Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

23
Volgens mij is het darth vader ...

Fear is the path to the Darkside.........Fear leads to anger, anger leads to hate, HATE....leads to suffering

Viersje heb je al eens gekeken naar de app Fatsecret? Ook heel handig! Alleen zou er ook een gedeelte bij moeten zitten waarbij je kan zien of je ook voldoende vitamines en mineralen etc tot je neemt.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

25
Goedemorgen,
Ik heb de berichten over dit onderwerp eens allemaal gelezen omdat ik er ook mee zit dat ik een normaal gewicht had toen ik de CPAP kreeg.
Gelijk met het gebruik van de CPAP steeg mijn gewicht met 15 kilo.
Eerst ben ik minder gaan eten, fout natuurlijk, toen Sonja Bakker (die liet mij dingen eten die ik nooit at en ook niet ga eten, o.a. eierkoeken en ontbijtkoek)
Toen Dr. Frank, viel 3 kilo af maar dacht dat de grote hoeveelheden vlees en eieren niet goed konden zijn.
Diëtiste van het Groene Kruis, mijn eet- en beweegpatroon waren goed, zij kon niets voor mij betekenen.
Daarna in 2012 DocSlimClinics, ik viel 10 kilo af, had geen honger, voelde mij fantastisch, had geen honger. Wel begonnen mijn nagels te splijten, brokkelen en afbreken. Ik heb nog gevraagd krijg ik wel voldoende vitamine en mineralen binnen. Ja werd er gezegd. Ik moest extra vitaminepillen slikken en kreeg bij dit "dieet" aminozuur capsules.
Toen ik mijn gewicht had nog een stabilisatieperiode gevolgd van 16 dagen en ik was klaar.
Ik ben op dezelfde manier verder gegaan met eten en mocht ook weer andere voedingsmiddelen gebruiken.
Helaas kwamen de kilo's weer heel langzaam terug en zitten er nu weer allemaal aan.
Na een bloedonderzoek en schildklieronderzoek bleek dat alles in orde was.
Wat nu.... Ik gebruik geen pakjes, zakjes, extra suiker, koekjes enz.
Mijn man bakt brood van speltmeel, wij gebruiken kokosvet, olijfolie, walnotenolie, lijnzaadolie en sporadisch boter.
Veel groente in elke vorm, 2 stuks fruit, 2 liter water, weinig koffie maar kruidenthee.
Heel weinig aardappelen, rijst en pasta omdat ik merk dat ik dan vocht vasthoud.
In de magere yoghurt doe ik een lepel gemengde, grof gemalen pitten, zaden en noten, o.a. pompoenpitten, sesam, lijnzaad, zonnebloempitten, walnoten, hazelnoten, amandelen.
Morgen, maandag het ik een afspraak in de sportschool voor het programma Ben-Fit. Ben benieuwd, mag het programma 1 week proberen.
Ik sport 3x in de week in deze sportschool, wandel 1x per week met vriendinnen, laat onze hond uit en loop mijn tempo, doe de (grote) tuin, de huishouding (groot huis) en ga 1x in de week bij mijn schoondochter helpen met strijken en poetsen. (Dat helpen doe ik om haar bij te staan en om mijn kleinkinderen te zien)
Ik wil geen dieet, poeders of pillen, maar gewoon alles kunnen eten rekening houdend met de "slechte, verboden" voedingsmiddelen.
Dit is een heel verhaal geworden, sorry, maar je wordt er zo moedeloos van als niemand je kan helpen en je het zelf ook niet meer weet.
Ik worstel al 10 jaar hiermee!
groeten en een fijne zondag

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

26
Mijn gewicht was bij begin van de therapie zelfs te laag.
Nu na 10 maand cpap gebruik ben ik al 6 kg aan gekomen.
Als ik tegen iemand zeg dat ik aangekomen ben dan wordt ik niet serieus genomen omdat ik nog steeds niet te dik ben.
Merk jammer genoeg wel dat ik van die vet rollen krijg. Dit wil ik eigelijk niet.
Komt dit nou door de cpap? Of doordat je niet meer zo moet overleven wat je voor gebruik cpap wel moest.
Het kost veel energie en die heb je bij een goede therapie niet meer nodig.

Het eten smaakt mij zo goed, maar zou nu al moeten gaan opletten.
Heb wel eens gehoord dat de drie maaltijden per dag niet het probleem is, maar juist de tussendoortje.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

27
Doornroos schreef:Ik wil geen dieet, poeders of pillen, maar gewoon alles kunnen eten rekening houdend met de "slechte, verboden" voedingsmiddelen.
Dat had ik dus ook. En niets hielp, tot ik het immogenics dieet tegenkwam (http://www.immogenics.com). Je moet dan wel bereid zijn om wat bloed af te staan voor onderzoek, maar daarna krijg je op basis van dat onderzoek een grote groene lijst van toegestane levensmiddelen en een kleinere rode lijst van verboden levensmiddelen. Daar moet je je tien weken exact aan houden en daarna kun je gaan experimenteren met alles wat je verder nog zou willen eten. Door per week één product uit te proberen kun je aan je eigen lichaam merken of hij op de groene of rode lijst thuishoort. Beide lijsten bevatten producten uit alle voedselgroepen, zodat je niet eenzijdig hoeft te eten (bijvoorbeeld geen vet of geen koolhydraten).

Ik eet dus nu zo veel als ik zelf wil, maar ik merk wel dat ik minder ben gaan eten omdat mijn lichaam inmiddels gewoon minder eten nodig blijkt te hebben. En ik val een paar kilo per jaar af. Lekker rustig aan, maar dat gaat nu al bijna vier jaar onafgebroken door.

