Phillips respironic en CA's

1
Pas na net 1e controle in ZH en daar ook uitlezen kaartje, begreep ik dat mijn ademstops voornamelijk Csassen zijn ;)

Zoals nu lijkt/blijkt zal dit nog een gevolg kunnen zijn van al een TIA of infarct hersenen toen ik nog niet eens 20 jaar was... want sinds ik ook leerde "bedvogelen" meldde de partner al dat ik eng stil/ diep sliep en soms niet of bijna niet ademde onzichtbaar ademde ( vonden ze zo 'lief, makkelijk, sociaal etc :P) OF spontaan ook hard kon ronken :oops:
mijn onbewust test of het om een bestendige relatie ging uiteraard! 8)

Maar goed...intussen met CPAP , nu op stand 7 daar gezet) en met nu een gemiddelde AHI van 1.8 lijkt alles prima!
Intussen en met deze verbetering ben ik ook maar een echt LID geworden van deze vereniging [bigsmile]
Fysiek voel ik me nog steeds niet lekker, flinke kortademigheid en mag ook vervroegd daarvoor bij de longarts terug komen.
Het is ook niet uitgesloten dat nu sinds recente CVA "enig herstel nog poosje zal duren" maar wel heel waarschijnlijk ( 3 x een bloedpropje dat losschoot) een oorzaak kunnen zijn voor deze CVA's...

Hier heb ik de software Encore basic op PC staan, maar op dan paar getallen na, snap ik ondanks uitleg op dit forum, nog ook heel veel niet... ik zie nergens in die grafiekjes een verloop van "wat er gebeurt" in de tijd van slapen, geen fases enz?
Moet ik die dan nog instellen ergens??

Ps... heeeeeeeeel veel dingen lukken me niet meer na laatste CVA, was een flinke en vooral cognitief ( onzichtbaar ook) is er veel schade en kan ik veel niet mee vlot zien/overzien...
Typen wil ook bijna niet, sla steeds mis en mede daarom hier op forum minder actief dan ik zou willen:)
De beheerders mogen in hun zo beperkte vrije tijd ook best een PHPBB LUXE hier inbouwen op forum, namelijk een inspreek tool oid :P :oops: 8) :P
( ben voor dit stukkie tekst nu al weer 37 minuten druk bezig hier :twisted:

Re: Phillips respironic en CA's

2
Hoi YARI,

Misschien is voor jou dan sleephead toch wel iets makkelijker.
Het is wel een beta versie, maar zelf vind ik het er iets prettiger uitzien dan de soft ware van Philips Resperonics.
Ik heb bijde programma's en vergelijk dan ook wel eens.

Hoe je sleephead kunt douwnloden staat hier wel op het forum.
Kijk maar eens bij de topics die gaan over uitlezen.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Phillips respironic en CA's

3
: Dank je Ingrid,
In het begin ( jawel al wel 2 maanden geleden) :P had ik Sleepyhead op de pc hier al via dochter.

Op zich bevalt me die van Philips ook wel, maar zou fijner vinden dat ik bv meer ervan snap, kan vergelijken met wat gemiddelden van bv die VS waarden zijn, ook op welke tijden ik bv per nacht wakker wordt ( nog meestal 1-2 x plassen), welke momenten dat snurken nog is ivm bv ander kussen dat ik pakte of herinner dat ik in andere houding ging liggen, wanneer er nog ( tijd en hoe diep een CSAS of andere sasjes enz komen:)
Misschien heb ik niet goed alles ingesteld nog , kan ook!
Voordeel deze software is dat ziekenhuis deze ook gebruikt?

Re: Phillips respironic en CA's

4
Hoi YARI,

Ik zelf heb ook wel eens de osas verpleegkundige om uitleg gevraagt.
Zo stel ik de vragen naar hem per mail en krijg na een paar dagen antwoord.
Of dit gebruikelijk is weet ik niet, maar doe het gewoon zo.

Bij de software van Philips Resperonics kun je ook heel gemakkelijk een overzicht bekijken.
Ook kun je een speciale dag kiezen.
Zelf doe ik dat alleen als er iets bij zonders is.

Bij de software van Philips vind ik het zelf erg jammer dat nu ik een andere cpap heb, dat de gegevens niet netjes door lopen.
Nu bij de cpap die ik nu heb staat dat ik hem van mei tot september niet heb gebruikt. Vanaf 12 september heb ik hem gemiddeld 8 uur per nacht gebruikt, maat de software van Philips zegt dat ik maar 11 minuten gebruikt heb. Nu weet ik zelf beter, maar vind het gewoon jammer dat het niet meer klopt. Hiervoor is sleepyHead wel fijner want die telt gewoon door.

YARI mocht je nog vragen hebben over de software van Philips dan kun je die aan de gebruikersclub van Philips Resperonics stellen. Gewoon doen hoor want er zijn hier mensen die je goed kunnen helpen.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Phillips respironic en CA's

5
Yari, alleen software van de fabrikant zelf wordt in ziekenhuizen gebruikt. SleepyHead zal nooit officieel gebruikt worden.

Alleen voor thuis gebruik geschikt.
Je mag natuurlijk wel een uitdraai meenemen naar je arts.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Phillips respironic en CA's

9
In het ziekenhuis waar ik kom zijn ze heel blij met dat ik dat zelf kan inzien.
Neem ook altijd een uitdraai mee.
Zal dus vanaf nu de uitdraai van sleepyHead meenemen omdat de gegevens van de Philips software niet kloppen.
Snap wel hoe het kan en waarom, maar het ziet er erg vreemd uit dat ook de dagen dat deze cpap op de plan heeft gestaan worden mee geteld in mijn therapie trouwheid
Hier had toch best een oplossing voor gevonden kunnen worden.
Een leverancier kan ook sd kaartjes wissen. Dan kunnen ze er ook voor zorgen dat die cpap ook begint te tellen op moment zo'n machine uitgezet wordt.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Phillips respironic en CA's

10
Snap wel hoe het kan en waarom, maar het ziet er erg vreemd uit dat ook de dagen dat deze cpap op de plan heeft gestaan worden mee geteld in mijn therapie trouwheid
Hier had toch best een oplossing voor gevonden kunnen worden.
Gewoon je overzicht draaien en de datum van wissel als startdatum opgeven, dan staat/telt je therapietrouw ook weer goed.
Een leverancier kan ook sd kaartjes wissen. Dan kunnen ze er ook voor zorgen dat die cpap ook begint te tellen op moment zo'n machine uitgezet wordt.
Kaartjes wissen moeten ze zowiezo doen als ze een pap opnieuw uitzetten. In dit geval denk ik wilde ze je oude gegevens niet wissen omdat die ook van jou waren.
Weer over naar Yari en CSAS, want daar ging het om in dit topic :wink:

Groeten, Bram

Re: Phillips respironic en CA's

11
weer over naar Yari en CSAS, want daar ging het om in dit topic :wink:

Groeten, Bram
Geeft ( mij) niet Bram :P
Volgens mij had ik die gebruikersclub al gevonden, maar ook even vlot nu weer kwijt :twisted:
Ik weet zo ook niet wat nog mogelijk is via instellingen aanpassen via die SDcard?
Op zich ( ik heb die Encore Basic nu in gebruik en bestaat er ook een Pro eigenlijk?) wil ik best meer weten/snappen wat er zoal gebeurt hier in de "woeste nachten" uiteraard! :mrgreen:

Wat die artsen betreft , klopt wat Ruud ook al zegt en de meesten zijn er puur op uit om de patiënt beter te maken.
Toch is er domweg steeds veeeeeel te weinig tijd voor ff meer uitleg...deels ligt het ook aan mij want ik kan soms de allerbeste en ingeplande spreekuren/afspraken nog in de war brengen door ladingen bijzaken in gesprekken ook te melden ( onderdeel afasie in deel Wernicke hersenen) :oops: :oops:
Maar artsen zijn ook best lief en nuttig soms hoor 8)
Het was overigens zelf een arts die me van alles vertelde over "die lastige mondige patiënten" :lol:

Juist door zoveel CSASjes en veel tekorten O2 en in tal van jaren , is nu de schade ( nog) best groot...mis in vlagen de typevaardigheid ook, vergeet soms dingen, flap walgelijke dingen er soms uit, en ik zwijg nu maar over de motorriek en ruimtelijk inzicht en de drama's die komen als ergens iets met getallen moet gebeuren of begrepen :P

Re: Phillips respironic en CA's

13
bprosman schreef:Er bestaat ook een "Encore pro". Qua uitlezing is er eigenlijk geen verschil tussen de basic en de pro. Met de pro kun je wel meer bijhouden qua patientenadministratie.

Groeten, Bram
Grinnik: welke patiënten bedoel je nu dan? [hamster]
Nouja, lijkt mij alleen nuttig om ff net iets meer 'onderdelen'van slaappatroon te kunnen uitlezen... ( momenten/tijden snurkjes, en deze ook mbt bv de fases van de slaap, tijdstippen van wakker ff in de nacht ( lekken zie ik wel staan, ik leg hele kabaalding ff op kussen en zwalk door huis om ff te plassen ( eil nier met masker op dit doen: bang dat ik dan mijn huis-spookjes of katten laat schrikken 8) )
Ergens lees ik ook wel de optie"patient bewerken" :shock: maar klinkt ook wel erg rigoreus?
Wat is daar
die LS waarde eigenlijk voor ding en getal?

Re: Phillips respironic en CA's

14
Grinnik: welke patiënten bedoel je nu dan?
:wink: Ik bedoel met "patientenadministratie" dat er een administratiedeel aan hangt voor OSAS verpleegkundigen, waarin ze afspraken kan noteren met patienten, planningen voor herhaling, maskerwissel enz.

Voor detail kun je in Encore Basic op het "Detail icoontje" klikken (blauw) , dan kun je zo'n beetje iedere ademteug zien.

Afbeelding


Groeten, Bram

Re: Phillips respironic en CA's

15
Door detail kun je in Encore Basic op het "Detail icoontje" klikken (blauw) , dan kun je zo'n beetje iedere ademteug zien.
Ahum, ik zie dat echt niet hoor [bigsmile]
Wat ik nu nog "mis" is meer in die grafiekdingen ook bv de 'geslapen of ontwaakte tijden; in die nachten..... ik wil zo graag zien en lezen wat ik in de woelige nachten zoal doe!

Ook snap ik nog niet die VS en meeste nachten zijn die getallen daar heel wisselend...35-70 ofzo)
Afgaand op wat er u gehoord kan worden van dat snurken zou nu met de cpap ( druk is van 6 nu 7) hooguit nog vrij zacht soms geprutteld worden... maar qua getallen zouden ook nu nog al mijn buren op zoek moeten gaan naar andere woning.. :shock: :oops: