Re: vliegen en cpap

21
Voorbeeld van een douane verklaring:

http://www.vitalaire.nl/documents/douaneverklaring.pdf

sinds kort hebben ze hier bij deze firma ook de Transcend II CPAP, die kan op batterijen werken, die erin zitten.
Dan laad je hem van te voren even op en heb je helemaal geen stopcontact nodig in een vliegtuig.
Ik zit eigenlijk wat anders te doen, maar mijn oog valt hierop. :D
Ik zoek naar service voor mijn eigen apparaat van een ander merk.

suc7 Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: vliegen en cpap

22
Hi allemaal,

Mijn moeder (zwaar apneu en afhankelijk van haar cpap) boekte net een vlucht bij KLM om mij in Zuid Afrika te bezoeken. Toen ze de vraag over stopcontacten naar klientencentrum stuurde hebben ze haar gewoon gezegd dat gebruik van cpap's niet toegestaan is. Mijn ma is tegen de zestig en wakker blijven tijdens een 12 uur lange vlucht is absoluut geen optie, laat maar staan het feit dat ze dan drie weken lang zonder cpap zou moeten gaan - en DAT zal absoluut niet lukken.
Heeft iemand dergelijk probleem gehad?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tina

Re: vliegen en cpap

23
Hoi Tina,

Dat je aan boord van het vliegtuig het apparaat niet kunt/mag gebruiken snap ik nog enigszins maar deze zin snap ik niet :
laat maar staan het feit dat ze dan drie weken lang zonder cpap zou moeten gaan


Groeten, Bram

Re: vliegen en cpap

24
Zelf heb ik in een vliegtuig altijd mijn apparaat mogen gebruiken. Maar, zoals eerder gemeld, noot gedaan. Ik moet weleens uitleggen wat voor apparaat het is. Soms wordt er gedacht dat het zuurstof toedient. Maar als ik uitleg dat het eigenlijk gewoon een compressor is, heb ik nooit een probleem ervaren.
Indien de KLM stoelen heeft in de economyklasse met extra beenruimte en stroom, overweeg ik wel het apparaat te gebruiken. Tot die tijd heeft extra beenruimte de voorkeur boven stroom en slaap ik dus niet tijdens een vlucht.

Meenemen op vakantie kan echt altijd. Ik heb nog nooit problemen gehad bij de douane. Meestal wordt er niet eens naar gekeken en kan ik zo door de douane en door de securitycheck heen. Er zijn meer mensen per dag die met zo'n apparaat op reis gaan. Douane in het buitenland heeft bij mij ook nog nooit problemen opgeleverd.

Dit ter verduidelijking / geruststelling voor mensen die voor het eerst met een apparaat het vliegtuig in gaan.

Re: vliegen en cpap

25
In de krant van begin vorige week stond een artikel (in een groot en bekend dagblad) dat de vliegmaatschappijen bezig zijn met vliegtuigen, die gebouwd zijn met 9 stoelen op een rij om te bouwen tot 10 stoelen in de breedte om meer mensen te kunnen vervoeren. Dus duik even in de oud- papier bak thuis.
Emirates vliegt al zo, net als anderen.
Vooral de Boeing 777-200 moet er nu aan geloven. De 777-300 vliegt al zo rond.
Wel krijgt men volgens het artikel meer beenruimte door het verhogen van het tijdschriftenvak. Ook komen er in de nieuwe stoelen stopcontacten en USB poorten.
Zal wel een MLU worden, een midlife update. Hoe ze dat dan doen bij een Emergency met de glijbanen vraag ik me af, de deuren blijven even breed. En er gaat minstens 100 man meer mee.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: vliegen en cpap

26
klm gaat bezuinigen. Onderhouds Hangar 10 op Schiphol gaat dicht en ze gaan investeren in de Boeing Dreamliner, ik geloof het type 797, misschien zitten daar stopcontacten in, bij aflevering.
Piet.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: vliegen en cpap

27
Air Asia heeft een groot aantal Airbus A330-Neo vliegtuigen besteld, de zuinige uitvoering van de A330-200
Hopelijk met stroom voor je CPAP in de Economy class.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.