Re: Ook ik wil iets vertellen!

424
Ja mooi dat het nu zo goed gaat na precies 1 jaar cpap gebruik.
Het is vandaag ook 1 jaar geleden dat ik mij in paniek op het forum heb aangemeld.
Had van 19 op 20 december 2013 voor het eerst met een cpap geslapen en oo wat vond ik dat een ramp.
Was bang, benauwd en zag het echt niet zitten om voor altijd met een masker te moeten gaan slapen.
Hoe langer ik er over na dacht hoe angstiger ik werd.

Gelukkig kan ik nu na 1 jaar cpap gebruik zeggen dat ik er goed van ben opgeknapt.
Dankzij dit forum heb ik heel veel overwonnen en daar wil ik jullie ook allemaal hartelijk voor bedanken.
Zonder jullie steun, advies en bemoediging was mij het echt niet gelukt om door te zetten.

Ik kan alle nieuwkomers zeggen: hou voel want meestal komt de ommekeer dat het wel goed gaat na een moeilijke periode van wennen. Zelf heb ik vaak en veel moeilijke momenten mee gemaakt, maar gelukkig ben ik er goed aan gewent en niet te vergeten de longarts is zeer tevreden met het behaalde resultaat.

Zonder forum was mij dat nooit gelukt!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

425
Ook had ik het met de longarts over hoe lang ik al apneu zou hebben gehad.
Zelf denk ik van af kinderentijd al omdat ik s'nacht's vaak benauwd was en dan maar uit bed ging om wat te eten.
Kon mij ook nooit goed concentreren en daardoor kwam er van de school ook niet veel terecht.
De longarts bevestigde toen dat bij mij de apneu waarschijnlijk al erg lang aanwezig was geweest omdat ik die zeer smalle luchtwegen al van af de geboorte zou hebben.

Nu het apneu probleem goed wordt aangepakt pak ik andere zaken ook weer makkelijk aan.
Morgen krijg ik een programma op mijn laptop om nog meer verbetering te krijgen in mijn dyslexie probleem.
Kan mij nu zo goed concentreren dat ik nu tenminsten ook ga onthouden.

Ik ben heel dankbaar en blij dat ik goed wordt behandeld om mijn apneu onder controle te houden.

Groet Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid4 op 21 dec 2014, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

426
Hoe anders was je leven geweest wanneer de slaapapneu in je jeugd al was aangepakt?
Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik zie wat de impact is op het dagelijks leven van apneu patiënten. Vreemd dat er niet veel meer aandacht voor is omdat er veel mensen met apneu achtige klachten zijn......

Er is niet veel te merken van jouw dyslexie in de berichten die je typt :-)

Re: Ook ik wil iets vertellen!

427
Ja maar dat is nou net het probleem.
Toen ik kind was was er nog niets bekend over apneu.
Wel vond mijn moeder altijd dat ik wit was en ik altijd moe was.
We gingen geregeld naar de huisarts, maar die kwam er gewoon niet achter wat er precies aan de hand was.
Vaak werd er dan bloed geprikt en kreeg daarna weer ijzer pillen.
Dit gebeurde keer op keer tot ik zelf dacht hoe zit dit nu.
Heb toen de arts maar eens gevraagt of daar die moeheid vandaan kwam.
Waarop ik van hem kreeg te horen dat hij het niet meer wist.
Ook toen gaf ik al duidelijk aan dat ik s'nacht's benauwd wakker werd.

De dyslexie wordt al veel aan gedaan en ook helpt mij de iPad met hoe ik iets moet schrijven.
Ook wil ik later nog wel iets verbeteren, maar vind het dan jammer dat er dan weer een roze bak onder mijn tekst komt te staan.

Erik en jij vroeg nog hoe mijn leven er uit had gezien als de apneu op kinder leeftijd al ondekt was.
Ik denk dat ze dan ook nog niet zo veel hadden kunnen doen, maar als dat wel had gekunt dan en ik had toen al een therapie gekregen dan had ik nu denk ik veel meer bereikt want alles valt en staat op kennis. Had graag willen studeren, maar dat was mij niet gegund.

Ben nu toch ook al heel dankbaar dat ik in 1 jaar al veel heb bereikt dankzij een cpap en masker.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

428
Beste Ingrid,

Het valt me op en het maakt me blij, dat je in élk van je laatste drie berichten je dankbaarheid uitspreekt!
Wat een voorrecht, dat je je nu zo voelt, en dat na nog maar een jaar trouw je cpap gebruikt te hebben.

Je leven verliep niet glad,Ingrid,
Eén van jouw dromen , studeren,kon niet waargemaakt worden..
Maar je bent wél een waardevolle vrouw geworden met een grote levenswijsheid, iemand die gewaardeerd wordt.
Een doorzetter.. een vrouw die zich betrokken voelt bij de mensen die op haar pad komen, en behulpzaam is.
Dat laatste is alleen al te zien aan je 2573 berichten op ons ApneuForum..

Wat spijtig, dat de medische wetenschap in jouw jeugd nog weinig of niets wist van Apneu..
Dan was je leven vast anders verlopen.

Nu krijgen kinderen met leerproblemen speciale aandacht en aangepaste hulp op school..
Achteraf bezien heb ook ik helaas kinderen tekort gedaan, in mijn jaren als juf..

Maar jij berustte niét in je dyslexie, en besloot om er alsnog aan te gaan werken,
Dat is een van de zaken "die je weer gemakkelijk aanpakt", zoals je schreef..

Met je betere concentratie is het daar nu de tijd voor...
Succes met je volgende lesprogramma`s op je nieuwe laptop..
Jij maakt je huiswerk vast met plezier!

Hoe jouw leven verder ook verloopt, blijf `vanbinnen `maar zoals je bent: onze hartelijke Ingrid..

Alle goeds gewenst voor jou én wie dit leest..

Warme groeten,
Annie

Re: Ook ik wil iets vertellen!

429
Het nawoord van Erna Petiet in het nieuwe magazine, blz. 8 is wel interessant.

En het scoutingverhaal van iemand, die voor de stroom bij iemand in de carport gaat liggen slapen, ik lig in een deuk.
(Ja wel op een camping).

O, ja, topic van een ander, sorry Ingrid.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

431
Hofs schreef:Ja Piet zie net je bericht over het slapen in een carport.
Mooi verhaal en zo zie je hoe belangrijk het is om echt er voor te zorgen dat je een stopcontact in de buurt hebt.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01 ... fc2cf1.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk
Ik heb hierdoor 14 dagen geleden een nieuw topic aangemaakt: Slapen op vreemde plaatsen met stopcontact.
Ik lig wel eens in een feestzaal achter de Kerstboom op de grond of bij de scouting op een podium, terwijl iedereen in zijn tent slaapt (in januari).
Dat topic staat bij Mijn Verhaal, geloof ik.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

432
annika schreef:Beste Ingrid,

Het valt me op en het maakt me blij, dat je in élk van je laatste drie berichten je dankbaarheid uitspreekt!
Wat een voorrecht, dat je je nu zo voelt, en dat na nog maar een jaar trouw je cpap gebruikt te hebben.

Je leven verliep niet glad,Ingrid,
Eén van jouw dromen , studeren,kon niet waargemaakt worden..
Maar je bent wél een waardevolle vrouw geworden met een grote levenswijsheid, iemand die gewaardeerd wordt.
Een doorzetter.. een vrouw die zich betrokken voelt bij de mensen die op haar pad komen, en behulpzaam is.
Dat laatste is alleen al te zien aan je 2573 berichten op ons ApneuForum..

Wat spijtig, dat de medische wetenschap in jouw jeugd nog weinig of niets wist van Apneu..
Dan was je leven vast anders verlopen.

Nu krijgen kinderen met leerproblemen speciale aandacht en aangepaste hulp op school..
Achteraf bezien heb ook ik helaas kinderen tekort gedaan, in mijn jaren als juf..

Maar jij berustte niét in je dyslexie, en besloot om er alsnog aan te gaan werken,
Dat is een van de zaken "die je weer gemakkelijk aanpakt", zoals je schreef..

Met je betere concentratie is het daar nu de tijd voor...
Succes met je volgende lesprogramma`s op je nieuwe laptop..
Jij maakt je huiswerk vast met plezier!

Hoe jouw leven verder ook verloopt, blijf `vanbinnen `maar zoals je bent: onze hartelijke Ingrid..

Alle goeds gewenst voor jou én wie dit leest..

Warme groeten,
Annie
Annie ik zie nu net dit bericht. Sorry dat ik hier nooit op heb gereageerd. Zo ben ik normaal niet.

Mede dankzij Apneu is er erg veel onderzoek bij mij gedaan. Had ik geen controles voor de apneu gehad dan had ik nu niet geweten wat ik nu wel weet. Heb inmiddels 3 slaapregistraties gehad en daardoor werd er verder gezocht.
Kwam hierdoor in het Radboud ziekenhuis terecht waar ze ook weer vanalles hebben getest. Uitslag was Cerebelere Ataxie.
Nu sta ik op een wachtlijst voor revalidatie en dan wel 2 tot 3 maal 1 ochtend in de week. Ook gaat de logopedist verder met mijn taal probleem en hij moet het slikken in de gaten houden. Door de Ataxie heb ik dus veel zenuwpijn en daar krijg ik voor de nacht ook medicijnen voor. Overdag wil ik die niet want het zou versuffend werken. Nu dus ook nog gestart met vitamine B 12 injecties.

Net de assistent van de dokter aan de lijn gehad en nu blijkt ook dat ik een vitamine D te kort heb. Komt niet doordat ik niet goed eet, maar neem het niet goed op. Ook ben ik vaak buiten. ( D krijg je ook binnen door zon)

Ik weet dat dit alles niet echt met Apneu te maken heeft, maar het is wel door de Apneu therapie ontdekt en zo is mijn verhaal wel weer compleet.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

434
Ze hebben het over het apparaat , je CPAP dus die je in bruikleen hebt.

Overigens vind ik punt F. wel een grappige, Linde adviseert het apparaat te verzekeren.
Nu is het zo dat iets wat niet je eigendom is , je juridisch gezien niet eens KUNT verzekeren dus vraag me af hoe mensen dat doen.

Groeten, Bram

Re: Ook ik wil iets vertellen!

435
Hoi Bram,

Daarom plaatste ik hier ook die foto omdat het er zo grappig uitziet.
Ik weet ook wel dat het een bruikleen apparaat is. Hij is door de verzekering gekocht en Linde zorgt voor de rest.
Dat ze dan ook nog bij filtertjes een bruikleen formulier doen vind ik gewoon lachen.
Ga ze echt niet opsturen na gebruik. Lijkt mij ook niet dat ze daar op staan te wachten.

Ook heb ik mij nooit druk gemaakt over eventuel verzekeren van de cpap. Dat moet de verzekering of de leverancier maar doen.
Ben niet bang dat hij gestolen wordt en verder denk ik er maar niet over na.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

438
Ja heb geslapen met het nieuwe TAP PAP masker.

Inderdaad hij zit stevig op de plaats zonder bandjes ( bandjes zijn dus ook echt niet nodig) voor mij is dit een voordeel.
Nadeel is dat het lastig afstellen is om de doppen lekvrij te krijgen. Ook is het masker moeilijk af te zetten. Is een voordeel voor diegen die in de nacht in de slaap het masker af zet. Bij dit masker doe je dat echt niet want je moet daar echt wel wat voor doen. Lijkt mij dat dat in de slaap niet mogelijk is. Ook vond ik de slang zo recht naar boven niet fijn.

Conclusie: het is een goed masker, maar hij haalt het niet bij mijn ResMed AirFitP10. Dat blijft mijn favoriet.

Wil ik een morgen geen strepen over mijn gezicht dan ga ik de nacht met de TAP PAP slapen, maar anders niet.
Ook moet je je tanden goed vast hebben zitten want je moet best kracht zetten om het mondstuk uit de mond te krijgen.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

439
Ingrid, dit masker klemt dus op je boven gebit. Dan kan het toch gebeuren dat je tijdens de slaap de onderkaak naar beneden doet, zodat je toch met je mond open slaapt?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar