Re: Ook ik wil iets vertellen!

461
Hoi Chris,

Als je Tapa talk gebruikt op je mobiel dan is het wat duidelijker.
Ik gebruik het vooral als ik een foto ergens bij wil plaatsen want op een andere manier is het mij nog nooit gelukt om een foto hier op het forum te krijgen. Wel moet ik altijd na het plaatsen nog even een wijziging aan brengen want anders is de link niet te openen. Aan het begin en het eind staat er dan [ img] en dat haal ik dan weg. Daarna is de geplaatste foto te zien door de link aan te klikken.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

464
Gelukkig is mijn slangen hengel weer terug bij mij. Annie was zo aardig om hem direct per post te versturen. Mijn noodhengel werkte goed, maar niet zo goed dan mij vertrouwde slangen hengel. Zat toch nog geregeld in de knoop met de slang.http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/18 ... b0566d.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

465
Chrisnamurty schreef: OK, bij wijze van proef deze foto met Tapatalk geplaatst
Tja, 'kweenie hoor;
Iedereen kan het mooi vinden zo, maar ik vind dat het zo moet :

Afbeelding


Sorry ... [hamster]
Peter

PS: Wat er dus in eerste instantie mis is gegaan hier, Chrisnamurty, is dat de afbeelding te groot was om met [ img ] embedded (zoals dat heet) in de tekst op te nemen. Mag 800 breed en 600 hoog zijn.
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

466
Hoi PeterBeter,

Mooi dat jij wel de foto's zo kunt plaatsen zonder link te hoeven openen. Zoals je al kon zin is mij dat ook niet meer gelukt. Bij tapatalk kon ik in het verleden ook voor de grote van de foto kiezen, maar nu zie ik die mogelijk niet meer staan bij tapatalk. Waar staat die mogelijkheid? Wil jij misschien aan de hand van foto's dit uitleggen bij niet apneu zaken van dit forum? Je zou er mij, maar ook anderen veel plezier mee doen.

Ik wacht je reactie af.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

467
Goedemorgen Ingrid,

Kijk hier eens naar als je wilt :

Plaatjes opnemen in je Post (Windows versie)

Dit heeft niets met Tapatalk te maken, maar gesteld dat je een beetje kan volgen wat daar allemaal wordt uitgelegd, dan zie je dat het eerste deel over Free-Image-uploader kan worden vervangen door Tapatalk.

Het tweede deel gaat over het maken van het plaatje zelf, waarmee je dat kan doen, en vooral hoe je het voldoende klein houdt (kleiner 800x600). Dus als je dat voor elkaar krijgt, kan je daarna wel weer Tappatalk gebruiken om het op het Internet op te slaan zodat je het daarna in dit forum kan gebruiken (wordt ook uitgelegd in het topic achter de bovengegeven link).

Al wat ik gisteren deed net het plaatje van de "strandhond" was opvragen ervan zodat het op het scherm stond, verkleinen (apart verhaal !) naar kleiner dan 800x600 en vervolgens zelf weer uploaden met Free-image-uploader (had ik op zich weer met Tapatalk kunnen doen, als ik dat had gehad).

N.b.: Free-image-uploader werkt gewoon in een Browser en ook op bijv. de iPad. De tool voor het maken van de plaatjes is wat anders (met als kernpunt dat ze niet te groot moeten worden) en die heb ik voor de iPad (of Mac in het algemeen) niet uitgezocht.

Als het niet duidelijk is wat er in dat topic wordt beschreven, wil je dat dan melden in dat topic zelf ? dan gaan we er daar wel mee verder.

Groeten en een prettige dag,
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

468
Ja ik heb het nu ook mee gemaakt!

Lag lekker te slapen en ineens werd ik heel benauwd wakker. Wat bleek de stroom was uitgevallen door de onweer.
Ik kan nu ook vertellen dat je daar echt wel wakker van wordt, maar of dat nu zo'n pretje was....
Liever niet. Met de zaklantaarn naar de meterkast en dan maar zoeken welke schakelaar om is gegaan. Alles deed daarna gewoon weer, maar nu wacht ik wel even tot dat de onweer voorbij is.

Groet Ingrid :wink:
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

469
hahaha

Wij vermaken ons er al meer dan een uur mee en wachten tot het voorbij is voordat we gaan slapen.

't wordt wel steeds later, geef ik toe. :P


De rest staat al een uur buiten, proberen flitsen te fotograferen.
Ik neem er stiekem nog 1.
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

470
Ja toen het hier begon was het ook nog veel vroeger, maar moest vroeg naar bed omdat ik ook weer vroeg op moest.

Nu lijkt mij cpap van slag want de geslapen tijd klopt niet meer. Ik weet dat als er een lange pauze is dat hij de tijd dan opnieuw laat lopen, maar ook al is dat zo dan nog klopt het niet. Gelukkig deed de cpap het nog wel. Door die harde knal had hij ook stuk kunnen zijn.

De radio ( internet ) was ook helemaal van slag. Voor ik er weer muziek uit kreeg moest ik eerst weer vanalles met de iPad doen. Was even vergeten hoe dat ook al weer moest. Misschien toch beter opslaan.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

471
Hier begint het net, dat wil zeggen, ik werd net wakker van het gerommel. Nu behoorlijk heftige klappen, diret volgend op de bliksem. Recht boven ons hoofd dus. Bij de buren gilt een van de dochtertjes bij iedere klap. Normaal gesproken hoor ik ze nooit. Het arme kind moet wel heel hard gillen nu.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Ook ik wil iets vertellen!

472
Van een onverwachte en harde klap dichtbij trok mijn maag ook samen van schrik. Dacht dat de regen over was, dakraam beetje open, was benauwd in huis. Even later weer dicht voor volgende hoosbui. Stroom is niet uitgevallen. Heb de antenne van mijn zender er wel uit liggen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

473
Het is altijd schrikken, maar ik hoop dat de CPAP het gewoon weer doet nu Ingrid. Ik heb wel eens dat ik op de slang lig, of dat de slang van de CPAP af ligt. Met het onweer heb ik lange tijd met mijn balkondeur open liggen slapen en de CPAP aan. Toen het echt ging hozen heb ik de deur dicht gedaan, het had wel wat.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

474
Ja weet je wat het gekke is. Ik was altijd erg bang als het onweerde, maar nu met cpap hoor ik veel minder en slaap ik ook veel beter. Daarom had ik niet eens gemerkt dat het onweerde. Werd pas wakker toen de stroom uitviel en daardoor de cpap niet meer werkte. Oo wat was dat een benauwd gevoel. Weet nu ook dat je echt snel wakker wordt als de cpap om welke reden stopt met bazen. Het is hier vaak een discussie geweest, maar ik heb het nu zelf ervaren. Hoef dus geen noodaggregaat ( of hoe heet zo iets) een zorg minder want je wordt er gewoon wakker van.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

475
Ingrid, ik heb hier in huis enorme discussies achter de rug. Ik woon in een fokuswoning (lichamelijke handicap en wat assistentie nodig), en men wil het liefst alle apparatuur die met ademhaling te maken hebben aangesloten hebben op het alarm-intercom-systeem. Nu is een CPAP geen beademingsmachine en heeft niet zo'n aansluiting. Dan moet het ook nog via het CTB, en dat is een enorme overkill aan zorg waar ik geen behoefte aan heb zolang dat nog niet aan de orde is. Afijn, aangezien het niet levensbedreigend is en ik zelf wakker word en de apparatuur kan bedienen blijft het dus zoals het nu is. Ik heb ook al ervaren dat ik - of wakker wordt omdat het benauwd wordt - of gewoon doorslaap als er iets niet in orde is. Beiden zijn oké, en ik ga er niet dood aan.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

476
Fons je hebt een goede instelling vind ik. Het gaat zo goed en ja als de stroom uitvalt dan ga je dat echt wel merken.
Ik merk zelf dat hoe meer er met mij aan de hand is hoe beter ik er mee kan omgaan. Ik heb de laatste jaren veel moeten verwerken en dat heeft er toe geleidt dat ik best heel positief in het leven sta. Neem nu zoals het is en gaat en leef graag.

Fons ik wens je veel goeds groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

477
Dank je voor het compliment Ingrid. Ja, het is ook gewoon zoals het is. En hoe meer je al op je levenspad aan moeilijkheden hebt moeten overwinnen hoe anders je met tegenslagen om leert gaan. Het maakt soms acceptatie van bepaalde dingen ongewild gemakkelijker omdat je weet dat verzetten tegen de feiten geen zin meer heeft.

Ook voor jou aan deze kant van de computer heel erg veel bewondering.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

478
Ja toch nog iets vertellen!

Vanmorgen weer een EMG onderzoek gehad. Ditmaal alleen voor mijn handen.
De revalidatie arts vermoede Carpaal tunnel syndroom. Zelf geloofde ik dat nog niet. Nu ik voor RLS goede medicatie heb merk ik dus ook niets van die handen. Alleen bij het wakker worden viel mij op dat ik de cpap niet goed meer uit kon zetten en dat daarna mijn handen erg tintelen. Het is een vreemd doof gevoel. Zeg maar gerust bijna geen gevoel meer in de handen. Met warm water kwam dat gevoel dan weer terug. Dat ik vaak vanalles uit de handen laat vallen gaf ik ook niet de schuilt aan dit syndroom. De uitslag was dat ik links ernstige tunnel syndroom heb en rechts iets minder erg. De neuroloog vroeg wat ik wilde een operatie die vrij simpel schijnt te zijn, maar wel revalidatie of een brees. Voor het laatste heb ik dus gekozen. Nu moet ik ook inde nacht zo'n brees om. Ach dat kan er ook nog wel bij.

Ook kreeg ik bericht dat ik op 1 december weer een Polysomnografie ga krijgen. Ik ben zeer benieuwd of deze slaapregistratie nu ook werkelijk laat zien dat ik goed in alle slaap fases terecht kom.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

479
Ingrid, ja, kan er ook nog wel bij inderdaad. Je liet al doorschemeren dat je het niet zo had met het carpaal tunnelsyndroom. Het is wel balen, en wel iets om in de gaten te houden. Goed om eerst met een brase te proberen of dat voldoende helpt. Mocht dat niet lukken dan kan de operatie altijd nog. Het is een vrij simpele operatie, en het is wel een operatie. Wel even een tegenvallertje er bij. En ik ben er tegelijkertijd van overtuigd dat je hier ook wel weer een draai aan kunt geven.

Sterkte, Fons
Laatst gewijzigd door Fons_iXiaan op 11 sep 2015, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

480
Dank je Fons voor het meeleven.

Heb vannacht voor het eerst met die brees geslapen en ja vanmorgen kon ik de linkerhand direct goed bewegen. Kon gewoon makkelijk de cpap uitzetten. Die brees helpt mij dus wel. Om nou aan beide handen zo'n ding te doen gaat mij nu nog tever. Eerst even aan 1 wennen.

Ik hoorde vandaag wel dat er nog een methode was om dit te behandelen. Er schijnen injecties voor te zijn en ook zou de fysiotherapeut iets kunnen. Dus voor mij nog lang geen operatie. Dat is echt de laatste optie.

Ook kreeg ik vandaag te horen dat er in oktober weer een interessante lezing is van de apneu vereniging. Piet-Hein is uitgenodigd hoorde ik. Tuurlijk ga ik er naar toe.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..