Re: Overzicht maskers & Cpap's Apparatuur+Testverslag Airfit

21
Ik kreeg via mijn zoon bericht over een micro-CPAP, zonder slang, zonder masker, geen hoofdbanden. Blijkbaar is het nog een prototype, maar ik dacht wel meteen "die wil ik". Hij heet Indiegogo Airing. Ze zijn nog bezig met crowdfunding om dit apparaatje op de markt te kunnen brengen. Ook nieuwsgierig? https://www.indiegogo.com/projects/airi ... chnology#/
Mijn vraag is zijn er eigenlijk al van die kleine apparaten? Zij zeggen dat ze de eerste zijn, maar is dat ook zo. Ik gebruik mijn CPAP elke nacht, maar ben zo ontzettend klaar met die slang en elke nacht dat natte masker op mijn neus (daar word ik echt wakker van) en het geluid van die lucht.

Re: Overzicht maskers & Cpap's Apparatuur+Testverslag Airfit

22
Hyacint schreef:Ik kreeg via mijn zoon bericht over een micro-CPAP, zonder slang, zonder masker, geen hoofdbanden. Blijkbaar is het nog een prototype, maar ik dacht wel meteen "die wil ik". Hij heet Indiegogo Airing. Ze zijn nog bezig met crowdfunding om dit apparaatje op de markt te kunnen brengen. Ook nieuwsgierig? https://www.indiegogo.com/projects/airi ... chnology#/
Mijn vraag is zijn er eigenlijk al van die kleine apparaten? Zij zeggen dat ze de eerste zijn, maar is dat ook zo. Ik gebruik mijn CPAP elke nacht, maar ben zo ontzettend klaar met die slang en elke nacht dat natte masker op mijn neus (daar word ik echt wakker van) en het geluid van die lucht.
Hier is op het forum al het een en ander geschreven. Behoorlijk kritisch ook.
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: Overzicht maskers & Cpap's Apparatuur+Testverslag Airfit

23
Beste Hyacint,

Het concept van de Indiegogo Airing is TE mooi en TE ideaal om waar te zijn.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat in deze crowdfunding aktie gegokt wordt op mensen die hun geld willen besteden aan projecten die mooi worden voorgesteld, maar technisch niet haalbaar zijn.

Mijn idee is, zoek naar een reëlere oplossing en die is dichterbij dan je verwacht.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.