Re: Hoe zijn Uw ervaringen met een MRA?

62
Ik heb geen ervaring met de MRA, maar een week is te kort om direct effect op te merken.

Dit zelfde geldt bij cpap gebruik. Vaak ervaart men eerst nog een periode dat het nog slechter gaat dan voor de start met een hulpmiddel om apneu te verminderen.

Dus je kunt nu nog niets zeggen, maar doe het verstellen niet te snel. Je kunt bij te veel slagen net een punt bereiken dat je klachten gaat krijgen bij het scharnierpunt van de kaken. Dan moet je weer een aantal slagen terug en weer opnieuw beginnen.

Zorg dat je binnen drie tot zes maanden na de start met de mra een nieuwe slaaptest krijgt, maar nu met gebruik van de mra om te kijken of het apparaat ook daadwerkelijk doet waarvoor het bestemd is.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe zijn Uw ervaringen met een MRA?

63
Hey ruud,

Thanks voor je reactie. Ik snurk niet/nauwelijks meer daar werkt het gebitje goed voor. Toch blijft de vermoeidheid overhand hebben.

Helaas heb ik de pech dat ik overdag niet kan slapen. Mijn eigen lichaam houdt me wakker hoe moe ik ook ben. “Het is nog geen tijd on te slapen”. Ik ben nog jong 25 jaar met 24 stops. Ik heb al ruim 12 jaar last van deze vermoeidheid.

Begreep van twee collegas (die een diagnose hebben in de 30 en 40+ stops (nu zijn ze de 50jaar gepasseerd) dat zij dit vroeger ook hadden.

Bij hem beide hielp het gebitje ook alleen voor het snurken niet de vermoeidheid. Apparaat deed voor heb wel wonderen.

Ik zie er dus eigenlijk tegenop om nog 3/6 maanden af te wachten. Het weinige effect is echt een tegenvaller waarvan ik me flink slecht voel.