Re: Ook ik wil iets vertellen!

521
[quote="Hofs"]Dank je Marianne,

Ja het went aardig om met 1 hand alles te moeten doen. Alleen lastig dat die hand ook grote problemen heeft. Mijn geopereerde hand merk ik nu al verbetering aan want nu heb ik bij het wakker worden gewoon gevoel in de vingers. Dat had ik dus voor de ingreep niet meer. Links is nu nog slecht en daardoor is het erg lastig om de cpap uit te zetten. Zou nu voor mij handig zijn dat dat vanzelf zou gaan na het af zetten van masker.

Ingrid,
meteen je leverancier bellen, en het verhaal uitleggen, of ze iemand sturen, misschien lukt dat nog voor het weekend. Of misschien heeft je leverancier een weekend regeling.
Bij mijn Resmed was dat uitschakelen bij afzetten masker vrij eenvoudig te regelen. Heb ik, toen ik na 3 jaar van de mogelijkheid hoorde, dit meteen opgegeven bij de levering van mijn nieuwe cpap. Hij blaast na afzetten nog 5 seconden en gaat dan uit.

Succes
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

522
Hoi Piet,

Ik weet niet of het wel eens kan met mijn Philips Resperonics cpap, maar ach is hopelijk te overzien de tijd die het duurt dat ik dit wat lastig vind. Masker af zetten gaat makkelijk met 1 hand, maar opzetten is ook een heel gedoe. Ook laat ik momenteel de slangen van masker en de slang die naar de cpap loopt, gewoon aan elkaar. Maak dus momenteel niets schoon omdat het niet gaat. Morgen mijn dochter maar even vragen.

Leverancier bel ik niet omdat dit tijdelijk is. :wink:

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

523
Ingrid, heel erg veel sterkte. Het lijkt mij knap waardeloos om alles met één hand te moeten doen die niet helemaal lekker aanvoelt. Het is echt even behelpen, wel fijn dat je met je andere hand al verbetering voelt. Dan weet je waar je het nu voor doet.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

524
Ja Fons ik ben blij dat mijn geopereerde hand nu al tekenen van herstel vertoond. De pijn is goed te doen en neem dus geen pijnstiller omdat ik dat zelf niet nodig vindt.

Slaap goed en merk dus in de nacht niets van die hand. Even volhouden want ik doe het voor een goed doel.

Het opzetten van het masker gaat ook steeds makkelijker met een hand. Het went zal ik maar zeggen.
Allemaal een fijne zondag. Voor mij is het een lekkere puzzel dag. Ben met een puzzel van Jan van Haasteren aan het leggen met mijn linkerhand. Het is een puzzel van 1000 stukjes. Deze kreeg ik van forum lid Annika (Annie)

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

525
Jan van Haasteren is leuk.
Ik wens je succes met je herstel en revalidatie. Lekker genieten van de dingen waar je anders niet aan toe komt.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Ook ik wil iets vertellen!

526
Uitslag slaapregistratie.

Nog steeds te korte rem slaap werd mij verteld. Ook beweeg ik nog veel te veel tijdens de slaap.
Hier moet ik toch weer voor naar de neuroloog. Ik heb zelf gezegd om hier even mee te wachten omdat ik 18 januari toch naar Nijmegen moet en daar naar een neuroloog ga voor controle van mijn Cerebelere Ataxie.

Verder maak ik mij er maar niet te druk om want je schiet er toch niets mee op.

Mijn hand moet ik nu nog 2 weken totale rust geven en volgende week gaan de hechtingen er uit. Ook dan kan bekeken worden wanneer de linker kant geopereerd gaat worden. Ik hoop zo op een heeeeel goed herstel en doe dus precies wat de dokter zegt.

https://www.facebook.com/videodrop.nl/v ... 770041849/

Groet Ingrid :wink:
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

528
Precies 2 jaar geleden werd mij door de leverancier een cpap plus masker gebracht. Nu 4 slaaponderzoeken verder en 3 cpap's en 3 verschillende maskers.

Kan zeggen dat de cpap mij veel goeds heeft gebracht. Ik ben de vermoeidheid kwijt en val voor de tv zelden nog in slaap. Ook heeft het er voor gezorgd dat er bij mij verder onderzoek heeft plaatsgevonden omdat via slaaponderzoek toch wel het een en ander aan het licht is gekomen.

Kwalliteit van slapen houdt nog niet over, maar ik ben zelf best tevreden. Longarts wilde wel hebben dat ik nog weer contact opnam met de neuroloog omdat de RLS niet verminderd was door de medicatie. Zelf merk ik het niet echt meer. Tuurlijk zijn er goede nachten en ook nog minder goede nachten, maar ik vind het acceptabel. In het nieuwe jaar ga ik daar mee naar de neuroloog.

Conclusie : De cpap heeft mij het leven terug gegeven. Daar ben ik blij mee. :wink:

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

529
Fijn dat je het zo ervaart Ingrid. Als je van ver komt is het onderste uit de kan niet altijd nodig.
Fijne dagen.

Groet
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Ook ik wil iets vertellen!

530
Weer even iets vertellen.

Vannacht goed geslapen met veel dromen.
Een droom was wel heel spannend want mijn kinderen kwamen er in voor. Ik zat bij iemand in de auto die voor de auto reed waar mijn ex en de twee kinderen in zaten. Opeens dook er een man met een pistool op en bedreigde mijn ex en de kinderen. Die man met pistool ging bij mij ex in de auto en met het pistool tegen zijn hoofd moest hij gaan rijden. Dit zag ik allemaal van uit de andere auto. Zo is er veel rond gereden en kwam door veel bekende straatjes. Het gekke is dat de kinderen nog erg klein waren en ik toch al gescheiden was.

Gelukkig werd ik wakker en kwam er toen achter dat het maar een droom was. Had geen deken meer over en was daardoor helemaal koud. Snel de deken weer over en toen toch weer rustig in slaap gevallen. In totaal 10 uur geslapen. Waterbakje weer helemaal leeg.

Fijne zondag allemaal.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

531
Wat een akelige droom, Ingrid!
Gelukkig besefte je gauw dat je het maar gedroomd had, en kon je snel weer verder slapen.
Ook hieruit blijkt weer,dat je een sterke en stabiele vrouw bent.

Had je misschien een film gezien waar iets dergelijks in voorkwam, of had je gehoord over een of andere vorm van geweld?

Zelf droom ik eindelijk weer, dankzij m`n cpap-therapie.
Nare dromen blijven vaak nog wel een paar uur bij me..

Een fijne dag, allemaal, en groeten,
Annie

Re: Ook ik wil iets vertellen!

532
Hoi Annika,

Ja wat een droom was dat. Ik droom sinds cpap gebruik weer steeds meer. Vaak fijne dromen, maar ja ook deze enge dromen komen voor. Ik vertelde dat gisteren aan mijn dochter en die schrok er wel van. Dus zei ik maar,,Dromen zijn bedrog"

Nu ik herstel van 2 operaties heb ik mijn rust erg nodig merk ik. Ik slaap dus standaard 10 uur achter elkaar. Wordt af en toe wakker maar ga nooit het bed uit. Moet zelfs een wekker gaan zetten als ik onverwacht toch ergens optijd moet zijn. Zal wat worden als ik weer gewoon aan het werk moet. :wink: gelukkig duurt dat nog zeker 6 weken. Nu eerst langzaam conditie opbouwen en naar het handencentrum voor goede begeleiding.

Volgende week woensdag gaat leverancier Linde op bezoek komen voor controle van de cpap. Ook brengen ze mij het gevraagde masker, filters en kinband mee. Ben er erg blij mee.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

533
Even een update van mijn kant naar jullie.

Kom niet zo vaak meer op het apneu forum omdat het mij goed gaat. Kan wel stellen dat de cpap therapie voor mij goed is ingesteld en daar nu de vruchten van pluk. :wink:. Nu ik zo'n 2 jaar en 6 maanden een cpap gebruik en in het begin heel veel ellende had met wennen aan een masker en zo'n lawaai apparaat, ben ik er nu gewoon ook best blij mee.

Alle nieuwkomers kan ik zeggen; ,,probeer door te zetten want het is voor een goed doel. Een beter leven. Want dat krijg je er meestal wel door" uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, maar trek dan echt aan de bel bij leverancier of ziekenhuis. Waar ik in het begin vaak ontevreden was over mijn leverancier ben ik nu juist zeer tevreden.

Zo nu weer verder met leven. Met cpap en masker! En het kan! Ik ben daar weer een bewijs van! Ha ha :wink:

Groet Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid4 op 23 jun 2016, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

534
Ik miste je al een hele tijd Ingrid.
Maar als het goed gaat, waarom zou je dan nog in dit forum posten.
Ik ben heel blij voor je met jouw resultaat.
En natuurlijk goed van je om te laten weten dat het goed gaat. Dat is zeker een opsteker voor mensen die nog twijfelen of het nog goed zal komen.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

535
Hoi Ben,

Nee ik zal het forum niet verlaten, maar heb omdat ik weer volledig werk, minder tijd om op het forum te zijn.
Vaak lees ik nog wel maar laat het posten aan jullie over. Jullie zijn vaak toch wat meer ervaren. :wink:

Ook is het nog even belangrijk om te zeggen dat ik hier erg goed geholpen ben door jullie. Om dan toch maar door te zetten ook al is het even niet zo makkelijk.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

536
Hofs schreef:Even een update van mijn kant naar jullie.

Kom niet zo vaak meer op het apneu forum omdat het mij goed gaat. Kan wel stellen dat de cpap therapie voor mij goed is ingesteld en daar nu de vruchten van pluk. :wink:. Nu ik zo'n 2 jaar en 6 maanden een cpap gebruik en in het begin heel veel ellende had met wennen aan een masker en zo'n lawaai apparaat, ben ik er nu gewoon ook best blij mee.

Alle nieuwkomers kan ik zeggen; ,,probeer door te zetten want het is voor een goed doel. Een beter leven. Want dat krijg je er meestal wel door" uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, maar trek dan echt aan de bel bij leverancier of ziekenhuis. Waar ik in het begin vaak ontevreden was over mijn leverancier ben ik nu juist zeer tevreden.

Zo nu weer verder met leven. Met cpap en masker! En het kan! Ik ben daar weer een bewijs van! Ha ha :wink:

Groet Ingrid
Fijn om te horen dat het, ook als het in het begin niet zo goed gaat, toch allemaal goed kan komen! Ik zit momenteel zelf even in een dip en dat geeft dan echt even moed.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

537
Nic daarom vertel ik het hier ook. Lees zo vaak op het forum of de Facebook pag van de apneu groep, dat het echt niet lekker gaat met de cpap en het masker. Toen ik met de cpap begon kende ik zo'n apparaat niet. Had er ook nooit van gehoord. Ook niet weten dat je al die bandjes op maat moest zien te krijgen. Daarom was het ook wel heel vreemd dat ik een vriendin de cpap apparatuur in ontvangst wilde laten nemen omdat ik echt naar het werk moest. Gelukkig vertelde de telefoniste dat ik echt daar zelf bij moest zijn.

Nu weet ik beter en kan ik zeggen dat als er vragen zijn je echt de leverancier of osas of arts moet raadplegen. Ook dit forum heeft veel info voor nieuwkomers, maar let op we zijn hier geen artsen. We zij. Ervaringsdeskundigen.

Nic hopelijk ga je snel uit je dip komen en volgt er snel verbetering.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

538
Toen ik met de cpap begon kende ik zo'n apparaat niet. Had er ook nooit van gehoord. Ook niet weten dat je al die bandjes op maat moest zien te krijgen. Daarom was het ook wel heel vreemd dat ik een vriendin de cpap apparatuur in ontvangst wilde laten nemen omdat ik echt naar het werk moest. Gelukkig vertelde de telefoniste dat ik echt daar zelf bij moest zijn.
Hier het zelfde verhaal, ik moest naar een afspraak die niet afgezegd kon worden, dus zou mijn partner het ding op halen... wist ik veel.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

539
Nic. schreef:
Toen ik met de cpap begon kende ik zo'n apparaat niet. Had er ook nooit van gehoord. Ook niet weten dat je al die bandjes op maat moest zien te krijgen. Daarom was het ook wel heel vreemd dat ik een vriendin de cpap apparatuur in ontvangst wilde laten nemen omdat ik echt naar het werk moest. Gelukkig vertelde de telefoniste dat ik echt daar zelf bij moest zijn.
Hier het zelfde verhaal, ik moest naar een afspraak die niet afgezegd kon worden, dus zou mijn partner het ding op halen... wist ik veel.
Hoi nic,

Grappig dat jij de zelfde ervaring had. Ik merk nog steeds dat er niet veel over gesproken wordt. Wel werd mij vanmiddag gevraagd hoe het mij ging met dat apparaat naast het bed. Ook wordt ik nog wel eens gewezen op de afdrukken in mijn gezicht. Dat is bij mij niet van het masker maar van het kinbandje.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

540
Zo even een update van mijn kant in mijn verhaal:"Ook ik wil iets vertellen"

Bijna 3 jaar slaap ik met een cpap en neusdoppen masker. Wat was het een hel toen ik hier voor het eerst mee moest slapen. Stapje voor stapje begon ik er aaan te wennen en steeds betere kwaliteit van slapen.

Nu kan ik zeggen dat ik nog zelden wakker wordt in de nacht en echt heerlijk uitgerust wakker wordt in de morgen. Hoef geen wekker te zetten. Ook de avonden zijn voor mij heel geweldig geworden. Viel ik voor dat ik met de therapie begon al om 20.30 in de stoel in slaap. Nu blijf ik zonder daarvoor moeite te doen gewoon gemakkelijk wakker.

Met 3 jaar cpap gebruik ben ik volgens de regels zo optimaal mogelijk hersteld. :wink:

Hopelijk kan ik met mijn beticht mensen die worstelen met het wennen aan de cpap therapie wat helpen om door te zetten.

Groet Ingrid.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..