trein. Die had geen bril van pearle, want dat waren wij gewoon. Deze keer was het team van Oudewater uitgerukt, lazen we in een internetkrant.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

78
bmwpiet schreef:Zeer geslaagde dag gehad. Met een collega zijn we meerdere schepen af geweest aan de noordzijde. Ruim de tijd voor een praatje. Bij diverse schepen ging het touw van de loopplank, toen ze hoorden hoe we gekomen waren en mochten we verder komen. De klapper was de George Stephenson. Heel mooi opgebouwd. Super mooi weer. 300 man blij gemaakt.
De door ons gerepareerde omroep deed het prima in de trein. Filmpje van het vertrek staat inmiddels op Youtube. Leuk gezelschap bij mij in de coupe. De brandweer is ook weer uitgerukt, iemand had gebeld over een brandende trein. Die had geen bril van pearle, want dat waren wij gewoon. Deze keer was het team van Oudewater uitgerukt, lazen we in een internetkrant.
Mooi Piet.

Re: STOOMSEIZOEN

79
Kleine aanvulling:
Dat de brandweer voor onze, zogenaamd brandende trein wordt gebeld, omdat men uit de verte wat zwarte rook ziet, zijn we wel gewend. Wij hebben kolen gestookte locomotieven, dus dat hoort er af en toe bij. Brandweer Zuid Holland Zuid weet dat inmiddels wel en reageert niet meer op meldingen.
Alleen als we dat vriendelijk vragen, omdat er nergens een hydrant met voldoende druk te vinden is dan wil een vrijwillig team nog wel eens met een complete ploeg langs komen.
in Duitsland ooit een complete ploeg met twee tot de rand toe met water gevulde tank- autospuiten en een antieke ladderwagen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

80
Straks komt onze trein rond de middag op aangepaste snelheid langs Dordrecht op weg naar het feest in Oisterwijk. De trein wordt getrokken door de jubilaris de kolen gestookte Pacific 01 1075, die is 75 jaar jong.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.