Zoeken in forums

1
Hoi,

Ik heb heb een Swift LT masker en ben op zoek naar recensies en ervaringen van anderen.

Ik wil dus zoeken op "Swift LT" waarbij ik de Swift FX wil uitsluiten.
Dit lijkt maar niet te lukken ondanks gebruik van + - () ' " AND OR etc.
Iemand een idee?

Gr. Johan
*** Niet meer actief. Alleen benaderbaar via PB ***

Re: Zoeken in forums

2
Volgens mij moet je dit met google proberen. Dus zoektermen opgeven en dan alleen laten zoeken op de site van de apneu vereniging. Zoiets dus op google intypen:

ervaring "Swift LT" -"Swift FX" site:http://www.apneuvereniging.nl

Je krijgt nog veel hits, maar daar zit Swift FX niet meer bij.
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Hoe de zoekfucntie slim te gebruiken?

3
Meestal wacht ik maar tot een bepaald onderwerp toevallig weer langskomt.
En dan vul ik gauw in wat ik kwijt wilde.

Want om alle onderwerpen te doorzoeken neemt veel tijd en de zoekfunctie levert of niets of veel te veel op.
Laats zocht ik bijvoorbeeld het "Het lekker geslapen/slecht geslapen topic" topic op.
Ik had het ingetypt zoals hierboven tussen de aanhalingstekens staat.
Het resultaat?
"De volgend woorden zijn uit het resultaat weggelaten omdat ze te veel voorkomen:
Het
lekker
geslapen
slecht
topic.

Omschrijf de zoekopdracht anders." (Of woorden van gelijke strekking).

Eh, tja.
Omschrijf de titel van een topic maar eens anders.

Hoe kan ik de zoekfunctie slim gebruiken?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Hoe de zoekfucntie slim te gebruiken?

4
De zoekfunctie van het forum is niet ideaal. Google kan dat veel beter. Ook wel logisch omdat de functionaliteit van google is. Je kan met google ook op 1 site zoeken. Daartoe gebruik je site=tebekijkensite.nl
Typ onderstaande regel maar eens letterlijk over in google
"Het lekker geslapen/slecht geslapen topic" site:apneuvereniging.nl
Overigens werkt dit ook op DuckDuckGo, mijn favoriete zoekmachine

Nog wat uitleg: wat tussen haakjes staat wordt letterlijkg gezocht. Hij vindt met deze zoekopdracht niet wat je zoekt als het je bijvoorbeeld twee woorden verwisselt:
"lekker het geslapen/slecht geslapen topic" site:apneuvereniging.nl
Google zegt dan: Resultaten voor lekker het geslapen/slecht geslapen topic site:apneuvereniging.nl (zonder aanhalingstekens):
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: Zoeken in forums

5
Inmiddels is de zoektechniek op de achtergrond gewijzigd en is het mogelijk om in het zoekvak van het forum met aanhalingstekens te werken. Een zoekopdracht als "Swift LT" (inclusief aanhalingstekens) geeft nu een beter resultaat.