Ik kan niet garanderen dat dit dieet voor jou ook werkt, maar bij mij werkt het fantastisch.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

28
De een zegt 3 maaltijden en de ander zegt om de 2-3 uur een maaltijd in totaal dus 6 eetmomenten!
Wie heeft gelijk?
Vetarm, koolhydraatarm, eiwitrijk, voedsel uitsluiten of toch maar eten met mate waar je zin in hebt en zoveel mogelijk puur zonder toevoegingen die in pakjes en zakjes zitten.
Zelfs kipfilet en ander vlees in de Supermarkt is niet puur vlees. Als je ziet welke toevoegingen er in zitten weet je het helemaal niet meer.
Sinds kort lees ik de etiketten ......, kun je ook beter niet doen.
Als ik nu boodschappen heb gedaan, heb ik in mijn winkelwagen, verse groenten, yoghurt, kwark, geitenkaas, zalm, forel en fruit.
Toch mag het niet helpen.
groeten

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

29
Doornroos schreef:De een zegt 3 maaltijden en de ander zegt om de 2-3 uur een maaltijd in totaal dus 6 eetmomenten!
Wie heeft gelijk?
Het probleem is dat veel mensen denken dat iedereen die te zwaar is hetzelfde probleem heeft met dezelfde oorzaak. En dus komt iedereen met dezelfde oplossing voor iedereen. En algemeenheden zijn over het algemeen niet waar.

Daarom heb ik hierboven ook gezegd dat mijn dieet voor mij heel goed werkt, maar dat ik niet weet of het voor jou ook werkt. Je zou het kunnen proberen, maar niemand kan je vooraf een garantie geven.

Ik zou als ik jou was in ieder geval blijven doorzoeken tot je iets vindt dat voor jou goed werkt.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

30
Ik ben half september aan de cpap gegaan
En ik heb altijd al overgewicht gehad
Op advies van de praktijkondersteuner van de huisarts naar de diëtiste gegaan
Begin oktober voor het eerst geweest, november voor de 2de keer en was 6,5 kg afgevallen
Zo meteen weer, nu ben ik maar 1,7 kg afgevallen 8,2kg totaal)
Maar houdt op het moment weer veel vocht vast in de benen
Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

32
eriko schreef:Vocht vasthouden heeft veel oorzaken. Vaak is het de hoeveelheid zout in de voeding. Kijk daarom eens naar hoeveel zout je binnen krijgt.

Ruim 8 kilo afvallen in 3 maanden is geen slechte score!
Ik gebruik bijna geen zout
Het is een overblijfsel van mijn 2 trombose benen
Wordt nu ook nog doorgestuurd naar de dermatoloog ivm een allergische reactie op de steunkousen
Ook door die reactie kan ik zelf vocht vasthouden
Maar ik blijf voorlopig nog koolhydraten arm eten
Eind januari weer terug naar de diëtiste

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

34
Ik gebruik ook bijna geen zout.

Ben begonnen met een e-dieet,

Ik heb een intake gehad en krijg nu iedere maandag een dieet in mijn postvak.
De rest doe ik wel zelf. Afvallen gaat niet door ivm contra - indicatie op medicijn. Wat eraf gaat is meegenomen.

Gezonder is het in ieder geval, meer water minder koffie, meer fruit en allerlei light dingen, die ook lekker zijn.

Ik mag weer margarine op mijn brood, ga zo maar door.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

38
Hofs schreef:Piet margarine op brood? Halvarine is veel beter!
Roomboter is nog veel beter. Met een hoop gezonde vetten die je verbranding lekker aanjagen.

Halvarine en margarine zijn plantaardige produkten, maar daarom niet gezond. Vetten zijn noodzakelijk, vooral die uit vis en volle melkprodukten. Uiteraard net als met alles: met mate.

Op het moment dat je jezelf op een vet-arm dieet zet, zal je lichaam, als er een keer vet voorbijkomt, dit allemaal op gaan slaan voor schaarse tijden.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

39
Sterre schreef:
Hofs schreef:Piet margarine op brood? Halvarine is veel beter!
Roomboter is nog veel beter. Met een hoop gezonde vetten die je verbranding lekker aanjagen.

gezonde vetten : ja
verbranding aanjagen: nee.


Halvarine en margarine zijn plantaardige produkten, maar daarom niet gezond. Zeer twijfelachtig
Vetten zijn noodzakelijk, vooral die uit vis en volle melkprodukten. Uiteraard net als met alles: met mate.
volle melk bevat veel verzadigde vetten, daar heb je maar heel weinig van nodig.

Op het moment dat je jezelf op een vet-arm dieet zet, zal je lichaam, als er een keer vet voorbijkomt, dit allemaal op gaan slaan voor schaarse tijden.
Gezond eten, bestaand uit zo min mogelijk bewerkt voedsel in combinatie met een actieve levensstijl is de sleutel tot vet verlies. Hoog in eiwit, matig in koolhydraten en vetten. Koolhydraten moeten bestaan uit complexe koolhydraten, zoals volkoren brood, volkoren pasta zilvervlies rijst. Eiwitten uit mager vlees, zuivel en peulvruchten. Vetten uit vette vis ( meteen eiwit bron), noten, avocado en plantaardige oliën (olijf olie etc. )

Het beste is om zware krachttraining te doen, dit is met een goed dieet het meest effectief. Toename van de spiermassa zorgt voor een enorme boost van het metabolisme waarbij de extra energie voornamelijk uit lichaamsvet wordt gehaald.
Maar dat moet je ook leuk vinden, anders zijn vele andere sportvormen ook prima.